ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

6 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τη ντομάτα


  • Η ντομάτα  κατέχει σπουδαία θέση στην διατροφή μας λόγω της σημαντικής θρεπτικής της αξίας.

    Η ντομάτα κατέχει σπουδαία θέση στην διατροφή μας λόγω της σημαντικής θρεπτικής της αξίας.

Οι Ιταλοί δεν είναι τυχαίο που της έδωσαν το όνομα «χρυσό μήλο», αφού εκτός του ότι δεν είναι φτωχή σε θρεπτική αξία, εντούτοις, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Απολαύστε την!

Η ντομάτα κατέχει σπουδαία θέση στην διατροφή μας λόγω της σημαντικής θρεπτικής της αξίας. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που προστατεύουν την καρδιά, το δέρμα, τα μάτια και ενισχύουν τα οστά. Αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών με κυριότερο το λυκοπένιο που της προσδίδει και το ζωηρό κόκκινο χρώμα της. Φαίνεται μέσα από πολυάριθμες κλινικές μελέτες, ότι το λυκοπένιο προσφέρει σημαντική προστασία έναντι διαφόρων μορφών καρκίνου και κυρίως έναντι του καρκίνου του προστάτη. 

6 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τη ντομάτα είναι:
1. Η ντομάτα έχει κατοχυρωθεί ως λαχανικό παρόλο που από βοτανολογικής άποψης είναι φρούτο.
2. Δυο μικρές ντομάτες καλύπτουν τα 2/3 της ημερήσιας ανάγκης μας σε βιταμίνη C.
3. Μαγειρεμένη η ντομάτα -όπως και ο πελτές της, αυξάνει την περιεκτικότητά και την βιοδιαθεσιμότητα της σε λυκοπένιο. Τα συσκευασμένα - κονσερβοποιημένα προϊόντα ντομάτας όπως οι σάλτσες για ζυμαρικά περιέχουν 6 φορές περισσότερο λυκοπένιο συγκριτικά με την ίδια ποσότητα από φρέσκια ντομάτα. 
4. Το λυκοπένιο απορροφάται καλύτερα από την ντομάτα όταν συνδυάζετε με λιπαρές ουσίες π.χ. ελαιόλαδο ή αβοκάντο.
5. Η ντομάτα έχει αντηλιακή προστασία κυρίως λόγω της βιταμίνης Α και του λυκοπενίου ενώ βοήθα και στην προστασία του δέρματος.
6. Από μόνη της η ντομάτα ΔΕΝ παχαίνει! Μια μέτρια ντομάτα (~150γρ) έχει περίπου 25-30 θερμίδες!

Πώς να την καταναλώσετε σαν απογευματινό σνακ
Υλικά
• 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης 
• Λίγο ελαιόλαδο
• 1 κουταλιά ντοματοπελτέ
• Ρίγανη ή θυμάρι ή κάπαρη

Εκτέλεση
Προσθέστε σε 1 φέτα ψωμί /καπίρα λίγο ελαιόλαδο, 1 κουταλιά ντοματοπελτέ, λίγη ρίγανη ή θυμάρι ή κάπαρη.

Tip!
Συντηρήστε τη ντομάτα εκτός ψυγείου, σε ένα δροσερό μέρος. Μελέτες έδειξαν ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες εμποδίζουν τη δράση ενζύμων που προσδίδουν στη ντομάτα τη χαρακτηριστική γεύση της. Έτσι, αποθηκεύοντας την στο ψυγείο διατηρείται μεν φρέσκια, χάνει, όμως, τη νοστιμιά της!


Tags: διατροφολόγος, υγεία, ομορφιά, δέρμα, επιδερμίδα, ντομάτα, διατροφή

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)