ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Ο κορωνοϊός χτύπησε την καρδιά της μόδας

Πώς ο κορωνοϊός επηρεάζει σημαντικά τη βιομηχανία της μόδας

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται ο κόσμος της μόδας αυτή την στιγμή "νοσεί" εξαιτίας του κορωνοϊού. 

Πριν από λίγες μέρες, οι Chanel και Prada ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να αναβάλλουν τα επερχόμενα shows τους στην Ασία εξαιτίας των απειλητικών διαστάσεων που έχει λάβει ο κορωνοϊός. Η Chanel επρόκειτο να παρουσιάσει το Métiers d’Art show της στο Πεκίνο τον Μάιο, αλλά τα σχέδιά της άλλαξαν μιας και η χώρα προς το παρόν βρίσκεται σε αποκλεισμό και κανείς δεν ξέρει για πόσο καιρό θα συνεχιστεί αυτό. Αντίστοιχα και η Prada αποκάλυψε ότι θα αναβάλλει το Resort 2021 show της, το οποίο επρόκειτο να γίνει στην Ιαπωνία στις 21 Μαΐου. Ο ιός βέβαια δεν "κόστισε" μόνο στα δύο αυτά brands.

Ο Armani παρουσίασε την κολεξιόν του για το Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2020 στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας πίσω από κλειστές πόρτες «λόγω των τελευταίων εξελίξεων στην Ιταλία με τον κορωνοϊό».

Photo credits: Vogue/ PHIL OH

Θύμα του κορωνοϊού υπήρξε και η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Η προσέλευση στα σόου των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας ήταν εμφανώς μειωμένη, σχεδιαστές μόδας και fashionistas από την Κίνα απουσίαζαν και τα μπουκαλάκια με αντισηπτικό χεριών ήταν must.

Φυσικά ο κορωνοϊός δεν επηρέασε μόνο τις πασαρέλες, αλλά και την μόδα γενικότερα. Πώς έγινε αυτό; Θα σας εξηγήσουμε αμέσως.

Στην Κίνα οι πωλήσεις είναι σχεδόν μηδενικές, γεγονός που επηρεάζει όλους, τόσο τα μεγάλα όσα και τα μικρά brands.

Είναι γνωστό πλέον ότι ένα μεγάλο ποσοστό περίπου το 35% των luxury προϊόντων είτε κατασκευάζονται στην Κίνα είτε από Κινέζους τεχνίτες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Ο σχεδιαστείς Xuzhi Chen μίλησε στο ΒΒC για τα προβλήματα που πρόκειται να αντιμετωπίσει η μόδα εάν ο κορωνοϊός δεν περιοριστεί άμεσα. «Πιθανόν να μην έχουμε ρούχα να πουλήσουμε».

Όπως ανέφερε σχετικό δημοσίευμα της Kathimerini.gr, η αξία της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας ανέρχεται σε 1,5 τρισ. δολ. (2 τρισ. λίρες) αποφέροντας στη Βρετανία έσοδα άνω των 30 δισ. λιρών ετησίως. Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Jefferies, οι Κινέζοι καταναλωτές συνεισφέρουν τουλάχιστον στο 80% της ανάπτυξης που γνωρίζει η βρετανική αγορά. Οπότε ναι, η πανδημία αυτή θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην Βρετανία και όχι μόνο.

Εν τω μεταξύ, μέχρι τις 23 Ιανουαρίου, οι προβλέψεις για την πορεία των πωλήσεων αρκετών παικτών της αγοράς ήταν αισιόδοξες για τη φετινή χρονιά. Ωστόσο, πλέον αλλάζουν τα σχέδια οίκων όπως Burberry, Ralf Lauren, Coach, Kate Spade, Moncler και Capri Holdings, μητρική εταιρεία brands όπως Versace, Michael Kors και Jimmy Choo.

