FITNESS

Διατροφικά λάθη

Νότα Συρίμη


  • Από τα πιο πάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο λανθασμένες διατροφολογικές απόψεις μπορεί να επικρατήσουν όταν δεν υπάρχει εξειδικευμένη καθοδήγηση.

    Από τα πιο πάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο λανθασμένες διατροφολογικές απόψεις μπορεί να επικρατήσουν όταν δεν υπάρχει εξειδικευμένη καθοδήγηση.

Είναι αμέτρητες οι περιπτώσεις όπου αρκετός κόσμος ισχυρίζεται πως αν και τρέφεται σωστά και υγεινά δεν υπάρχει ανάλογη μείωση βάρους και λίπους. Αυτό που συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, όπου δεν υπάρχει εξειδικευμένη καθοδήγηση, είναι συγκεκριμένα διατροφικά λάθη τα οποία όχι μόνο δεν επιτρέπουν την μείωση βάρους αλλά παράλληλα μπορεί να επιφέρουν και αντίθετα αποτελέσματα.

Ένα από τα πλέον κοινά διατροφικά σφάλματα όταν δεν υπάρχει επαγγελματική καθοδήγηση έχει να κάνει με τις ποσότητες στο πιάτο. Συγκεκριμένα, αρκετός κόσμος ισχυρίζεται πως αν και τρέφεται σωστά και υγιενά αυτό δεν συνοδεύεται με ανάλογη μείωση βάρους και λίπους. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή η ποσότητα υπερνικά την ποιότητα, δηλαδή υπάρχει περισσότερη ποσότητα από αυτή που πραγματικά χρειάζεται   ο οργανισμός σας. Όσο απλό και αν ακούγεται αυτό είναι μια από τις πιο συχνές, αν όχι η πιο συχνή, διατροφική παγίδα που συχνά οδηγεί στα αντίθετα αποτέλεσματα από αυτά που πιθανότατα να είχατε υπόψη.

Πολλές φορές ακούμε πως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας είναι το πρωινό. Αυτό ισχύει απλώς αρκετός κόσμος ερμηνεύει αυτή την φράση λανθασμένα και ως αποτέλεσμα καταναλώνει μεγάλες ποσότητες φαγητού.Το πρωινό, απλούστατα, είναι τόσο σημαντικό αφού αποτελεί το πρώτο κύριο γεύμα και μέσω αυτού πρέπει να εξοπλήσουμε τον οργανισμό μας με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες της ημέρας. Επιλογές όπως το μέλι, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα αυγά, το φυστικοβούτυρο, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν πολύ καλές επιλογές που μπορούν να μας προσφέρουν όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε. Προσοχή όμως αφού πρέπει να επιλέξετε κάποιες από αυτές τις επιλογές και όχι όλες μαζί.

Ένα από τα πιο  κοινά διατροφικά σφάλματα στα οποία αναφέρεται κάποιος ο οποίος δεν παρακολουθείται από ειδικό έχει να κάνει με την απουσία γευμάτων από το καθημερινό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, αρκετός κόσμος φαίνεται να θεωρεί πως τρώγοντας μόνο ένα κύριο γεύμα, το βραδινό στις περισσότερες περιπτώσεις, θα οδηγηθεί στην απώλεια βάρους και κατ’επέκταση λίπους. Αυτό είναι εντελώς λανθασμένο αφού ουσιαστικά ο οργανισμός σας οδηγείται στα όρια της εξάντλησης και αρκετά φυσιολογικά αυξάνεται το αίσθημα της πείνας. Ως αποτέλεσμα της έντονης πείνας οδηγείστε στην μεγάλη κατανάλωση λιπαρών, αλμυρών και γλυκών τροφών, που θέτει τόσο ποιοτικάαλλά και θερμιδικά το πιάτο σας εκτός ορίων και για αυτό παρατηρείται και αύξηση βάρους.

Ακόμη ένα από τα πιο συχνά διατροφικά λάθη που μάλλον δικαιολογημένα ενδέχεται να υποπέσει κάποιος ο οποίος δεν ακολουθεί ειδικά καταρτισμένο πρόγραμμα είναι η μεγάλη κατανάλωση πρωτεΐνης. Αρκετός κόσμος φαίνεται να πιστεύει πως καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης είναι διατροφολογικά απόλυτα αποδεκτό ενώ οι ειδικοί διαιτολόγοι/διατροφολόγοι συστήνουν σε κάθε γεύμα η ποσότητα να μην υπερβαίνει το μέγεθος της παλάμης σας. Αυτή η ποσότητα είναι ακόμη πιο μικρή σε περίπτωση που θα διαλέξετε να καταναλώσετε πρωτεΐνη η οποία ενδέχεται να έχει αρκετά λιπαρά, όπως το μπιφτέκι.

Τέλος, νομίζω δεν υπάρχει άτομο το οποίο δεν έχει διερωτηθεί πως γίνεται να μην παρατηρεί τα επιθυμητά αποτελέσματα από άποψη βάρους και λίπους ενώ τηρεί όλα τα κύρια γεύματα και τα μικρά συχνά ενδιάμεσα γεύματα ενώ παράλληλα αθλείται. Σε αυτή την περίπτωση, όπου πάλι υπάρχει η απουσία εξειδικευμένης καθοδήγησης η εξήγηση είναι απλή και έχει να κάνει με την έλλειψη ποικιλίας. Όταν δεν υπάρχει η ανάλογη ποικιλία στο καθημερινό σας πρόγραμμα τότε δύσκολα θα παρατηρηθεί βελτίωση του μεταβολισμού σας γεγονός που κάνει ακόμη πιο δύσκολο το έργο σας για ανάλογα αποτέλεσματα τόσο στο βάρος αλλά και στο λίπος σας.
Από τα πιο πάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο λανθασμένες διατροφολογικές απόψεις μπορεί να επικρατήσουν όταν δεν υπάρχει εξειδικευμένη καθοδήγηση. Αν και εύκολα μπορεί ο καθένας να ανατρέξει στο διαδύκτυο για πληροφορίες το ιδανικό σενάριο είναι να συμβουλεύεστε ένα ειδικό διαιτολόγο/διατροφολόγο για να μην πέσετε στις πιο πάνω διατροφολογικές παγίδες. Εξάλλου, τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την υγεία μας!


Tags: «Διατροφικά Λάθη», fitness, σώμα, κιλά, άποψη

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)