ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Aυτές οι τροφές ''θωρακίζουν'' την καλή κατάσταση των αρθρώσεων μας

Μυρτώ Τριχείλη


Η αρθρίτιδα είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο παθήσεων που προκαλούν πόνο, πρήξιμο και ακαμψία στις διάφορες αρθρώσεις του σώματος. Πρόκειται για μια σειρά παθήσεων που ταλαιπορεί ανθρώπους κάθε ηλικίας, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η οστεοαρθρίτιδα, που οφείλεται στη φθορά των αρθρώσεων και η ρευματοειδής αρθρίτιδα, στην οποία το ανοσοποιητικό σύστημα "πολεμά" τις αρθρώσεις.

Αν έχετε αρθρίτιδα καλό είναι να ρυθμίσετε καλύτερα τη διατροφή σας, καθώς χρειάζεστε ορισμένα συστατικά σε μεγαλύτερες ποσότητες απ’ ό,τι άλλοι. Το κλειδί για μια υγιεινή διατροφή είναι να διατηρείτε τη σωστή ισορροπία των θρεπτικών συστατικών. Ποιές τροφές θα βοηθήσουν;

  • Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο περιέχει μια ένωση που ονομάζεται ολεοκανθάλη, η οποία δεσμεύει τα ένζυμα που προκαλούν φλεγμονή και έτσι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής (με τον ίδιο τρόπο που δρα ένα μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο).
  • Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών με τροφές όπως: φρούτα, λαχανικά και δημητριακλα ολικής αλέσεως που μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής.
  • Εντάξτε στη διατροφή σας πρωτεΐνες, που βοηθούν στη διατήρηση της δύναμης και της καλής λειτουργίας των μυών και άλλων ιστών στο σώμα. Τρόφιμα με πρωτεϊνες είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα φασόλια, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα ψάρια, τα πουλερικά και το κρέας.
  • Βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας περιλαμβάνει λιπαρά ψάρια όπως η ρέγγα, το σκουμπρί, η πέστροφα, ο σολομός και ο τόνος. Επίσης τα ω-3 λιπαρά οξέα (όπως και το ιχθυέλαιο) είναι οφέλιμα για τον οργανισμό σας και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.
  • Στραφείτε σε καλές πηγές της βιταμίνης D, όπως τα αβγά, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και το γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Η βιταμίνη D που συνδέεται με το ασβέστιο και την προστασία από την οστεοπόρωση, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Tags: υγεία, διατροφή, αρθρώσεις, woman, food, diet, vitamins, tips, muscles, body

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)