FITNESS

Γυμναστική με μέτρο για μικρούς και μεγάλους

Κρίστη Παναγιώτου


  • Η άσκηση είναι ο πιο αποτελεσματικός και ευχάριστος τρόπος για να έχει ο άνθρωπος σωματική υγεία

    Η άσκηση είναι ο πιο αποτελεσματικός και ευχάριστος τρόπος για να έχει ο άνθρωπος σωματική υγεία

Η άσκηση είναι ο πιο αποτελεσματικός και ευχάριστος τρόπος για να έχει ο άνθρωπος σωματική υγεία, καλή ψυχολογία και να αισθάνεται δυνατός για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της καθημερινότητας. Ειδικά στη σύγχρονη εποχή, στην οποία κυριαρχεί η καθιστική ζωή, η κακή διατροφή και το άγχος της καθημερινότητας, η συστηματική άσκηση μπορεί να δώσει στον άνθρωπο την ώθηση που χρειάζεται για να διατηρήσει την υγεία του σε εξαιρετικό επίπεδο.

Αν και απολύτως απαραίτητη, ωστόσο, η γυμναστική χρειάζεται μεγάλη προσοχή για να μην προκαλέσει βή άλλα προβλήματα υγείας. Κυρίως τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι πρέπει να προσέχουν περισσότερο καθώς βρίσκονται σε κρίσιμες φάσεις της ζωής τους και δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς ενός νέου ενηλίκου.

Τα παιδιά μπορούν να αρχίζουν να γυμνάζονται από νωρίς. Αλλωστε από την ηλικία των τριών ετών μπορούν να πάνε στην πισίνα για να μάθουν κολύμβηση. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η αερόβια άσκηση και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης βοηθούν πολύ τα παιδιά κυρίως μετά την ηλικία των 6 - 7 ετών. Το παιδί σε αυτή την ηλικία μπορεί να ασχοληθεί με κάποιο ομαδικό άθλημα ή μια πολεμική τέχνη χωρίς κινδύνους για την υγεία του. Δύο πράγματα, ωστόσο, χρειάζονται προσοχή. Το πρώτο είναι η διάρκεια της γυμναστικής. Οι ειδικοί λένε ότι μία ώρα άσκησης τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετή για τα παιδιά που βρίσκονται κοντά στην ηλικία των 10 ετών.

Επιπλέον, μεγάλη προσοχή χρειάζεται στις εξειδικευμένες ασκήσεις με αντιστάσεις όπως είναι τα ελεύθερα βάρη και οι ασκήσεις σε μηχανήματα. Γενικά, οι ασκήσεις αυτές πρέπει να αποφεύγονται μέχρι την ηλικία των 12 ετών αφού έως τότε το παιδί δεν έχει τελειοποιήσει τον μυϊκό συντονισμό του και δεν μπορεί να ελέγξει με ακρίβεια τις κινήσεις του με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος τραυματισμού.
Επιβάλλεται επίσης να βρίσκονται σε συνεννόηση με τον γιατρό τους γιατί είναι λάθος να ασκούνται ανεξέλεγκτα ειδικά αν λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή. Πρέπει να επισημανθεί ότι οι ηλικιωμένοι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού αν δεν κάνουν προθέρμανση σε σχέση με τους νεότερους σε ηλικία αθλούμενους.

Επίσης, τους είναι περισσότερο απαραίτητα τα σωστά αθλητικά παπούτσια. Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας θα πρέπει επίσης να αποφεύγουν την ορειβασία, ενώ καλό είναι να μη γυμνάζονται μόνοι τους αλλά να ενταχθούν σε κάποια ομάδα.

Συχνά λάθη τα οποία πρέπει να αποφεύγονται κάνουν, πάντως, και όσοι βρίσκονται στη σωματική ακμή τους. Τα λάθη αυτά οδηγούν συχνά σε τραυματισμούς και άλλα προβλήματα υγείας που ταλαιπωρούν τον αθλούμενο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πιο συνηθισμένο λάθος είναι η έλλειψη προθέρμανσης. Η προθέρμανση προετοιμάζει το μυϊκό, το νευρικό και το καρδιαγγειακό σύστημα. Αυξάνει επίσης την ελαστικότητα των μυών και συνεπώς το εύρος της κίνησής τους.

Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης χρειάζεται προσοχή των γονάτων και του κεφαλιού γιατί μπορεί να προκληθούν τραυματισμοί. Ειδικά οι κλίσεις του κεφαλιού πρέπει να γίνονται προς τις τέσσερις κατευθύνσεις και όχι με περιστροφές για να αποφευχθούν βλάβες στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης.

Ενα λάθος που κάνουν πολλοί άνθρωποι όταν έχουν να γυμναστούν αρκετό καιρό είναι η υπερπροσπάθεια που καταβάλλουν από τον ενθουσιασμό τους.

Οι δύσκολες ασκήσεις όταν ο οργανισμός δεν είναι έτοιμος προκαλούν δυνατούς μυϊκούς πόνους, ενώ οι διπλώσεις με κλειστά και τεντωμένα πόδια προκαλούν επιβάρυνση στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
Τέλος, οι λάθος αναπνοές κουράζουν τον αθλούμενο και δεν του επιτρέπουν να φτάσει στο μέγιστο της απόδοσής του. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, και κυρίως του τρεξίματος, θα πρέπει να επιλέξει έναν συγκεκριμένο σταθερό ρυθμό και να τον διατηρήσει μέχρι το τέλος της.


Tags: fitness, γυμναστική, συμβουλές, μικροί, μεγάλοι, ασκήσεις

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)