Μαρία Καραμάνου
Για το fashion show του οίκου Dior φθινόπωρο-χειμώνας 2024-2025, η Maria Grazia Chiuri για να καταφέρει να δημιουργήσει την ready to wear συλλογή, αναλογίστηκε τη μεταβατική εποχή στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν η μόδα εγκατέλειψε το ατελιέ για να κατακτήσει τον κόσμο.
Εξ ου και η γέννηση της Miss Dior το 1967, μιας γυναικείας σειράς που εισήγαγε τα ready to wear ρούχα και την εμπιστεύτηκε ο Marc Bohan στον βοηθό του Philippe Guibourgé. Η πρόκληση για τη μόδα τότε ήταν να φτιάξει φορέματα που θα μπορούσαν να αναπαραχθούν και, πάνω απ' όλα, να ταιριάζουν σε έναν ρυθμό ζωής όπου η φαντασία ήταν πρωταρχικής σημασίας.
Στο δυναμικό πλαίσιο μιας ολοένα και πιο περίπλοκης και συνεχώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας, υπήρξε μια στροφή από το τοπίο του σώματος σε αυτό της γενικής εικόνας. Έτσι, η οπτική κουλτούρα συγκέντρωσε την τέχνη, τη μόδα, την αρχιτεκτονική και τη μουσική για να επινοήσει μια αυθόρμητη τοιχογραφία, μια άνευ προηγουμένου μορφή έκφρασης.
Η Gabriella Crespi, μια συναρπαστική πηγή έμπνευσης για τον Marc Bohan, ήταν καλλιτέχνης και σχεδιάστρια, κοσμοπολίτικη δημιουργός και, για τη Maria Grazia Chiuri, συμβολίζει αυτή την πρωτοποριακή γενιά ανεξάρτητων γυναικών που αποφάσισαν να κάνουν όνομα μέσω της δουλειάς τους. Πολλά από τα αντικείμενα και τα καλλιτεχνικά της κομμάτια συνέβαλαν στην επιτυχία των συλλογών του οίκου Dior εκείνα τα χρόνια.
Η ready to wear συλλογή γιορτάζει τα σχήματα και τα υλικά που, όταν άνοιξε η μπουτίκ Miss Dior στο Παρίσι, έδωσαν ώθηση σε έναν νέο τρόπο ντυσίματος που θα μπορούσε να ενώσει πολλές γυναίκες και να τις κάνει όλες ξεχωριστές. Το κασκόλ, αγαπητό στη Maria Grazia Chiuri, είναι και πάλι το must have αξεσουάρ.
Στην καθημερινή ζωή, στη δουλειά ή σε ένα ταξίδι, το κασκόλ είναι ρυθμιζόμενο και συμπαγές, προστατευτικό, περιβάλλει και στολίζει μία γυναίκα όπως απαιτείται. Ελεύθερες και ρέουσες σιλουέτες, όπως αυτές της γραμμής Α, διευκολύνουν την κίνηση προς νέους ορίζοντες, ενισχύοντας το σώμα της γυναίκας χωρίς να το συστέλλουν.
Τα χρώματα απηχούν τη σειρά του Marc Bohan: λευκό, πορτοκαλί, ροζ, πράσινο νέον, με τόνους προσαρμοσμένους στο μακιγιάζ. Τα εκλεκτά κομμάτια είναι φτιαγμένα από διπλό κασμίρι, καθώς και σε υλικό της γκαμπαρντίνας, όπως mini φορέματα, παντελόνια, παλτό, σακάκια και φούστες κομμένες πάνω από το γόνατο. Το λογότυπο της Miss Dior αναπαρίσταται ως μανιφέστο-υπογραφή σε μια παλέτα μπλε, κόκκινων και καφέ. Τα καρφιά αντικαθίστανται από χάντρες και το ebroidered κέντημα κάνει έναν τολμηρό αντίκτυπο.
Τα μοντέλα κινούνται μέσα σε μια διακόσμηση που σχεδιάστηκε από την Ινδή καλλιτέχνη Shakuntala Kulkarni, η οποία εξερευνά το γυναικείο σώμα και τη σχέση του με διαφορετικούς χώρους. Τα βλέμματα μεταφέρουν τη λαμπερή δύναμη μιας πλουραλιστικής, αυτόνομης και ευέλικτης θηλυκότητας, ενεργοποιώντας εκ νέου αυτή τη βασική στιγμή της δημιουργικής ελευθερίας της οποίας, η Miss Dior, είναι το έμβλημα.
Για την επίδειξη, η Shakuntala Kulkarni δημιούργησε μια μοναδική σκηνογραφία στο συνδυασμό της παράστασης και της σκέψης. Η Ινδή καλλιτέχνης αποκάλυψε εννέα γλυπτικές σιλουέτες από τη σειρά «of bodies, armour and cages», σε διάλογο με διάφορες εικόνες από την ταινία Juloos - στην οποία παίζει τον κύριο ρόλο. Υποβλητικά φωτισμένη από μια μαγευτική αλληλεπίδραση των σκιών, η διακόσμηση αποκαλύπτει μια ισχυρά φωτεινή ατμόσφαιρα, στο επίκεντρο της οποίας λάμπει η συμβολική δύναμη και η αγωνιστικότητα του γυναικείου σώματος.
Δείτε την επίδειξη εδώ: