ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Ελεάνα Παπαχαραλάμπους

Eat Healthier: 9 τρόποι για να το καταφέρετε αυτήν την άνοιξη


  • Οι υπερβολές σίγουρα θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα.

    Οι υπερβολές σίγουρα θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα.

Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και εμείς ίσα ίσα που προλαβαίνουμε να περισώσουμε την χειμερινή ασυδοσία. Λίγο τα Χριστούγεννα με τα υπέροχα μελομακάρονα, λίγο το ζουμερό αρνάκι το Πάσχα… όσο να πεις τις κάναμε τις παρασπονδίες μας.

Ήρθε λοιπόν η στιγμή που το σώμα μας, μας "τιμωρεί" και θα πρέπει να πληρώσουμε όλες τις μικρές (ή και μεγάλες) ατασθαλίες μία προς μια. Δεν χρειάζεται να μας πιάνει πανικός φυσικά, πάντα υπάρχει χρόνος και λύση για όλα μας τα "προβλήματα".

Οι υπερβολές σίγουρα θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα, επομένως

Λαχανικά το πρωί
Μην διστάζετε να τα δοκιμάσετε από το πρωί. Ένα πρωινό που περιλαμβάνει λαχανικά θα σας βοηθήσει να ανταποκριθείτε στην καθημερινή υγιή σας ποσόστωση από 2 έως 3 φλυτζάνια λαχανικά την ημέρα. Μπορεί να μην ακούγεται τόσο δελεαστικό, τι θα λέγατε όμως για μια ομελέτα με λαχανικά; Ακόμη και ένα τοστ στο οποίο θα προσθέσετε ντομάτα και αγγούρι. Το αβοκάντο, ένα επίσης πολύ θρεπτικό λαχανικό το οποίο μπορεί να μεταμορφωθεί στην κουζίνα σας, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στα smoothies σας, να το αλείψετε πάνω σε μια φέτα μαύρο ψωμί, να το φάτε με λίγο κότατζ και γαλοπούλα.

Μια φορά την εβδομάδα μαγείρεμα αρκεί για να τρως υγιεινά
Αφιέρωσε μερικές ώρες την Κυριακή (ή όποια άλλη μέρα θες) για να μαγειρέψεις κάποια φαγητά ή να ετοιμάσεις κάποια άλλα. Για παράδειγμα μπορείς να μαγειρέψεις λαδερά και να τα βάλεις στο ψυγείο ή ακόμη και στην κατάψυξη & να τα χρησιμοποιήσεις όποτε θέλεις. Πλένοντας τα μαρούλια ή άλλα λαχανικά και διατηρώντας τα στο ψυγείο κερδίζεις χρόνο σε μια πολυάσχολη μέρα για μια γρήγορη σαλάτα. Μπορείς να βράσεις αρκετό κοτόπουλο το οποίο κατά την διάρκεια της εβδομάδας το χρησιμοποιείς από σαλάτες, μέχρι σάντουιτς και τορτίγιες. Τρόποι υπάρχουν, θέληση & λίγη φαντασία θέλει μόνο.

Ψήσε τα λαχανικά σου
Εκτός από πολύ πιο υγιεινά το ψήσιμο (και όχι τηγάνισμα) βγάζει προς τα έξω την γλύκα τους.

"Ξεσκαρτάρισε" την κουζίνα σου
Καθάρισε το ψυγείο σου και τοποθέτησε μπροστά μπροστά όλα τα υγιεινά σνακ και φαγητά. Κρύψε (ή ακόμα καλύτερα εξαφάνισε) όλα τα ανθυγιεινά σνακ. Όση αυτοσυγκράτηση και να έχεις όταν θα είσαι πεινασμένος το πρώτο πράγμα που θα θες να φας θα είναι η σοκολάτα ή τα πατατάκια στο ντουλάπι και όχι το κότατζ στο ψυγείο σου.

Αρχειοθέτησε την διατροφή σου
Βγάλε φωτογραφία οτιδήποτε τρως για μια ημέρα (μπορείς να το κάνεις και παραπάνω). Φτιάχνοντας ένα φωτογραφικό ημερολόγιο του φαγητού σου και παρατηρώντας το στο τέλος της ημέρας μπορείς να δεις και να διορθώσεις λανθασμένες τροφικές επιλογές.

Φτιάξε ένα δείπνο
Τα μικρά παιδιά είναι μικρές version ενηλίκων. Αντί λοιπόν να τους δίνετε ‘’παιδικές τροφές’’ όπως ψαροκροκέτες, μπούτια κοτόπουλου κτλ, μπορείτε να δοκιμάσετε να τους δώσετε ότι ακριβώς τρώτε κι εσείς αλλά σε μικρότερες ποσότητες (ναι ακόμα και μπρόκολο).

Απολαύστε την γεύση
Δεν μας ικανοποιούν μόνο οι γεύσεις του παγωτό και του cheeseburger. Ακόμη και τα υγιεινά φαγητά έχουν απίθανες γεύσεις, πολλά φρούτα όπως οι φράουλες, οι μπανάνες ή και τα σύκα, τα σπαράγγια και το φρέσκο καλαμπόκι επίσης. Τρώγοντας αργά έχετε όλο τον χρόνο να αντιληφθείτε και να απολαύσετε όλες αυτές τις υπέροχες γεύσεις.

Διάλεξε και πάρε
Όταν θα πρέπει να φας έξω, πριν ακόμη φτάσεις στο εστιατόριο θα πρέπει να επιλέξεις μια μόνο ατασθαλία. Ένα ποτήρι κρασί, ψωμί ή επιδόρπιο… δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Περίμενε 5 λεπτά
Αν θες να ορμήσεις μέσα σε έναν φούρνο ή ένα ζαχαροπλαστείο περνώντας απ΄έξω και βλέποντας όλες αυτές τις λιχουδιές μαζεμένες… δώσε 5’ χρόνο στον εαυτό σου. Περίμενε 5’ και προσπάθησε να ασχοληθείς με κάτι άλλο. Θα δεις που μετά από λίγο θα το ξεχάσεις.

 

ΠΗΓΗ: papelle.gr


Tags: διατροφή, υγεία

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)