Ζωή Τουτουντζίδου
Ο θεσμός του Black Friday τα τελευταία χρόνια έχει την τιμητική του και στην χώρα μας. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που εξαπατημένοι καταναλωτές καταγγέλλουν καταστήματα για ψευδείς προσφορές και παραπλανητικά κόλπα marketing. Φέτος το Black Friday είναι στις 26 Νοεμβρίου και τρεις ημέρες μετά, στις 29 Νοεμβρίου, ακολουθεί η Cyber Monday. Υπάρχει μια λίστα πράγματων που πρέπει να προσέξεις αν δεν θέλεις να πέσεις θύμα καταναλωτισμού.
1.Πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη 2φυσικής έδρας τους.
2. Εντοπίζουμε τα σχόλια προηγούμενων καταναλωτών για το κατάστημα.
Με την χρήση του διαδικτύου είναι πλέον εύκολο να βρεις εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη κάποια συναλλαγή με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης.
3. Κάνουμε έναν έλεγχο αγοράς πριν το Black Friday.
Ελέγχουμε λίγες μέρες πριν τις τιμές των προϊόντων, μαρκάρουμε το προϊόν που μας ενδιαφέρει και την αρχική το τιμή. Αυτό βοηθάει στο να διαπιστώσουμε πόσο κερδοφόρα είναι η προσφορά του καταστήματος.
4. Δεν προτιμάμε αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να λειτουργούν και ως χώροι διαφήμισης αλλά δεν είναι ηλεκτρονικά καταστήματα.
5. Ζητάμε πάντα απόδειξη αγοράς.
Θα μας βοηθήσει σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Εξάλλου μην ξεχνάτε οι προσφορές είναι από εκκαθάριση στοκ, που πολλές φορές μπορεί να ήταν και ελλαττωματικό.
6. Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν.
Πηγαίνετε στην αγορά με συγκεκριμένο ποσό που μπορείτε να διαθέσετε. Είναι σημαντικό να μην υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας εξαιτίας των προσφορών.