ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Fast Homeware: Η «γρήγορη» τάση της διακόσμησης σπιτιού που αποτελεί έμπνευση και παγίδα

Η συνεχής αλλαγή στον χώρο διαβίωσης καθορίζεται πια από την τάση του Fast Homeware

Γιώργος Γκαρακλίδης

Οι τάσεις αλλάζουν συνεχώς, η μόδα εξελίσσεται, εφαρμόζεται και πολλές φορές ανακυκλώνεται, η τεχνολογία αναβαθμίζεται μέρα με τη μέρα και οι άνθρωποι συνδεόμαστε μεταξύ μας όσο ποτέ άλλοτε και με συνεχώς αυξανόμενη τάση. Οι ρυθμοί της ζωής μεταβάλλονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα κι εμείς καλούμαστε να προσαρμοστούμε στα νέα μέτρα και σταθμά. Η συνεχής εξέλιξη είναι μέρος της καθημερινότητάς μας πλέον και γι' αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ricardo Benucci (@_benucci)

Η νέα τάση που έρχεται να «σαρώσει» είναι αυτή του Fast Homeware σύμφωνα με την οποία η συνεχής αλλαγή επίπλων, διακόσμησης και αξεσουάρ σπιτιών είναι must και προσιτή όσο ποτέ άλλοτε. Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει χρόνια τώρα με το Fast Fashion θα γίνεται τώρα με τη νέα αυτή τάση. Βλέπαμε νέα outfit σε όλες σχεδόν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, εμπνεόμασταν και ακολούθως τα ψάχναμε, τα βρίσκαμε, τ' αγοράζαμε, τα «υποστηρίζαμε» και βγαίναμε στη γύρα για το επόμενο.

Κάπως έτσι θα λειτουργεί το ζήτημα και με το Fast Homeware το οποίο ουσιαστικά θεωρείται και η εξέλιξη του Fast Fashion. Brands όπως το H&M, η Zara ή η Primark, μεταξύ άλλων, έχουν ΄ήδη πιάσει το νόημα και έχουν λανσάρει τις δικές τους σειρές προϊόντων οικιακής χρήσης που κάνουν ήδη πάταγο χάρη στη συνεχή τους προώθηση μέσα από πλατφόρμες τύπου TikTok, Instagram και YouTube. Με άλλα λόγια, με σκοπό να έχουμε ένα instagrammable σπίτι που θα μπορούμε να μοιραζόμαστε στα μέσα, θα ανατρέχουμε στην αγορά προϊόντων σε προσιτές τιμές για να «φορτώνουμε» το σπίτι και να το αλλάζουμε διαρκώς. Πόσο ηθικό είναι όμως όλο αυτό; Όσο ηθικό θεωρήθηκε κάποτε και το Fast Fashion ίσως; 

Όλη αυτή η τάση, ενώ προϋπήρχε σε νηπιακά βήματα βέβαια, είδε «έξαρση» κατά τη διάρκεια μιας άλλης, πιο σοβαρής έξαρσης. Μιλάμε φυσικά για την εμφάνιση και την έξαρση του κορονοϊού covid-19 που στέρησε την ελευθερία μας αλλά τουλάχιστον απεδείχθη «ευεργετικός» για τομείς όπως η εσωτερική διακόσμηση και συνάμα το Fast Homeware. 

Ο κόσμος περνώντας τόσες ώρες μπροστά από την οθόνη και χρησιμοποιώντας τις γνωστές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εμπνεύστηκε από τις τάσεις που επικρατούσαν και που προωθούνταν μέσα από τα social media και «΄έριξε» περισσότερο βάρος στην εσωτερική διακόσμηση που μπορεί εύκολα, τάχιστα και απλά ν' αλλάξει. 

