ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: cycling shorts, φαρδύ hoodie, αθλητικά και δερμάτινο biker σακάκι
 

Emilia Pérez: Η πολυσυζητημένη ταινία που δίχασε κοινό και κριτικούς

Οι 13 υποψηφιότητες στα Όσκαρ και οι αντιδράσεις πως είναι η «χειρότερη ταινία όλων των εποχών».

Μαρία Καραμάνου

Η μεξικανική παραγωγή «Emilia Pérez» συζητιέται έντονα έπειτα από την ανακοίνωση ότι συγκέντρωσε 13 υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ. Ενώ η βράβευσή της με το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στις Κάννες είχε προϊδεάσει για μια ευνοϊκή πορεία στο Hollywood, η αλήθεια είναι πως η ταινία δίχασε θεατές και κριτικούς. Κάποιοι μιλούν για «χειρότερη ταινία όλων των εποχών» με διψήφιο αριθμό υποψηφιοτήτων, ενώ άλλοι τη θεωρούν κινηματογραφικό επίτευγμα.

Από τα βραβεία… στις καυστικές κριτικές

Μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, η πλατφόρμα X (πρώην Twitter) «πήρε φωτιά» με σχόλια όπως: «Emilia Pérez και Oppenheimer έχουν ίσες υποψηφιότητες. Τι κόσμος είναι αυτός;» και «Πώς απέσπασε υποψηφιότητα για το καλύτερο μοντάζ αντί για το Dune;». Η ταινία, που ακολουθεί την ιστορία μιας δικηγόρου η οποία βοηθά έναν βαρόνο καρτέλ να ξεφύγει από το έγκλημα μεταμορφώνοντάς τον στη γυναίκα που πάντα ήθελε να είναι, προκάλεσε συζητήσεις τόσο για την τολμηρή πλοκή της όσο και για τη συμμετοχή αναγνωρισμένων ονομάτων.

Η πρώτη τρανς ηθοποιός υποψήφια για Όσκαρ

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της παραγωγής είναι η παρουσία της Καρλά Σοφία Γκασκόν, της πρώτης τρανς ηθοποιού που διεκδικεί το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στα Όσκαρ. Παρότι η ίδια έλαβε επαίνους για την ερμηνεία της, οι κριτικές για τη συνολική ποιότητα της ταινίας παρέμειναν διχασμένες, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι τα υψηλά επίπεδα υποψηφιοτήτων δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική της αξία.

Ζόι Σαλντάνα: Μια αμφιλεγόμενη συμμετοχή

Η υποψηφιότητα της Ζόι Σαλντάνα για Β’ Γυναικείο Ρόλο ήταν άλλη μία αφορμή για διχασμένη γνώμη. Παρά το γεγονός ότι η ηθοποιός διατηρεί φανατικούς θαυμαστές, η φετινή της υποψηφιότητα κρίνεται από κάποιους υπερβολική και «χάσιμο θέσης» για άλλες παραγωγές, ενώ άλλοι τονίζουν ότι είναι άξια αναγνώρισης ανεξαρτήτως ταινίας.

Το «Emilia Pérez» δεν είναι μια ακόμη κοινότυπη ιστορία. Αναμειγνύει στοιχεία δράματος, κοινωνικής σάτιρας και τρανς θεματικών, με αποτέλεσμα να δημιουργεί κάτι καινούργιο, όπως δήλωσε η συντάκτρια του «Elle», Νίνα Γκαρσία, αποκαλώντας το «κινηματογραφικό θαύμα». Οι δύο υποψηφιότητες για το Πρωτότυπο Τραγούδι, ωστόσο, φαίνεται πως ενίσχυσαν τη διαμάχη, με επικριτές να θεωρούν πως η μουσική δεν είναι τόσο ξεχωριστή ώστε να αξίζει διπλή αναγνώριση.

Με το «Emilia Pérez» να πορεύεται ήδη σε μια ασυνήθιστη πορεία, είναι βέβαιο πως η συζήτηση γύρω από αυτή την αντισυμβατική παραγωγή θα κορυφωθεί όσο πλησιάζει η βραδιά των Όσκαρ. Άραγε θα αποδειχτεί «η χειρότερη ταινία όλων των εποχών», όπως γράφουν οι πιο αυστηροί κριτές στα social media, ή θα καταφέρει να δικαιολογήσει τα 13 ραντεβού της με το χρυσό αγαλματίδιο; 

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση