ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Αντιοξειδωτικά: Οι σύμμαχοι της καλής υγείας & σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε


  • Ποια τρόφιμα περιέχουν αντιοξειδωτικά και τι οφέλη έχει ο οργανισμός μας;

    Ποια τρόφιμα περιέχουν αντιοξειδωτικά και τι οφέλη έχει ο οργανισμός μας;

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες, όπως οι βιταµίνες A,C και Ε, τα φλαβονοειδή, το σελήνιο, το Β-καροτένιο, ο ψευδάργυρος και άλλες, που δρουν µε τέτοιο τρόπο ώστε να δεσμεύουν και να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, µμετατρέποντας τες σε µη τοξικές άρα και ακίνδυνες για τον ανθρώπινο οργανισµό.

Τι οφέλη έχει ο οργανισμός μας;

1. Προστατεύουν τις διπλές ημιδιαπερατές κυτταρικές µεµβράνες, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, αλλά και εκείνες των μετάλλων.

2. Σύμμαχοι της καρδιάς: Αυξάνουν την ανθεκτικότητα των αγγείων, περιορίζουν τους φλεγµονώδεις παράγοντες, αποτρέπουν την οξείδωση της LDL χοληστερίνης και συµβάλλουν στον έλεγχο των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης και της οµοκυστεϊνης.

3. Ενάντια στον καρκίνο: Μπλοκάρουν ή εµποδίζουν την προσκόλληση επικίνδυνων ενζύµων στους ιστούς, αδρανοποιούν καρκινογόνες ουσίες που προκαλούν µεταλλάξεις σε υγιή κύτταρα κι επιβραδύνουν τους µηχανισµούς καρκινογένεσης.

4. Προστατεύουν το πνεύμα: Μη αφήνοντας του νευροδιαβιβαστές να οξειδωθούν βελτιώνουν την εγκεφαλική μικροκυκλοφορία βελτιώνοντας έτσι τις πνευματικές ικανότητες και την ψυχική μας διάθεση.

5. Αντιγήρανση: Προφυλάσσουν το δέρμα μας από την πρόωρη γήρανση διατηρώντας το ελαστικό μέσω του περιορισμού της διάσπασης του κολλαγόνου.

6. Οστά και αρθρώσεις: Περιορίζουν οιδήµατα, φλεγµονές και εκφυλιστικές αλλοιώσεις.

7. Μάτια: Βελτιώνουν τη λειτουργική κατάσταση του αµφιβληστροειδούς χιτώνα των µατιών και ενισχύουν την όραση.

8. Δρουν αντιαλλεργικά σε µεγάλο φάσµα αλλεργιών.

9. Διαφυλάσσουν τα αποθέµατα άλλων απαραίτητων θρεπτικών ουσιών στον οργανισµό, αποτρέπουν την καταστροφή τους και, σε ορισµένες περιπτώσεις, ενισχύουν τη δράση τους.

 

Ποια τρόφιμα περιέχουν αντιοξειδωτικά:

• Αυγό 
• βούτυρο 
• γάλα 
• γαλακτοκοµικά προϊόντα 
• συκώτι 
• ιχθυέλαια 
• πορτοκάλια 
• µανταρίνια 
• φραγκοστάφυλα 
• φράουλες 
• ακτινίδια 
• κεράσια 
• µούρα 
• πεπόνι 
• ντοµάτα 
• λάχανο 
• πράσινη πιπεριά 
• πράσινα φυλλώδη λαχανικά

 

ΠΗΓΗ: papelle.gr


Tags: υγεία, διατροφολόγος, διατροφή, αντιοξειδωτικά

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)