Δεδομένης της κατάστασης που ζούμε φέτος, ήταν φυσικό επόμενο πως οι εβδομάδες μόδας θα επηρεάζονταν. Τα καθιερωμένα σόου στις 4 μητροπόλεις της μόδας αναγκάστηκαν να αλλάξουν ριζικά, με τους σχεδιαστές να σκέφτονται φρέσκους, νέους τρόπους να παρουσιάσουν τις νέες τους συλλογές.
Συνήθως, κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο και Παρίσι γέμιζαν με λάτρεις της μόδας, εκλεκτούς καλεσμένους, celebrities, bloggers, μοντέλα, fashion buyers, fashion victims και σχεδιαστές, ντυμένους με τα πιο hot κομμάτια της σεζόν, και χιλιάδες παπαράτσι να τρέχουν πίσω τους να απαθανατίσουν την κάθε τους στιγμή. Φέτος τα πράγματα είναι αλλιώς, με περιορισμένο κόσμο στους δρόμους (η Νέα Υόρκη δε, έμεινε χωρίς street style) και οι μεγαλύτεροι οίκοι του κόσμου έπρεπε να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα, αλλά με διαφορετικό τρόπο.
1.Οι μαριονέτες του Moschino
Η αλήθεια είναι πως ο Jeremy Scott πάντα μας εκπλήσσει κάθε χρόνο με ευφάνταστες συλλογές, οπότε ήταν αναμενόμενο πως εν καιρώ κορωνοϊού, θα ήταν ο πρώτος που θα έκλεβε την παράσταση με τις ιδέες του. Έτσι, την ready to wear συλλογή του οίκου Moschino για τη σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2021 δεν παρουσίασαν λαμπερά μοντέλα, αλλά μαριονέτες. Και το σόου δεν παρακολούθησαν οι μεγαλύτεροι fashionistas του κόσμου, αλλά μαριονέτες - ομοιώματα τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, η παρουσίαση έγινε viral μαζί με το πιο πάνω βίντεο.
2. O Christian Louboutin στον κόσμο των avatars
Με τη βοήθεια της gaming εφαρμογής Zepeto, o Christian Louboutin δημιούργησε έναν ψηφιακό κόσμο για να παρουσιάσει την ολοκαίνουργια συλλογή. Οι φαν του σχεδιαστή μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους avatar, να περπατήσουν σε καφέ και κρεπερί στο Παρίσι και, φυσικά, να δοκιμάσουν τις ψηφιακές εκδοχές των 60 νέων παπουτσιών και τσαντών από την ανοιξιάτικη συλλογή του.
3. Ο Dior στο TikTok
@dior Hold on tight! With stained glass artwork all around, the set of ##DiorSS21 is electric as models bring the motifs of ##MariaGraziaChiuri to life.
♬ son original - Dior
Ήταν αναμενόμενο πως το δημοφιλέστερο app κοινωνικής δικτύωσης του 2020 θα συμμετείχε με κάποιο τρόπο στις εβδομάδες μόδας. Ο οίκος Dior αξιοποίησε το TikTok πρώτα για να βάλει τον κόσμο στο παρασκήνιο του νέου του σόου με διάφορα βίντεο και στη συνέχεια προβάλλοντας ολόκληρο το σόου σε livestreaming. Αν τον ακολουθήσεις μπορείς να δεις το σκηνικό να ετοιμάζεται, τα μοντέλα να σου δείχνουν τα μυστικά του catwalk και λεπτομέρειες των νέων κομματιών.
4. Ο Balmain με ψηφιακό κοινό
Το front row του νέου σόου του οίκου Balmain δεν έμοιαζε με άλλες σεζόν. Η ready to wear συλλογή για τη σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2021 παρουσιάστηκε με μοντέλα, κανονικά, αλλά στις θέσεις του κοινού υπήρχαν 58 οθόνες που έπαιζαν βίντεο από τους συχνούς θεατές του Olivier Rousteing σε λούπα. H Cindy Crawford, η Claudia Schiffer, η Jennifer Lopez κ.ά. έδωσαν το ''παρών'' τους μέσω μαγνητοσκοπημένων βίντεο, ενώ όλο το σόου προβαλλόταν live στο Instagram.
5. Τηλεοπτικό ντεμπούτο για τον Giorgio Armani
Ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που παρουσίασε το σόου του χωρίς κοινό, τον περασμένο Φεβρουάριο όταν ο κορωνοϊός ξεκινούσε να εξαπλώνεται. Ο Giorgio Armani ''έκλεισε'' prime time θέση σε μεγάλο Ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο για να προβάλει τη νέα του συλλογή, μαζί με ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του οίκου, και το ''American Gigolo'', την ταινία του 1980 με τη Lauren Hutton και τον Richard Gere που φορούσαν δημιουργίες του οίκου καθ' όλη τη διάρκεια.
6. Ένα... κουτί με χάρτινες φιγούρες από τον J.W. Anderson
O σχεδιαστής J.W. Anderson κατάφερε να γίνει viral, σχεδόν σε επίπεδα Moschino, με έναν πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο. Η συλλογή του για τη σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2021 ήταν ένα ''σόου σε κουτί'', στέλλοντας κουτιά στον κόσμο, που περιλάμβαναν ένα δεμένο βιβλίο με διάφορα είδη χαρτιού, φωτογραφίες, πολύχρωμα φόντα και φυσικά ολόκληρο το lookbook. O κάθε παραλήπτης μπορούσε να δημιουργήσει το δικό του σόου, να κτίσει το δικό του installation.
7. Ο Burberry στο Twitch με άρωμα ''Hunger Games''
Μέσα σε δάσος, εκεί όπου παρουσιάστηκε και η νέα συλλογή, ο οίκος Burberry έκανε μια 25λεπτη εισαγωγή σε ένα σκηνικό που εύκολα θα μπορούσε να είχε βγει από την επόμενη ταινία ''Hunger Games''. Και αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς, αλλά και οι θεατές που το παρακολούθησαν μέσω Twitch! Μιλάμε για την πλατφόρμα gaming της Amazon όπου οι συνδρομητές μπορούν να παρακολουθούν και να σχολιάζουν live το παιχνίδι που παίζεις, και ''ναι'', ο οίκος το επέλεξε για τη φετινή του παρουσίαση.