ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Καρπούζι: Θερμίδες και ιδιότητες


  • Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του,  είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

    Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού. 

Θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (92%) και, ιδιαίτερα ο χυμός του, αποτελεί πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση.
• Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, Θειαμίνη (Β1), Πυριδοξίνη (Β6), C και φυτικές ίνες και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.
• Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι σημαντική για καλύτερη όραση και πιο αποτελεσματική άμυνα σε μολύνσεις.
• Η Βιταμίνη C που περιέχεται σε υψηλά ποσοστά βοηθά κι αυτή με την σειρά της το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύοντας παράλληλα από το οξειδωτικό στρες.
• Η Β6 συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία, καθώς συμβάλλει στην σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.
• Είναι πλούσιο σε κάλιο που συμβάλλει στην ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης.
• Είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, φυτοχημικό με έντονη αντιοξειδωτική δράση, που έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στο DNA των κυττάρων και οδηγούν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων. Μελέτες συνδέουν το λυκοπένιο με την προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και ειδικά του προστάτη.
• Καλύτερα να τρώγεται ώριμο καθώς σε αυτή την μορφή παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
• Περιέχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι δεν πρέπει καταναλώνετε σε υπερβολικές ποσότητες!

1 μερίδα καρπούζι= 200γρ = 1 λεπτή φέτα καθαρισμένη =~ 60 θερμίδες!

Κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο καρπούζι! 
Το καρπούζι καλλιεργείται ανά τον κόσμο σε περισσότερες από 1.200 ποικιλίες που διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Το κίτρινο καρπούζι είναι λιγότερο γλυκό και διατηρείται περισσότερο χρόνο σε σχέση με το κόκκινο, ενώ το πορτοκαλί έχει στυφή γεύση και οι σπόροι απουσιάζουν εντελώς από το εσωτερικό του.

Πώς να το καταναλώσετε
• Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό σε φέτες ή να το προσθέσετε σε φρουτοσαλάτες ή σαλάτες. 
• Μπορείτε να φτιάξετε γρανίτα. 
• Μπορείτε να το συνδυάσετε με ελιές, φέτα ή και χαλούμι.
• Μπορείτε ακόμα να το απολαύσετε και στην σχάρα.


Tags: βιταμίνες, φρούτο, καλοκαίρι, υγεία, καρπούζι, ομορφιά, δέρμα

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)