ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: cycling shorts, φαρδύ hoodie, αθλητικά και δερμάτινο biker σακάκι
 

Η μεγάλη πτώση στην αγορά πολυτελών αγαθών

Ακόμα και οι άνθρωποι με ψηλό εισόδημα είναι πλέον πιο προσεκτικοί όταν επιλέγουν τι να αγοράσουν.

Ριάνα Στυλιανού

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά πολυτελών προϊόντων αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. Οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, η οικονομική αβεβαιότητα και η αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις έχουν φέρει τα πάνω κάτω στη βιομηχανία.

Το 2023, για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μία δεκαετία, η αγορά πολυτελών αγαθών κατέγραψε πτώση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 2% ανά το πανγκόσμιο. Από τα 387 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, το σύνολο έπεσε στα 381 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι λόγοι πίσω από αυτή τη μείωση είναι πολλοί, αλλά κυρίως συνδέονται με την επιβράδυνση της οικονομίας και τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες.

Louis Vuitton, 57th Street NYC. Στο σημείο όπου συναντιούνται ο πολιτισμός και ο τρόπος ζωής, ο Οίκος εγκαινιάζει έναν ολοκαίνουργιο προορισμό με το άνοιγμα ενός μοναδικού experiential χώρου — μια γωνία λιανικής, πολιτισμού και γαστρονομικής τέχνης. @louisvuitton

Μια τσάντα Louis Vuitton, για παράδειγμα, μπορεί να πωλείται για χιλιάδες ευρώ, αλλά το κόστος παραγωγής της είναι πολύ χαμηλότερο (εκτιμάται μεταξύ 200-500 ευρώ). Αυτό κάνει τους νέους καταναλωτές να

Συγκεκριμένα, με βάση δημοσιεύματα στο Forbes, o γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών LVMH, που έχει στην κατοχή του 75 γνωστά brands, όπως Louis Vuitton, Dior και Moët & Chandon, ανακοίνωσε χαμηλά κέρδη για το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Η ανάπτυξη του ομίλου το 2024 ήταν της τάξης του 3%, αρκετά χαμηλότερη από την αύξηση 14% που είχε σημειωθεί το 2023. Τα έσοδα από μόδα και δερμάτινα είδη μειώθηκαν κατά 5%, ενώ εκείνα από κρασιά και ποτά έπεσαν κατά 7%. Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στην Κίνα, που μέχρι τώρα ήταν βασικός παράγοντας ανάπτυξης για την εταιρεία, με τις συνολικές πωλήσεις στην Ασία (εκτός Ιαπωνίας) να μειώνονται κατά 16%.

Αυτό αποδίδεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και στη στροφή των Κινέζων καταναλωτών προς πιο οικονομικές λύσεις, όπως αγορές από διαδικτυακές πλατφόρμες ή προορισμούς με χαμηλότερη φορολογία. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις στο νησί Χαϊνάν, που αποτελεί αφορολόγητο προορισμό, σημείωσαν πτώση 29%, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν να στραφούν σε άλλες αγορές. Ακόμα και οι άνθρωποι με πολλά εισοδήματα είναι πλέον πιο προσεκτικοί όταν επιλέγουν τι να αγοράσουν.

Η Generation Z αλλάζει τα δεδομένα
Η νέα γενιά καταναλωτών, γνωστή ως Generation Z (άτομα γεννημένα από το 1996 έως το 2010), έχει φέρει μια εντελώς νέα προσέγγιση στις αγορές. Σε αντίθεση με προηγούμενες γενιές που έδιναν μεγαλύτερη σημασία στην "επωνυμία", οι νέοι σήμερα προτιμούν προϊόντα που είναι βιώσιμα, αυθεντικά και μοναδικά.

