ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

NatarGeorgiou: Mια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης

Μαρίνα Χαραλάμπους


  • Μεγάλη αγάπη του Δήμου Νατάρ και του Αντρέα Γεωργίου, το πλεκτό. Μεγάλη μας αδυναμία, το brand ΝatarGeorgiou.

    Μεγάλη αγάπη του Δήμου Νατάρ και του Αντρέα Γεωργίου, το πλεκτό. Μεγάλη μας αδυναμία, το brand ΝatarGeorgiou.

Ένα brand που μοιράζεται στα δύο. Και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό, αφού οι σχεδιαστές δίνουν τα δικά τους στοιχεία για να δημιουργηθεί ένα αποτέλεσμα που μεγάλα περιοδικά ξεχωρίζουν, bloggers αποθεώνουν και η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι εντάσσει στο πρόγραμμά της. Μεγάλη αγάπη του Δήμου Νατάρ και του Αντρέα Γεωργίου, το πλεκτό. Μεγάλη μας αδυναμία, το brand ΝatarGeorgiou.

Πού σας βρίσκω;

Δ: Βρισκόμαστε σε μια πολύ δημιουργική φάση και είμαστε πολύ χαρούμενοι, μιας και ετοιμάζουμε την πρώτη μας couture συλλογή.

Πώς αποφασίσατε να κάνετε couture συλλογή;

Α: H παρότρυνση ήρθε από το press office μας, γιατί είχαν requests από celebrities για πιο red carpet κομμάτια μας, τα οποία δεν έβρισκαν στην Prêt a Porter συλλογή μας. Είδαν πως έχουμε προοπτικές για να το κάνουμε, και το κάναμε.

Δ: Θα την παρουσιάσουμε σε λίγο διάστημα στο Παρίσι και στην Κύπρο σ’ ένα πολύ σημαντικό για εμάς σόου στις 14 Δεκεμβρίου.

Πώς δύο Κύπριοι σχεδιαστές καταφέρνουν να δείξουν τη συλλογή τους σε presentation στο Paris Fashion Week;

Δ: Κοίτα είναι εύκολο να δείξεις τη συλλογή σου στο Paris Fashion Week. Το δύσκολο κομμάτι είναι να καταφέρεις να μπεις στο επίσημο ημερολόγιο. Το συγκεκριμένο διάστημα παρουσιάζουν τη συλλογή τους πολλοί σχεδιαστές.

Α: Το να είσαι μέσα στα δώδεκα επίσημα presentations ή στα τριάντα σόου είναι σαν όνειρο. Και το καταφέραμε. Βασικά δείξαμε την πρώτη μας συλλογή στο Παρίσι και το όνομά μας άρχισε να γίνεται εκεί γνωστό. Το Παρίσι θεωρείται το πιο δύσκολο.

Δ: Οι περισσότεροι φίλοι μας στο εξωτερικό μας έλεγαν texture ίσον Παρίσι. Κι επειδή εμείς αυτό είμαστε, για παράδειγμα το Λονδίνο είναι πιο pop, ήρθε ένα «ναι» από την πρώτη σεζόν. Εκεί είπαμε ότι κάτι πάει σωστά, οι buyers δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο Παρίσι. Τότε αποφασίσαμε να κάνουμε την αίτηση στην επιτροπή που επιλέγει ποιοι σχεδιαστές μπαίνουν στο επίσημο πρόγραμμα. Και μας ενέκριναν.

Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που σας έκανε να ξεχωρίσετε, έτσι ώστε να γίνετε feature σε μεγάλα περιοδικά παγκοσμίως;

Δ: Πιστεύουμε πως αυτό που ξεχώρισε είναι το υλικό που χρησιμοποιούμε. Βασικά η δυσκολία του να ξεχωρίσεις και να μπεις στα περιοδικά είναι ίσως οι διαφημιστές που ήδη έχουν και οι πελάτες τους, επειδή συνήθως παρουσιάζονται οι μεγάλοι πελάτες και τα μεγάλα brands. Υπάρχει πάντα όμως, ευτυχώς, μια τρύπα για νέους σχεδιαστές.

Α: Αλλά είναι δύσκολο σε μεγάλα περιοδικά στο εξωτερικό να σε ξεχωρίσει ένας στυλίστας και να θέλει να σε εντάξει σε κάποιο editorial του. Κι εμείς αναρωτιόμαστε πολλές φορές και λέμε πόσο τυχεροί ήμασταν που μπήκαμε στην ιταλική Vogue Italia τη δεύτερη κιόλας σεζόν. Τώρα το συνειδητοποιούμε που βλέπουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν νέοι σχεδιαστές. Στην Ιταλία υπάρχει ένα θέμα μεταξύ της ιταλικής Vogue και του επισήμου συνδέσμου που κάνει την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο. Στην Εβδομάδα Μόδας παρουσιάζουν μόνο οι πολύ μεγάλοι οίκοι τις συλλογές τους, με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύονται νέα ταλέντα. Γι’ αυτό και η ιταλική Vogue ψάχνει από μόνη της νέα ταλέντα, για να τα αναδείξει.

