ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Σωστή διατροφή για άριστη απόδοση στο σχολείο


Tι πρέπει να τρώει ένας μικρός μαθητής;

Η καλή και ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για να καταφέρει ο μαθητής να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς και να βγει νικητής! Η γνωστή κλινική διαιτολόγος και διατροφολόγος Έμιλη Αγαθοκλέους μάς συμβουλεύει.

Η ΚΑΛΗ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ
Είναι αυτό που θα δώσει τα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια που χρειάζονται μέχρι το μεσημέρι, δίνοντας τέλος στη νηστεία των 10-12 ωρών από τον βραδινό ύπνο. Η λήψη προγεύματος βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και, επιπλέον, οδηγεί στην επαρκή πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών όπως ασβέστιο, βιταμίνη Δ, σίδηρο, φυτικές ίνες καθώς και υγρά.

ΤΙΡ: Έρευνες έδειξαν ότι τα παιδιά που παίρνουν πρόγευμα παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα ενέργειας, συγκέντρωσης και απόδοσης στο σχολείο.
 
Η «ΔΥΝΑΜΗ» ΤΟΥ ΚΟΛΑΤΣΙΟΥ
Εφοδιάζει τον οργανισμό με την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το παιδί. Είναι προτιμότερο το κολατσιό να ετοιμάζεται από το σπίτι. Μερικές ιδέες:
Τοστ ή σάντουιτς με ψωμί /φραντζολάκι/ πίτα ολικής άλεσης με τυρί, χαλούμι, γαλοπούλα ντομάτα και μαρούλι, αγγουράκι.
Σπιτική τυρόπιτα, σπανακόπιτα, φτιαγμένη με υλικά όπως ελαιόλαδο, αλεύρι ολικής άλεσης.
Σπιτικό κέικ φτιαγμένο με ελάχιστη ζάχαρη .
Κράκερ ή φρυγανιές ολικής άλεσης με τυρί.
Μπισκότα τύπου ολικής άλεσης ή μπάρες δημητριακών .
Ανάλατοι ξηροί καρποί και φρούτα τεμαχισμένα (π.χ. σταφύλι, σταφίδες).
Οι πιο πάνω επιλογές θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα με κάποιο φρούτο ή φρέσκο χυμό φρούτου, χωρίς πρόσθετη ζάχαρη.
 
ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ ΜΕ ΤΙΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ

Τα γλυκά αποτελούν και αυτά μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Ούτε η άγνοια ούτε η απαγόρευση θεωρούνται λύσεις. Η απαγόρευση κάνει τις τροφές πιο επιθυμητές. Οι γονείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπα και να περάσουν το μήνυμα ότι τα γλυκά μπορούν να καταναλώνονται σε συγκεκριμένες περιστάσεις και όχι σε καθημερινή βάση (1-2 φορές την εβδομάδα).

ΤΙΡ: Αν το παιδί ζητεί μονίμως γλυκά, προτιμήστε γλυκά με λιγότερα λιπαρά ή ζάχαρη π.χ. γιαούρτι με μέλι και καρύδια ή φρούτο, μιλκσέικ με φρούτα, σπιτικά παγωτά ή γλυκά π.χ. ρυζόγαλο ή ένα γαλατάκι σοκολάτας.

 
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Πρωινό

  • 1-2 φέτες ψωμί ολ. αλ., με τυρί/αβγό βραστό/ γαλοπούλα, ψιλοκομμένα λαχανικά + 1 ποτήρι γάλα ημι-αποβουτυρωμένο ή 1 ποτήρι φρέσκο χυμό.
    ή
  • Δημητριακά προγεύματος ολικής άλεσης με γάλα ημι-αποβουτυρωμένο και 1 φρούτο ή 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

Δεκατιανό

  • Σάντουιτς με ψωμί /φραντζολάκι/ πίττα ολικής άλεσης + τυρί/χαλούμι + γαλοπούλα /κοτόπουλο + ντομάτα , αγγουράκι
    + 1 φρούτο

Μεσημεριανό
•Όσπρια + ψάρι στη σχάρα ή στον φούρνο + σαλάτα
•Κοτόπουλο στήθος ή ψάρι στη σχάρα ή στον φούρνο + ρύζι + γιαούρτι ή πατάτα βραστή/φούρνου και σαλάτα
•Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας και λαχανικά + τριμμένο τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή αναρή ξερή

Απογευματινό
Γιαουρτάκι του φρούτου/ κράκερ ολικής άλεσης με τυρί + 1 φρούτο

Βραδινό
•Σάντουιτς με ψωμί /φραντζολάκι/ πίττα ολικής άλεσης + τυρί /cottage cheese/κρέμα τυρί ελαφρύ +γαλοπούλα/κοτόπουλο/ μπιφτέκι φούρνου+ ντομάτα , αγγουράκι
•½ μερίδα μεσημεριανού + 1φ. ψωμί ολικής άλεσης+ σαλάτα
•1 μπολ δημητριακά με γάλα ημι -αποβουτυρωμένο

Προ Ύπνου
1 ποτήρι γάλα ημι-αποβουτυρωμένο

Διαβάστε ακόμη:

Βοηθήστε τα παιδιά σας να διαβάζουν σωστά

Επιστροφή στο σχολείο με στυλ

 

Πηγή: Beautiful People


Tags: Σωστή, διατροφή, άριστη, απόδοση, σχολείο, μαθητές, συμβουλές

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)