«Δεν έχουμε έρθει ξανά αντιμέτωποι με τέτοια κατάσταση, όπου οι πωλήσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Και τους επηρεάζει όλους, τόσο τα μεγάλα όσα και τα μικρά brands», αναφέρει χαρακτηριστικά στο BBC ο κ. Κερέντα. «Θα υπάρχει σίγουρα κάποια ανάκαμψη καθώς υπάρχει “συσσωρευμένη” ζήτηση από τους Kινέζους καταναλωτές.

Και η κατανάλωση από αυτούς είναι σημαντική για την ενίσχυση της ανάπτυξης στον κλάδο της βιομηχανίας μόδας». Αυτό όμως σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί μέχρι το καλοκαίρι για να ανακάμψει η καταναλωτική εμπιστοσύνη.

«Οι Kινέζοι καταναλωτές έχουν αρκετά χρήματα που μπορούν να δαπανήσουν», ανέφερε η Μαρία Μαρλόν στο BBC, λέκτορας στο Manchester Metropolitan University’s Fashion Institute. «Oπότε είτε ξοδεύουν σε μαγαζιά εδώ στη Βρετανία είτε ψωνίζουν στην Κίνα βρετανικά brands, υπάρχει πρόβλημα. Αυτό γιατί εκεί το προϊόν δεν υπάρχει, ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχει κάποιος να το πουλήσει».

Αρκετοί λιανέμποροι διαθέτουν μαγαζιά στην Κίνα, αλλά και στη νοτιοανατολική Ασία. Aκόμη όμως και να μην έχουν κάποια παρουσία στην Ασία, μεγάλος αριθμός των προϊόντων κατασκευάζεται στην Κίνα. Πιο συγκεκριμένα, αρκετοί Βρετανοί λιανέμποροι παρατηρούν ότι υπάρχουν τώρα καθυστερήσεις στην παραλαβή της ανοιξιάτικης κολεξιόν. Καθυστερήσεις που με πρόχειρους υπολογισμούς φθάνουν τουλάχιστον τις 4 με 6 εβδομάδες, σύμφωνα με τη retail expert Κέιτ Χαρντκάστλ.

H κ. Χαρντκάστλ ανησυχεί για την επίπτωση των καθυστερήσεων στις παραλαβές των προϊόντων, δεδομένου και ότι η αγορά στη Βρετανία είναι σε φάση ανάκαμψης έπειτα και από τις υποτονικές πωλήσεις των Χριστουγέννων. Η ίδια επισημαίνει ότι οι καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν τη στιγμή που υπάρχουν τάσεις στη μόδα. Οπότε, σημειώνει η ίδια, εάν οι καθυστερήσεις στις παραλαβές των εμπορευμάτων συνεχιστούν, θα δημιουργηθεί πρόβλημα και στους καταναλωτές.

Με στόχο να αντιμετωπιστεί όσο πιο γρήγορα γίνεται ο κορωνοϊός χωρίς να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην μόδα μεγάλα brand χρηματοδοτούν έρευνες ή στέλνουν βοήθεια στην Κίνα. Όπως ανέφερε παλιότερο δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ,  L' Oreal έχει ήδη δωρίσει για την βοήθεια της καταπολέμησης του ιού 720.000 δολάρια, η Swarovski 430.000, και η Estee Lauder και Shiseido από 290.000. O όμιλος LVMH έκανε προσφορά 2.3 εκατομμυρίων στον κινεζικό Ερυθρό Σταυρό και η Kering έδωσε ένα εκατομμύριο.

Μπορεί να φαίνεται χαζό κανείς να σχολιάζει τις επιπτώσεις που έχει ο ιός στην μόδα όταν χάνονται ανθρώπινες ζωές όμως η συμβολή της μόδας στη παγκόσμια οικονομία είναι περίπου 2.3 τρισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Ωστόσο αν ο ιός περιοριστεί η κατάσταση θα είναι πλήρως αναστρέψιμη.

Με πληροφορίες από Kathimerini.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X