ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Αυτές οι τροφές προλαμβάνουν τη στυτική δυσλειτουργία


  • Φρούτα και λαχανικά για την πρόληψη της στυτικής δυσλειτουργίας

    Φρούτα και λαχανικά για την πρόληψη της στυτικής δυσλειτουργίας

Η στυτική δυσλειτουργία έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των μεσήλικων ανδρών και αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας με τον επιπολασμό του να εκτιμάται στο 33-52% παγκοσμίως. Αν και η προέλευση της στυτικής δυσλειτουργίας θεωρήθηκε αρχικά ψυχογενής ή νευρολογική, τα στοιχεία δείχνουν πλέον ότι η κυρίαρχη αιτιολογία είναι αγγειακή. Ως εκ τούτου, παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση στυτικής δυσλειτουργίας είναι η υπέρταση, η παχυσαρκία, το κάπνισμα και τα καρδιαγγειακά νοσήματα εν γένει.

Η πιθανότητα εμφάνισης της δυσλειτουργίας αυξάνεται με την προοδευτική συσσώρευση επιβαρυντικών παραγόντων ενώ και η στυτική δυσλειτουργία από μόνη της αποτελεί, εν μέρει, προγνωστικό παράγοντα καρδιαγγειακών νοσημάτων. Όπως προκύπτει από πρόσφατες έρευνες οι αλλαγές στον τρόπο ζωής του ατόμου οι οποίες στοχεύουν στην πρόληψη παραγόντων που προκαλούν την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, έχουν επίσης τη δυνατότητα να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης στυτικής δυσλειτουργίας.

Δεδομένα, που προέρχονται από ελεγχόμενες πειραματικές δοκιμές διάρκειας 2 έως 24 μηνών, αποδεικνύουν τις ευεργετικές επιδράσεις των παρεμβάσεων στον τρόπο ζωής ως προς την στυτική λειτουργία. Συγκεκριμένα, έδειξαν ότι η υγιεινή διατροφή, η αυξημένη φυσική δραστηριότητα και η διατροφή με φλαβονοειδή βελτίωσε σημαντικά την σεξουαλική υγεία των ανδρών. Η διατροφική αλλαγή περιελάμβανε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε φλαβονοειδή και συσχετίστηκε με βελτίωση στη στυτική λειτουργία σε άτομα με μεταβολικό σύνδρομο.

Αρκετές έρευνες υποστηρίζουν ότι η βελτίωση της ενδοθηλιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης που επιτυγχάνεται μετά από αυξημένη λήψη φλαβονοειδών, υποδηλώνει ότι συμβάλλουν περισσότερο από άλλες διατροφικές συνήθειες στη βελτίωση της στυτικής λειτουργίας. Τα φλαβονοειδή βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα και ποτά συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών, του τσαγιού, των βοτάνων και του κρασιού. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, αναστέλλουν την οξείδωση της LDL χοληστερίνης και την ενδοθηλιακή οξειδάση NADPH, ενώ ρυθμίζουν τις μεταβολές της συνθετάσης του ενδοθηλιακού μονοξειδίου του αζώτου (NO).

Η πρόσληψη φρούτων από τις 5 βασικές πηγές φλαβονοειδών, δηλαδή από φράουλες, βατόμουρα, κόκκινο κρασί, μήλα-αχλάδια και εσπεριδοειδή συνδέθηκε με μείωση του κινδύνου εμφάνισης στυτικής δυσλειτουργίας κατά 14%. Τα αποτελέσματα ενισχύουν την άποψη ότι μια διατροφή πλούσια σε φλαβονοειδή, σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα και διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες βελτίωσης της σεξουαλικής υγείας, καθώς και μείωσης του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αυτές οι διαφοροποιήσεις στον τρόπο ζωής ενισχύουν σημαντικά και την αποδοτικότητα των φαρμακευτικών παρεμβάσεων, όπως είναι η χρήση αναστολέων της φωσφοδιεστεράσης τύπου 5, για την θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας. Η ηλικία φαίνεται να είναι για ακόμα μια φορά ένας βασικός παράγοντας στο ζήτημα της θεραπείας, ωστόσο η αυξημένη πρόσληψη φλαβονοειδών φαίνεται να επιδρά θετικά σε όλες τις ηλικίες ανεξαιρέτως.

Δρ. Θάνος Ε. Ασκητής Νευρολόγος - Μαρίνα Μόσχα. M.Α. Κλινικής Ψυχολογίας, Ψυχοθεραπεύτρια.

Ιατρικό Κέντρο Σεξουαλικής Υγείας Θάνου Ασκητή
Αθαλάσσας 62, Στρόβολος, Λευκωσία
Τηλ.: 22459555
www.askitis-cy.com
Δωρεάν Συμβουλευτική Γραμμή Σεξουαλικής Υγείας
Δευτέρα-Παρασκευή 12.00-16.00
Τηλέφωνο 77.77.28.77

 

Tags: τροφές, στυτική, άντρας, γυναίκα, άποψη, άντρας, γυναίκα, δυσλειτουργία

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)