«Όλα αφορούσαν το δράμα και το να κάνουμε τη Diana μια πριγκίπισσα παραμυθιού», λέει η Elizabeth Emanuel, η μια σχεδιάστρια εκ των δύο πίσω από το νυφικό της πριγκίπισσας της Ουαλίας, στην British Vogue.
«Το φόρεμα ήταν τυπικό στιλ της δεκαετίας του '80 - υπερβολικό, ρομαντικό, φουσκωτό - αλλά έπρεπε να το κάνουμε σωστά γιατί ξέραμε ότι θα περνούσε στην ιστορία.» Η πίεση για την Elizabeth και τον τότε σύντροφό της David, ήταν πολύ.
«Δεν είχαμε προστασία», η Elizabeth θυμάται την απόφαση του Buckingham Palace να ανακοινώσει τον Emanuel ως label, πίσω από το φόρεμα πριν από το γάμο. Όμως, παρά το άγχος της αποφυγής των παπαράτσι που κατασκήνωναν έξω από τον εκθεσιακό χώρο της ετικέτας Brook Street, η Diana δεν ήταν τίποτα άλλο παρά «υπέροχη και γλυκιά»
View this post on InstagramThe official wedding portraits taken in the Throne room of Buckingham Palace.
«Πάντα έτρεχε στον επάνω όροφο για να πει γεια στις μοδίστρες», θυμάται η Elizabeth «Η Diana νοιαζόταν πολύ για τους άλλους. Νομίζω ότι βρήκε όλη την εμπειρία πολύ διασκεδαστική - στάθηκε για ώρες και ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε για τις καρφίτσες. Ήταν απλά υπέροχη.»
Πράγματι, ήταν η ίδια η Diana που τηλεφώνησε στο Emanuel HQ για να ρωτήσει το ζευγάρι αν θα της έδινε την τιμή να σχεδιάσει το νυφικό της για να παντρευτεί τον Πρίγκιπα Κάρολο στις 29 Ιουλίου 1981. Η Elizabeth αφηγείται τη στιγμή με ενθουσιασμό «Ήμουν με έναν πελάτη στο showroom και κανείς δεν απαντούσε στο τηλέφωνο στο γραφείο», εξηγεί. «Έτρεξα πάνω ενοχλημένη και πρέπει να ακούστηκα κάπως ανυπόμονη πριν καταλάβω ότι ήταν η Diana. Ήμουν σοκαρισμένη!»
«Η Diana εξακολουθούσε να αναπτύσσει την αίσθηση του style της εκείνη την εποχή», εξηγεί η Elizabeth. «Το άφησε σε εμάς και στο brand μας του ρομαντισμού».
Μια συγκεκριμένη σιλουέτα - «μικροσκοπική μέση, μεγάλες φούστες, φουσκωτά μανίκια» - της ταίριαζε απόλυτα, αλλά οι σχεδιαστές έπρεπε να κάνουν το φόρεμα όσο το δυνατόν πιο περίπλοκο για να διασφαλίσουν ότι η αντιγραφή του ήταν αδύνατη. «Δεν είχαμε κατευθυντήριες γραμμές ή οδηγίες, οπότε καταλήξαμε σε αυτό το καταπληκτικό, εντελώς OTT φόρεμα που γνωρίζαμε ότι θα ξεχώριζε στα σκαλιά του Αγίου Παύλου»
Η δουλειά ήταν ατέλειωτη και για να μην ρισκάρουν το φόρεμα να διαρρεύσει βοηθούσαν στο κέντημα οι μητέρες των σχεδιαστών όπως και η μητέρα της βοηθού στο στούντιο
Οι φήμες ότι οι Emanuels έραψαν την Diana στο φόρεμα την ημέρα του γάμου είναι ψευδείς. Η ιστορία του δεύτερου φορέματος - σε περίπτωση διαρροής των στοιχείων του πρωτότυπου - είναι αλήθεια ωστόσο. Υπήρχε ακόμη και μια εφεδρική φούστα, εάν έπεφτε καφές στην πρώτη.
«Ήταν μια τόσο φοβερή, ανατριχιαστική στιγμή που είδα την Diana στο μεγαλείο του φορέματος», θυμάται η Elizabeth να βλέπει την πριγκίπισσα να ετοιμάζεται να φύγει από το Clarence House για τον Άγιο Παύλο. «Θυμάμαι ότι η Judith Chalmers μιλούσε για την προσδοκία γύρω από το φόρεμα στην τηλεόραση με φόντο τα πλήθη να πανηγυρίζουν. Η Diana κράτησε τους πάντες ήρεμους τραγουδώντας παράλληλα με τις διαφημίσεις. Υπήρχε τόση χαρά - έως ότου επρόκειτο να μπει στην άμαξα, τότε κανείς δεν μιλούσε.»
Η μόνη στιγμή που προκαλούσε πανικό ήρθε όταν η Diana κατέβηκε από την άμαξα και οι φούστες του ογκώδους φορέματος φαινόταν συντριμμένες. «Είχαμε προετοιμαστεί για αυτό, αλλά για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, ανησύχησα». Όλες αυτές τις εβδομάδες που κλειδώναμε το φόρεμα σε ένα ασφαλές χρηματοκιβώτιο το βράδυ τελείωσαν και το free-spirited fashion statement το έβλεπαν πλέον δημόσια…
«Ήταν σαν να βλέπεις μια πεταλούδα να βγαίνει από τη χρυσαλίδα της. Φαινόταν λαμπερή. Νομίζω ότι ήταν ένας συνδυασμός της Diana να είναι καταπληκτικό άτομο και της τόσο ευτυχής και αξιοθαύμαστης στιγμής. Θα μείνει μαζί μας για πάντα.»
View this post on InstagramThe official wedding portraits taken in the Throne room of Buckingham Palace.
Με πληροφορίες από vogue.co.uk