To trademark σας είναι το πλεκτό. Πόσο δύσκολο είναι κάθε σεζόν να το παρουσιάζετε σε μια νέα εκδοχή του;

Α: Πάρα πολύ δύσκολο. Είναι κάτι που θέλουμε συνεχώς να εξελίσσουμε, για να μην το βαριούνται ούτε οι buyers ούτε οι πελάτες μας. Γιατί και στο εξωτερικό αυτό που θα δείξεις πρώτη φορά σε χαρακτηρίζει. Αν τους αρέσεις θα σε αναδείξουν, αν όχι απλά θα σε προσπεράσουν. Υπάρχουν πάρα πολύ σχεδιαστές που κάνουν πλεκτό, αλλά πιστεύουμε πως αυτό που μας βοηθά να ξεχωρίζουμε είναι ο συνδυασμός του με άλλα υφάσματα, το πώς αλλάζουμε το πλεκτό. Θα γίνει embroidered, θα μπουν γραμμές, δεν θα το αφήσουμε ποτέ έτσι όπως είναι. Βασικά με αυτό τον τρόπο δημιουργείται άλλο ύφασμα. Για παράδειγμα παίρνουμε μετάξι ή οργάντζα και προσπαθούμε να το κάνουμε embroidered στο πλεκτό, έτσι ώστε να δημιουργηθεί κάτι καινούργιο. Να μην μένει ως πρώτη ύλη. Νομίζουμε πως αυτό άρεσε και στο εξωτερικό, γιατί το πλεκτό είναι δύσκολο ύφασμα. Το έχουν συνηθίσει ως casual wear. Εμείς προσπαθούμε να το δημιουργούμε σε άλλες μορφές. Στην couture συλλογή μας έχουμε συνδυάσει χειροποίητο πλεκτό μαζί με χειροποίητο crochet για πρώτη φορά, και βγαίνει κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Σ’ ένα δίδυμο που συνεργάζεται μπορεί να υπάρξουν διαφωνίες. Πώς βρίσκετε τη χρυσή τομή όταν γίνεται αυτό;

Δ: Συνέχεια υπάρχουν. Διαφωνούμε συχνά, αλλά έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα πως τα καλύτερα κομμάτια μας έχουν γεννηθεί από διαφωνία.

Α: Αν προσέξεις τα ρούχα μας θα δεις χαρακτηριστικά και των δύο. Αλληλοσυμπληρωνόμαστε.

Πώς θα περιγράφετε τη συλλογή σας Φθινόπωρο/Χειμώνας 2016-’17 pret a porter;

Δ: Όπως σε όλες μας τις συλλογές το ύφασμα είναι μία από τις εμπνεύσεις μας. Φύγαμε από το πιο wearable πλεκτό και δημιουργήσαμε ένα πιο chunky πλεκτό, πιο 3D.

Α: Είναι εμπνευσμένη από την πόλη Bombay και χρησιμοποιήσαμε πολύ βελούδο.

Πιστεύετε πως τα ρούχα ή γενικά μια συλλογή αναδεικνύονται καλύτερα σε ένα editorial μεγάλου περιοδικού, ή όταν τα φοράει μια παγκοσμίου φήμης blogger;

Δ: Είναι λίγο λεπτή η γραμμή. Το editorial το θέλουμε σαν σχεδιαστές. Oι bloggers ίσως σε κάνουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα well known, γιατί έχουμε μεγάλη απήχηση σε πιο ευρύ κοινό.

Α: Για παράδειγμα όταν φόρεσε η Miroslava Duma φόρεμά μας, είχαμε αρκετά requests για το συγκεκριμένο κομμάτι. Τα editorials, όμως, σαν σχεδιαστές τα αναζητούμε πάντα, και βοηθάνε και στο προφίλ μας.

Ποια είναι η γνώμη σας για το see now-buy now που είδαμε να συμβαίνει φέτος;

Δ: Έπρεπε να γίνει. Ο κόσμος δεν θέλει να περιμένει έξι μήνες για να πάρει αυτό που θέλει, βαριέται. Το βλέπουμε κι εμείς. Επίσης μπορεί να γίνει κάτι άλλο. Πολλές εταιρείες βλέπουν τα σόου των σχεδιαστών και σε δεκαπέντε μέρες παράγουν αντιγραφές αυτών των κομματιών που είναι άμεσα διαθέσιμα. Αυτό καταστρέφει τη βιομηχανία της μόδας.

Α: Όχι μόνο εταιρείες, αλλά και σχεδιαστές μπορεί να σε αντιγράψουν.