Για παράδειγμα, πολλοί από αυτούς επιλέγουν second-hand ή vintage αντικείμενα. Σύμφωνα με έρευνα, το 25% των νέων ηλικίας 18-24 δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα, είτε πρόκειται για ρούχα είτε για έπιπλα, καθώς θέλουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Αυτή η τάση δεν είναι απλώς οικολογική· αντικατοπτρίζει και την ανάγκη για μοναδικότητα. Οι νέοι δεν θέλουν να φορούν ή να κατέχουν πράγματα που μοιάζουν "μαζικής παραγωγής".

Louis Vuitton x Murakami: H Zendaya παρουσιάζει την εμβληματική τσάντα OnTheGo σε Monogram Multicolore, διακοσμημένη με το Superflat Panda charm του Takashi Murakami. @louisvuitton

Επιπλέον, η Generation Z δείχνει μεγάλη προτίμηση σε αναλογικές τεχνολογίες, όπως οι ρετρό φωτογραφικές μηχανές, καθώς και σε faux γούνες, που προσφέρουν μια πολυτελή εμφάνιση χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον ή να θίγουν ηθικά ζητήματα.

Δωρεάν στοκ φωτογραφιών με bear market, forex, ipo Φωτογραφία από στοκ φωτογραφιώνPhoto from Pexels

για τις πολυτελείς μάρκες
Αυτές οι αλλαγές έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στις παραδοσιακές μάρκες πολυτελείας, όπως η Louis Vuitton. Μια τσάντα Louis Vuitton, για παράδειγμα, μπορεί να πωλείται για χιλιάδες ευρώ, αλλά το κόστος παραγωγής της είναι πολύ χαμηλότερο (εκτιμάται μεταξύ 200-500 ευρώ). Αυτό κάνει τους νέους καταναλωτές να αμφισβητούν την αξία αυτών των προϊόντων και να στρέφονται σε άλλες εναλλακτικές.

Η πολυτέλεια δεν είναι πλέον μόνο θέμα επωνυμίας ή τιμής. Οι νέοι θέλουν να ξέρουν ότι το προϊόν που αγοράζουν αξίζει τα χρήματά τους, είναι ηθικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Υπερπροσφορά στην αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών προϊόντων
Η αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών προϊόντων αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερπροσφοράς, καθώς όλο και περισσότεροι πωλητές εισέρχονται στην αγορά, πολλές φορές για πρώτη φορά. Σύμφωνα με πληροφορίες από Reuters, παρά την αυξημένη προσφορά, η ζήτηση παραμένει σχετικά σταθερή. Αυτό έχει οδηγήσει σε πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων προϊόντων, με τη μέση αξία των παραγγελιών να μειώνεται κατά 10% σε σχέση με το 2023. Η αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών αγαθών στην Κίνα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 30% από το 2020.

Δωρεάν Photo Of Person Holding Money Φωτογραφία από στοκ φωτογραφιώνPhoto from pexels

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον;
Η αγορά πολυτελών αγαθών βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Η Bain & Company είχε κάνει εκτίμηση ότι μόνο το 1/3 των πολυτελών εταιρειών θα κατάφερναν να αυξήσουν τα έσοδά τους το 2024, σε σύγκριση με το 66% που παρουσίασε ανάπτυξη το 2023.
Η νέα πραγματικότητα απαιτεί από τις πολυτελείς μάρκες να αλλάξουν προσέγγιση. Πρέπει να επενδύσουν στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και τη δημιουργία εμπειριών που αγγίζουν τις αξίες των νέων. Οι εταιρείες που θα το καταφέρουν αυτό θα μπορέσουν να επιβιώσουν και να ξεχωρίσουν σε μια αγορά που αλλάζει γρήγορα.

Mε πληροφορίες από Forbes, Reuters και Money Review

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

Coperni Pre-Fall 2025

Coperni Pre-Fall 2025

Εμπνευσμένη από το cyberpunk της δεκαετίας του '90, η συλλογή έχει επιρροές από εμβληματικές ...
Ριάνα Στυλιανού
 |  FASHION NEWS