ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Ποιος είναι ο ρόλος του νερού στη ζωή μας;


  • Tο νερό παίζει έναν επιπλέον σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας, καθώς οι ανάγκες του οργανισμού μας σε υγρά την περίοδο αυτή αυξάνονται κατακόρυφα.

    Tο νερό παίζει έναν επιπλέον σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας, καθώς οι ανάγκες του οργανισμού μας σε υγρά την περίοδο αυτή αυξάνονται κατακόρυφα.

Tο νερό παίζει έναν επιπλέον σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας, καθώς οι ανάγκες του οργανισμού μας σε υγρά την περίοδο αυτή αυξάνονται κατακόρυφα. Το νερό αποτελεί βασικό χημικό συστατικό του σώματός μας, καθώς αποτελεί το 60-70% του συνολικού μας βάρους. Βρίσκεται σε όλα τα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού και λειτούργει ως λιπαντικό. To 85% του εγκεφάλου μας αποτελείται από νερό, όπως επίσης από νερό αποτελούνται το αίμα, οι μύες και οι πνεύμονες. Επιπλέον, το νερό συμμετέχει καταλυτικά στον μεταβολισμό, στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και πληθώρας άλλων φυσιολογικών διαδικασιών που συνδέονται με τη διατήρηση της υγείας.

Το νερό...

Μας κάνει να πεινάμε λιγότερο
Το αίσθημα της δίψας τις περισσότερες φορές μπερδεύεται με το αίσθημα της πείνας, με αποτέλεσμα την άσκοπη κατανάλωση θερμίδων. Γι΄αυτό συστήνεται η συχνή κατανάλωση νερού και υγρών μέσα στη μέρα, προκειμένου να αποφευχθεί η κατανάλωση φαγητού, όταν δεν χρειάζεται.
Βελτιώνει τον μεταβολισμό
Αποτελέσματα από μελέτες έδειξαν ότι η αύξηση κατανάλωσης νερού κατά 500ml ημερησίως μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του μεταβολισμού έως και 30%!
Μειώνει την κατακράτηση υγρών
Όταν η πρόσληψη υγρών μέσω της διατροφής είναι μειωμένη, το σώμα καταρατά νερό για να αντεπεξέλθει στις βασικές λειτουργίες του. Η συσσώρευση αυτή εμφανίζεται με πρήξιμο στα άκρα, αλλά και στο υπόλοιπο σώμα, και είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων όπως η υψηλή πρόσληψη αλατιού, ορμονικές διαταραχές, αυξημένη εφίδρωση. Σε όλες τις περιπτώσεις πρέπει να αυξάνεται η λήψη υγρών.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε καθημερινά;
Ένας υγιής ενήλικας χρειάζεται 2-2,5 λίτρα υγρών ημερησίως. Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν τη μισή ποσότητα, ανάλογα με την ηλικία τους. Οι ποσότητες αυτές αυξάνονται στη διάρκεια του καλοκαιριού και σε περιπτώσεις έντονης σωματικής δραστηριότητας.

Συμβουλές για να πιεις περισσότερο…
• Έχε μαζί σου 1-2 μπουκαλάκια νερό ή και ποικιλία ροφημάτων που μπορούν να σε ενυδατώσουν απολαυστικά π.χ. γάλα, χυμούς, τσάι κ.τ.λ.
• Πίνε νερό πριν από κάθε γεύμα ή σνακ. Με αυτό τον τρόπο, θα εξασφαλίσεις περίπου 1,5 λίτρο νερό ημερησίως.
• Τρώγε τουλάχιστον δύο φρούτα εποχής και συνόδευε το κάθε κυρίως γεύμα με σαλάτα. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υγρά.
• Τα κρύα αφεψήματα μπορούν να αυξήσουν την ημερήσια πρόσληψη υγρών.


Tags: νερό , διατροφή , οργανισμός, ζωή, ομορφιά, γυναίκα

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)