ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Αποξηραμένα φρούτα …είναι πάντα υγιεινά;


  • Μπορούν να αποτελέσουν ένα υγιεινό και θρεπτικό σνακ το οποίο όμως πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο!

    Μπορούν να αποτελέσουν ένα υγιεινό και θρεπτικό σνακ το οποίο όμως πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο!

Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν μια συμπυκνωμένη μορφή των φρέσκων φρούτων, από τα οποία έχει αφαιρεθεί το μεγαλύτερο ποσοστό νερού είτε μέσω φυσικής ξήρανσης είτε με τη χρήση ειδικών αποξηραντικών. Τα πιο συνηθισμένα αποξηραμένα φρούτα είναι οι χουρμάδες ενώ ακλουθούν οι σταφίδες, τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα. Μπορούν να αποτελέσουν ένα υγιεινό και θρεπτικό σνακ το οποίο όμως πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο!

Διατροφική αξία
• Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και φτωχά σε λίπος.
• Αποτελούν εξαιρετική πηγή φυσικών σακχάρων, με κύρια σάκχαρα την φρουκτόζη και την γλυκόζη. 
• Αποτελούν εξεραιτική πηγή φυτικών ινών. Μία μερίδα (~ 40γρ.) παρέχει περισσότερο από το 9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για φυτικές ίνες, με τα σύκα να αποτελούν την πιο πλούσια πηγή φυτικών ινών.
• Περίπου 40γρ. αποξηραμένα φρούτα κατατάσσονται στις κορυφαίες πηγές καλίου.
• Αποτελούν καλή πηγή μαγνησίου, χαλκού, ασβεστίου, φωσφόρου και σιδήρου.
• Περιέχουν ποικιλία αντιοξειδωτικών ουσιών π.χ. φλαβανοειδή, καροτενοειδή, φαινολικά οξέα , που προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες.

Οφέλη στην υγεία
Επίδραση στο σωματικό βάρος
Μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων συμβάλλει στη διατήρηση υγιούς βάρους, χαμηλότερου ΔΜΣ και περιμέτρου μέσης. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κορεσμού, καθώς φαίνεται ότι επηρεάζουν τα επίπεδα ορμονών όπως η λεπτίνη.
Μείωση αρτηριακής πίεσης
Λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας τους σε κάλιο και φυτικές ίνες μπορούν να συμβάλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης .
Καλή λειτουργία των εντέρων
Περιέχουν φρουκτοολιγοσακχαρίτες όπως η ινουλίνη που παράλληλα με τις φυτικές ίνες συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
Σωστό μέγεθος μερίδας
Η σωστή μερίδα των αποξηραμένων φρούτων κυμαίνεται στα 30 – 40γρ. ανάλογα με το είδος του φρούτου. Η ποσότητα θεωρείται αντίστοιχη με ένα φρέσκο φρούτο και αντιστοιχεί σε ¼ του φλιτζανιού.

Οι διαβητικοί δεν μπορούν να καταναλώνουν αποξηραμένα φρούτα.
ΜΥΘΟΣ: Τα αποξηραμένα φρούτα έχουν χαμηλό (<55) ή μέτριο (56-69) γλυκαιμικό δείκτη (π.χ. δαμασκηνά, χουρμάδες, βερίκοκα) και η επίδρασή τους στα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης είναι παρόμοια με αυτή των φρέσκων φρούτων. Αυτό οφείλεται στις φυτικές ίνες και τις πολυφαινόλες που περιέχουν.

ΠΡΟΣΟΧΗ! 
• Λόγω της μειωμένης περιεκτικότητάς τους σε νερό, τα αποξηραμένα φρούτα χαρακτηρίζονται ως «θερμιδικά πυκνά».
• Στις τεχνιτές μεθόδους αποξήρανσης αρκετές φορές προστίθεται ζάχαρη ή ακόμη και κάποια φυτικά έλαια .
• Μερικά αποξηραμένα φρούτα περιέχουν χρωστικές ουσίες και συντηρητικά. Οπόταν να διαβάζετε προσεκτικά τις διατροφικές ετικέτες.


Tags: Αποξηραμένα, φρούτα, υγιεία, Αποξηραμένα φρούτα, διατροφή, ομορφιά, δέρμα, σώμα , πρόσωπο, γυναίκα

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)