ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Σταύρος Πέτρου

Functional Τraining –Λειτουργική προπόνηση


  • Μια σωστή εκτέλεση της λειτουργικής προπόνησης επιφέρει καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων και σταθερότητα.

    Μια σωστή εκτέλεση της λειτουργικής προπόνησης επιφέρει καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων και σταθερότητα.

Η λειτουργική προπόνηση προσαρμόζει κινητικές δεξιότητες και λειτουργίες της καθημερινότητας του ανθρώπου σε ένα πρόγραμμα ασκήσεων. Ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί προσφέρει στον ασκούμενο ασφάλεια κατά την εκτέλεση των ασκήσεων κι αποφυγή τραυματισμού. Όσο αφορά την σχεδίαση του προγράμματος, ο σχεδιασμός για τον κάθε ασκούμενο είναι διαφορετικός ανάλογα με τις ανάγκες του και με το τι μπορεί να εκτελέση κατά τα αρχικά στάδια. Στην πορεία του χρόνου η δυσκολία των ασκήσεων εξελίσσεται και προστίθενται περισσότερα πράγματα.

Η κύρια επιβάρυνση στην λειτουργική προπόνηση είναι το βάρος του σώματος του κάθε ασκούμενου και εάν επιθυμούμε να αλλάξουμε τον βαθμό δυσκολίας προσθέτουμε επιπλέον επιβάρυνση με μικρά βαράκια από 2,5-5 kgγια τον πάνω κορμό και 10-15 kgγια τον κάτω κορμό. Ως εκ τούτου, οι μυϊκές ομάδες που συμβάλουν σημαντικά είναι του κορμού, οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι, οι μύες της πλάτης, του στήθους, στον πάνω κορμό και στον κάτω κορμό οι τετρακέφαλοι, οι οπίσθιοι μηριαίοι, οι γλουτιαίοι και οι γαστροκνήμιοι.

Επίσης η χρήση λάστιχων, μπαλών με βάρος (medicenball), μπαλών ισορροπίας (bosu), μπαλών με αέρα (swissball), κουτιών (boxes) για εκτέλεση πλειομετρικών ασκήσεων έχουν σαν στόχο, την εκμάθηση του σώματος και βελτίωση στην αντοχή, ισορροπία, συντονισμό, ευλυγισία, δύναμη και εκρηκτικότητα.

Μια σωστή εκτέλεση της λειτουργικής προπόνησης επιφέρει καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων και σταθερότητα. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η πιθανότητα τραυματισμού.


Tags: fitness, γυμναστές, ασκήσεις, άποψη

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)