
Ριάνα Στυλιανού
Η Burberry, ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους οίκους μόδας της Βρετανίας, και το Victoria and Albert Museum (V&A), το μεγαλύτερο μουσείο τέχνης και design στον κόσμο, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια ιστορική συνεργασία που τιμά τη βρετανική κληρονομιά και την καινοτομία στη μόδα.
Η συνεργασία αφορά τον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό της Fashion Gallery του V&A, η οποία παρέμεινε σχεδόν αναλλοίωτη από το 1962. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον Μάιο του 2025 και η νέα αίθουσα θα ανοίξει τις πύλες της στο κοινό την άνοιξη του 2027, με το όνομα “The Burberry Gallery.”
Housed in the Octagon Court, the fashion gallery at the V&A will close for its redesign in May V&A
Η νέα γκαλερί δεν θα είναι απλώς ένας εκθεσιακός χώρος. Θα αποτελεί μια διαδραστική εμπειρία μόδας, αφιερωμένη σε πέντε αιώνες στυλιστικής εξέλιξης, από τις γοητευτικές σιλουέτες του 17ου αιώνα μέχρι τις τολμηρές δημιουργίες του σήμερα. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί σε ιστορικά ενδύματα, σύγχρονα fashion statements, αλλά και έργα που αναδεικνύουν τη διαχρονικότητα της βρετανικής αισθητικής.
Πέρα από τον εκθεσιακό χαρακτήρα, η συνεργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, τόσο με φυσική παρουσία όσο και online, ενισχύοντας τη μόρφωση γύρω από τη μόδα, την τέχνη της ραπτικής και τη δημιουργικότητα, με στόχο την προσβασιμότητα για όλους.
The Burberry look, spring 1980
«Η συνεργασία αυτή σηματοδοτεί ένα ιστορικό σημείο για τις τέχνες και τον πολιτισμό. Ενώνει δύο θεσμούς με βαθιές ρίζες και κοινή αποστολή: να στηρίξουν τη δημιουργία και να εμπνεύσουν το μέλλον.» δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Burberry, Joshua Schulman.
Ο Tristram Hunt, διευθυντής του V&A είπε: «Για πάνω από 150 χρόνια, το V&A και η Burberry αντιπροσωπεύουν τη βρετανική παράδοση στη μόδα. Μαζί, μπορούμε να φέρουμε τη συλλογή του μουσείου σε νέα κοινά, με φρέσκια ματιά.»
Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης, το κοινό θα μπορεί να δει μέρος της συλλογής μόδας του V&A στο νέο V&A East Storehouse, που ανοίγει στις 31 Μαΐου 2025, ενώ παράλληλα θα είναι διαθέσιμο και ψηφιακό περιεχόμενο μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες του μουσείου.
Peter Kelleher for Vogue
Η σύμπραξη της Burberry με το V&A δεν είναι απλώς μια χρηματοδότηση. Είναι ένα παράδειγμα του πώς η παράδοση και η καινοτομία μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά, δημιουργώντας ένα νέο πολιτιστικό τοπίο, όπου η μόδα δεν είναι μόνο αισθητική – αλλά και εκπαίδευση, αφήγηση, ιστορία.