Σύμφωνα με μια έρευνα του made.com που διεξήχθη το 2021 το 68% των ενηλίκων στη Μεγάλη Βρετανία συνήθιζε να ψωνίζει οικιακά αξεσουάρ και προϊόντα μέσα από το διαδίκτυο μια φορά τον μήνα. Ο κόσμος συνέχισε να επιδίδεται στο νέο εμπορικό αυτό «σπορ» και έφτασε ν' αγοράζει καλής ποιότητας προϊόντα, σε φθηνές τιμές κάτι που ανέβασε τις μετοχές του κλάδου. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by H&M HOME (@hmhome)

Μέσα από την τάση γεννήθηκε και το νέο στυλ διακόσμησης ονόματι «Avant Basic» που είναι συνυφασμένο με τη γενιά που ονομάζεται Gen-Z, όσοι δηλαδή είναι γεννημένοι από το 1997 περίπου μέχρι το 2012. Μια μινιμαλιστική τάση, κομψότητα, λεπτότητα άποψη και αποφυγή της προηγούμενης τάσης με τα πολλά-πολλά και το γέμισμα του χώρου. Καρό υφάσματα, ευφάνταστα σχέδια σε σουπλά και τραπεζομάντηλα, coffee-tables με δημιουργίες και στολισμένα με πλακάκια, καθρέφτες με δημιουργικά πλαίσια και όλα αυτά σε προσιτές τιμές. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BRIGHT (@brightzine)

Μέσα σ' όλα αυτά όμως οι αγοραστές σκέφτονται και το θέμα της βιωσιμότητας καθώς η εξισορρόπηση μεταξύ της κάλυψης ανθρώπινων αναγκών και της βελτίωσης του φυσικού περιβάλλοντος δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα συνυφασμένα. Πετιούνται εκατομμύρια προϊόντα κάθε χρόνο που με λίγη προσοχή θα μπορούσα να επαναχρησιμοποιούνται. Είναι φυσικό επόμενο πως το Fast Homeware έρχεται σε αντίθεση με τις νόρμες τις βιωσιμότητας όπως ακριβώς και ο πρόγονός του, το Fast Fashion. Πάλι βρισκόμαστε οι άνθρωποι και οι προσωπικές μας ανάγκες στο επίκεντρο όπου απλώς καλύπτουμε τα δικά μας και αδιαφορούμε για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος στο οποίο κινούμαστε. Ακούγεται γνώριμη η ιστορία. 

Το Fast Homeware δείχνει ήδη πως ήρθε για να μείνει ή και να εξελιχθεί όπως ακριβώς συνέβη και με το Fast Fashion που περιγράψαμε νωρίτερα. Εξαρτάται βέβαια πάντα από τον παράγοντα «άνθρωπος». Οι νέοι άνθρωποι που αλλάζουν πιο συχνά τόπο διαμονής επιθυμούν να ξεφορτωθούν όσο πιο σύντομα και χωρίς ταλαιπωρία γίνεται τ' αντικείμενά της ή να τα μεταφέρουν με ασφάλεια και χωρίς να χρονοτριβούν οπότε το Fast Homeware τους «λύνει« ουσιαστικά τα χέρια αφού τα προϊόντα δεν είναι πανάκριβα, αντικαθίστανται εύκολα και αγοράζονται κι εύκολα. Όμως η παιδεία και η μόρφωση για το φυσικό περιβάλλον είναι σημαντικός παράγοντας για να αναθεωρήσουμε ορισμένες αγοραστικές συνήθειες και να επιφέρουμε μια ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες και στην προστασία του περιβάλλοντος. Όσο fast και να είναι κάτι, δεν παύει να επιβαρύνει το φυσικό μας περιβάλλον για το οποίο η διακόσμηση δεν είναι προτεραιότητα αλλά δεν την χρειάζεται κιόλας. Οπότε με λίγα λόγια, η νέα αυτή τάση μπορεί να είναι προσιτή, είναι παράλληλα κι επικίνδυνη. Και δεν χωράει αμφιβολία πως το έχουμε ήδη παρακάνει με την επιδειξιομανία. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Zendbox - 3PL Fulfilment (@zendbox)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Zara Home Official (@zarahome)

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X