Ποια γυναίκα έχετε στο μυαλό σας όταν δημιουργείτε μια συλλογή;

Α: Έχουμε ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα γυναίκας. Μία γυναίκα πολύ δυναμική, που ξέρει τι ζητά, που μπορεί να υποστηρίξει αυτό που φοράει. Να φοράει το ρούχο, γιατί νιώθει αυτοπεποίθηση. Δ: Και στο κατάστημα όταν έρχονται οι πελάτισσές μας δεν είμαστε εκεί για να πουλήσουμε, θέλουμε να τους ταιριάζει και να νιώθουν όμορφα μέσα σε αυτό. Δεν υπάρχει μου πηγαίνει ή όχι. Αν νιώθεις καλά εσύ μέσα σε αυτό, τότε μόνο.

Δήμο περίγραψέ μου τον Αντρέα με μία λέξη και εσύ Αντρέα τον Δήμο, αντίστοιχα.

Δ. Ο Αντρέας είναι το ζώδιο του Δίδυμος με Δίδυμο. Στη δουλειά του πάντα ό,τι και να του συμβαίνει δεν θα το καταλάβεις, δείχνει πάντα φουλ ευτυχισμένος, με ενέργεια, και δίνει το εκατό τοις εκατό του εαυτού έστω κι αν νιώθει χάλια. Εγώ θα το έδειχνα, δεν μπορώ να το κρύψω.

Α. Πώς μπορώ να πω με μια λέξη το ότι δεν καθησυχάζεται ποτέ; Συνέχεια ψάχνεται, θέλει καινούργια πράγματα.

Αγαπημένη σας τάση γι’ αυτή τη σεζόν που πιστεύετε ότι πρέπει να υιοθετήσουν οι γυναίκες;

Αll velvet everything. Πολύ βελούδο!

Όταν υπάρχει επιτυχία υπάρχουν και κακεντρεχή σχόλια. Πώς θα αντιδρούσατε, για παράδειγμα, αν κάποιος αμφισβητούσε τη δουλειά σας;

Δ: Πάντα υπάρχουν κακεντρεχή σχόλια. Εμείς απαντάμε με τη δουλειά μας. Είναι λογικό στα εννιά καλά να βγει κι ένα κακό.  Για παράδειγμα, αν δούμε κάτι δικό μας να το αντιγράφουν, πάει να πει πως κάτι κάναμε καλά.

Α: Έχουμε ως νοοτροπία μας να μην ασχολούμαστε με τίποτα άλλο παρά μόνο αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά, τη δουλειά μας. Με αυτό απαντάμε. Πόσω μάλλον όταν η δουλειά μας πάει καλά, αυτό είναι η επιβεβαίωσή μας.

Μελλοντικά σχέδια;

Δ: Είμαστε χαρούμενοι, γιατί θα παρουσιάσουμε την couture συλλογή μας στις 14 Δεκεμβρίου στην Κύπρο και ανυπομονούμε πολύ γι’ αυτό. Αλλά ανυπομονούμε και για τον Φεβρουάριο, γιατί η ιταλική Vogue και η εταιρεία Yoox-Net a Porter επιλέγουν οχτώ σχεδιαστές από τους πενήντα που πρότεινε αρχικά η Vogue.

Α: Αυτοί οι οχτώ που επιλέχθηκαν, ανάμεσά τους είμαστε κι εμείς, θα δείξουν τη συλλογή τους σε μια έκθεση που γίνεται στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου στο Pallazo Morando. Εκεί παρευρίσκονται άνθρωποι κλειδιά από τον χώρο της μόδας, όπως είναι η Anna Wintour και η Franca Sozzani, και βλέπουν και συζητούν μαζί σου τη συλλογή. Η εταιρεία Yoox-Net a Porter έχει ήδη αγοράσει κάποια κομμάτια από τη συλλογή Spring/Summer 2017, αλλά θέλει και κάποια ιδιαίτερα κομμάτια που θα δείξουμε εκεί κι αργότερα θα διατίθενται αποκλειστικά online από αυτούς.

Δ: Είμαστε ευγνώμονες για όλα αυτά που μας συμβαίνουν, γιατί είναι δύσκολο λόγω της βάσης μας στην Κύπρο.

Α: Η Κύπρος σού παρέχει κάποιες ευκολίες, σε μετακινήσεις, αλλά δημιουργεί πρόβλημα σε άλλα. Για παράδειγμα τα υφάσματά μας και οι πρώτες ύλες μας είναι από το εξωτερικό. Δεν έχει σημασία πού είσαι, όμως, φτάνει να μπορείς να ταξιδέψεις τις στιγμές που πρέπει. Το μεγάλο βήμα να μετακινήσουμε το στούντιό μας σε άλλη χώρα, είναι κάτι που πρέπει να είμαστε εκατό τοις εκατό σίγουροι για να το κάνουμε. 


Tags: NatarGeorgiou, συνέντευξη

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)