Ριάνα Στυλιανού
Φτάσαμε στο 2020, όπου ο αριθμός των Millennials είναι ο μεγαλύτερος σε όλα τα τμήματα εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μόδας πρέπει τώρα να ικανοποιήσουν τις προτιμήσεις τους και όχι αυτές της Generation X. Οι Millennials αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της βιωσιμότητας ως παράγοντα που πρέπει να επηρεάζει τις αγοραστικές τους συνήθειες. Όμως, στην πραγματικότητα, ένα πολύ μικρό ποσοστό όλων των καταναλωτών είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για ένα βιώσιμο προϊόν. Η ακόρεστη όρεξη για μόδα σημαίνει ότι οι άνθρωποι αγοράζουν όλο και περισσότερα ρούχα. Μπορεί αυτό να αλλάξει; Δεν είναι ακατόρθωτο, αλλά χρειάζεται ομαδικότητα και θέληση για να καταφέρουμε να καταστήσουμε τη βιομηχανία της μόδας εντελώς βιώσιμη. Έχοντας αυτό υπόψη, σκεφτήκαμε ορισμένους τρόπους που θα βοηθούσαν όλους εμάς τους ακόρεστους καταναλωτές να γίνουμε λίγο πιο συνειδητοί.
1.Think twice before you buy
Ο καθένας είναι διαφορετικός και οι συνθήκες, ο προϋπολογισμός και ο τρόπος ζωής του καθενός είναι διαφορετικοί. Πιθανότατα γνωρίζετε αν είστε το είδος ατόμου που συμμορφώνεται με τους κανόνες ή αν είστε το είδος του ατόμου που χρειάζεται λίγη ευελιξία για να τηρήσει ένα σχέδιο μακροπρόθεσμα. Ένας τρόπος να αποφύγετε το μη απαραίτητο shopping therapy είναι να πάτε βόλτα στα μαγαζιά με ακόμα ένα άτομο που θα μπορέσει να σας συγκρατήσει από τον πειρασμό του να αγοράσετε περιττά υλικά αγαθά για την γκαρνταρόμπα σας, που πολύ πιθανό να καταλήξουν στο πίσω μέρος της με τα υπόλοιπα αφόρετα ρούχα σας.
2.Vintage fever
Tα vintage ψώνια είναι ο καλύτερος τρόπος για να αναβαθμίσετε την ντουλάπα σας με μοναδικά κομμάτια με έναν πολύ πιο συνειδητό τρόπο κατανάλωσης. Η εμπειρία μπορεί να αισθάνεται κουραστική μερικές φορές αλλά η συμβουλή μας προς εσάς είναι να δώσετε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο για να περιηγηθείτε αργά. Κοιτάξτε τα ρούχα δύο φορές και χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας εάν είστε πρόθυμοι να κάνετε μικρές αλλαγές, όπως να αφαιρέσετε τα μαξιλαράκια των ώμων, να αλλάξετε ζώνες και κουμπιά. Σίγουρα θα έχετε επιλογή από μια ευρύτερη γκάμα. Δώστε προσοχή στο ύφασμα, και αν ανησυχείτε για την υπερβολικά «ρετρό» εμφάνιση, σας συνιστούμε να αναμείξετε τις vintage αγορές σας με νεότερα κομμάτια ή να συνδυάζετε τάσεις από διαφορετικές δεκαετίες για να διατηρείτε το σύνολό σας φρέσκο.
3.Curate social media feeds
Κατά μέσο όρο, περνάμε πέντε ώρες την ημέρα στα τηλέφωνά μας. Πρόκειται για πέντε ώρες αμείλικτης διαδικτυακής διαφήμισης - είτε το γνωρίζουμε είτε όχι. Επιδιώξτε να εμπλουτίσετε το feed σας με πιο συνειδητά accounts. Ορισμένα από αυτά που αξίζει να ακολουθήσετε στο Instagram, αναμφισβήτητα είναι αυτό της Stella McCartney. Μια από τις κυριότερες luxury επωνυμίες, που ανήκουν κάτω από την ομπρέλα του sustainable fashion και είναι κατά της δημιουργίας ρουχισμού από δέρμα και αληθινή γούνα. Για παράδειγμα, το @fash_rev - ένα παγκόσμιο κίνημα για πιο δίκαιες και διαφανείς αγορές - έχει ένα feed με γεγονότα, εικόνες και συνδέσμους για conscious fashion, ή στο @mrspress, η Claire, sustainability editor για την αυστραλιανή Vogue, μοιράζεται πολλά αποσπάσματα, άρθρα και βιβλία που θα σου κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Σε παρόμοιο ύφος κινείται και ο λογαριασμός της Julia Restoin Roitfeld, Lessismorebyjuliaroitfeld, η οποία μοιράζεται με τους ακόλουθους της motivational quotes για την «αφύπνιση» όσων αγνοούν τι αντιμετωπίζει το περιβάλλον εξαιτίας της μόδας.
4.Cleaning out my closet
Άρχισε με το να καθαρίσεις την ντουλάπα σου. Μπορείς να ανακυκλώσεις ή να δωρίσεις ό,τι δεν χρειάζεσαι. Προσπάθησε να αφήσεις για τον εαυτό σου το 50% της αρχικής σου γκαρνταρόμπας. Αν έχει περάσει ένας μήνας και ακόμα υπάρχουν κομμάτια που δεν έχεις φορέσει, αποχωρίσου τα και αυτά. Μην ξεχνάς ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο τι θέλεις και στο τι πραγματικά χρειάζεσαι.
5.Shop online
Τα ψώνια μέσω internet είναι μία αρκετά δημοφιλής συνήθεια τα τελευταία χρόνια. Πέρα από άνεση, σου δίνουν και την ευκαιρία να κάνεις πιο μελετημένες αγορές. Όλα τα brands έχουν στην επίσημη ιστοσελίδα τους την ‘About’ ενότητα και εκεί μπορείς να δεις πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή, την προέλευση και τα υλικά των ρούχων.