THE TSIAKKOS

Εσείς, στην κοσμάρα σας

The Tsiakkos


Εσείς, στην κοσμάρα σας

Την προηγούμενη Δευτέρα έκανε πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 η ρομαντική κομεντί (έτσι αποφάσισαν να τη βαφτίσουν) «Εσύ, στον κόσμο σου». Η νέα σειρά, αν δεν έχετε πιάσει το στίγμα της, είναι μια παραγωγή της ομάδας που έφτιαξε το «Μάμμα Μία» και το «Ο κόσμος να χαλάσει». Αν καταφέρατε να δείτε έστω και ένα επεισόδιο χωρίς να πάθετε εγκεφαλική παράλυση, τότε πιο πιθανόν να μην μπορείτε να διαβάσετε αυτή τη στήλη αφού είτε δεν έχετε πάει δημοτικό ακόμα (perfect target group) ή έχετε δείκτη IQ με αρνητικό πρόσημο. «Oh mon dieu, τι είναι αυτές οι προσβολές; Δεν σού επιτρέπω, ρε Τσιάκκο.» Μα δεν σάς προσβάλλω εγώ, αγαπημένες ταλαιπωρημένες τηλεοπτικές ψυχές, αλλά η ίδια η σειρά που θεωρεί ότι θα το βρείτε απόλυτα φυσιολογικό σε 5 λεπτά από ένα τηλεφώνημα να μαζέψει η μάνα της πρωταγωνίστριας τη μάνα της (Δώρα Κακουράτου, τι κρίμα) θκυό κοπελλούθκια και να βρεθεί από τη Λευκωσία στον Πρωταρά.

Όπως επίσης το γεγονός ότι ο πρωταγωνιστής θα φτάσει στο πάρτι, θα χαιρετήσει δυο γκόμενες φιλώντας τες σταυρωτά και μετά η κολλητή τους θα ξεκινήσει να τον φιλά παθιασμένα (τής είναι εντελώς άγνωστος ο φίλος της φίλης της!) μπροστά στον γκόμενό της για να τού τη σπάσει επειδή τσακώθηκαν, ο οποίος κοιτάζει με άγριο βλέμμα αλλά περιμένει, αφού έχει περάσει όλο το βράδυ, να κάνει σκηνή και να δείρει τον τύπο που φιλούσε την γκόμενά του στο στόμα τρεις ώρες!  Τηλεοπτική αδεία, θα μού πεις. Μάλλον τηλεοπτική… βλακεία. Suspension of disbelief  το κοινό έχει όταν πηδά ο Τζέιμς Μποντ από ουρανοξύστη και προσγειώνεται χωρίς γρατσουνιά μέσα στην Άστον Μάρτιν επειδή είναι ο Τζέιμς Μποντ, όχι ο Πάμπος που τα Λατσιά σε κυπριακή κομεντί (λέμε τώρα). Και να ξεπεράσω τις σεναριακές τρύπες που είναι περισσότερες από ελβετικό τυρί αλλά η σκηνοθεσία ρε φίλεεεεεε, το μοντάζ ρε φίλεεεε, ο φωτισμός… Στην έκτη Δημοτικού έφτιαξα σκετσάκι με τους συμμαθητές μου που είχε παραπάνω σκηνοθετικό ενδιαφέρον. Τουλάχιστον, δεν έστησα οκτώ άτομα στη σειρά λες και είναι σε θεατρική σκηνή, σε ένα μισοφωτισμένο άθλιο πάρκινγκ για να κάνω μια σκηνή 20 τηλεοπτικών λεπτών. Κοπέλια, this is wrong in so many ways που θα έλεγαν και στο Χόλιγουντ και δεν υπάρχουν δικαιολογίες του τύπου «μα αυτά βλέπουν οι Κυπραίοι», «μα έγραψε νούμερα η σειρά», «μα είσαι κομπλεξικός και δεν έχεις χιούμορ», «μα εν πολλά καλός ο Τσουρής», «μα ήταν το πρώτο επεισόδιο και εν να στρώσει, μα…  πού να πάω που σ’ αγαπώ τόσο πολύ». 

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες και ελαφρυντικά. Είμαστε κοντά στο τέλος του 2018, η τηλεόραση παντού κάνει άλματα, το Netflix έχει 130 εκατομμύρια χρήστες (που σημαίνει ότι η τηλεθεατές είναι πολλαπλάσιοι), το Hulu κερδίζει στα Emmy, το streaming και το time-shift είναι ο νέος τρόπος για να παρακολουθείς σειρές, στην Κύπρο άντρες γυναίκες, ζώα, φυτά, πράγματα έχουν πάθει ψύχωση με το «La Casa de Papel», προσωπικά πρότζεκτ στο Youtube έχουν βρει παραγωγούς σε μεγάλα κανάλια και έχουν γίνει παγκόσμιες επιτυχίες και στην Κύπρο κάνουμε σειρές που στη μισή διάρκειά τους οι ηθοποιοί μιλούν στο τηλέφωνο όταν οδηγούν ή στέλνουν μηνύματα στο Facebook. Θα κάτσω τη μάππα χαμαί γιατί ξέρω πολλά καλά ότι Thiiiissss iisssss… Halloumolywood και τα πράγματα είναι αλλιώς και τα μπάτζετ δεν επιτρέπουν, αλλά ξέρω πολύ καλά ότι τα μπάτζετ δεν έχουν να κάνουν με τη δημιουργικότητα. Μια σειρά δεν είναι μόνο ένα σενάριο και 10 ηθοποιοί (που την επόμενη χρονιά θα τούς δεις σε κάτι άλλο), αλλά είναι η εικόνα, η μουσική, το μοντάζ, η σκηνοθεσία, η φωτογραφία, τα ρούχα που στο σύνολό τους χτίζουν μια ωραία δουλειά.

Φαντάζομαι ότι το «Εσύ, στον κόσμο σου» δεν στοιχίζει και λίγα, οπότε γιατί να μην έχει το αποτέλεσμα που αναλογεί στην προσπάθεια; Δυο είναι τα τινά, είτε είναι θέμα αισθητικής είτε είναι έλλειψη δυνατοτήτων. Και στις δυο περιπτώσεις, η απάντηση είναι «κρίμα», γιατί αλήθεια έτρεφα μια κρυφή ελπίδα ότι αυτή η ρομαντική κομεντί θα μπορούσε…


Tags: κύπρος, εσύ στον κόσμο σου, σειρά, αντ1, tsiakkos