ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Οι 5 πιο σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες για σωστή διατροφή


1. Β-Καροτένιο (προβιταμίνη της βιταμίνης Α),
Ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα των κυττάρων και είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και την όραση.
Πού θα το βρω: Φρούτα κυρίως εσπεριδοειδή, (πορτοκάλια, µανταρίνια), λαχανικά πράσινου, κίτρινου και πορτοκαλί χρώµατος, ντοµάτες, βερίκοκα, γλυκοπατάτες, καρπούζι, κολοκύθα (σε μικρότερες ποσότητες).

2. Βιταμίνη C
Αποτελεί την κυρίαρχη αντιοξειδωτική ουσία. Επιπλέον, βοηθά στη διατήρηση της υγείας των οστών και του ανοσοποιητικού συστήματος.
Πού θα τη βρω: κυρίως εσπεριδοειδή, (πορτοκάλια, µανταρίνια), φραγκοστάφυλα, φράουλες, ακτινίδια, κεράσια, µούρα, πεπόνι, ντοµάτα, λάχανο, πράσινη πιπεριά, µαρούλι, σπανάκι, σταυρανθή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών)

3. Βιταμίνη E
Προστατεύει τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει την καρδιά.
Πού θα τη βρω: κύρια πηγή της βιταμίνης Ε είναι τα φυτικά λίπη όπως το ελαιόλαδο, ηλιέλαιο. Βρίσκεται, επίσης, στα βερίκοκα, δαμάσκηνα, μούρα, ξηρούς καρπούς, στο σπανάκι, στα λαχανάκια Βρυξελλών και στα αυγά.

4. Σελήνιο
Εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει την άμυνα του οργανισμού.
Πού θα το βρω : Πολύ καλές πηγές αποτελούν τα ψάρια και τα θαλασσινά, το κρέας, το συκώτι, ξηροί καρποί όπως τα καρύδια, ενώ μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή σεληνίου αποτελούν τα Brazil nuts (φυστίκια Βραζιλίας).

5. Λυκοπένιο
Πιθανά οφέλη στην υγεία του προστάτη και μείωση κινδύνου για καρκίνο του προστάτη.
Πού θα το βρω : Ντοµάτες (φρέσκες, λιαστές και επεξεργασµένα προϊόντα ντομάτας), γκρέιπφρουτ, καρπούζι και πιπεριές.


Tags: υγεία, γυναίκα, διατροφή, συμβουλές, tips, health, woman, food

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)