ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: lace καλσόν, μίνι μαυρο φόρεμα και ankle boots
 

Όπερα σε τρεις πράξεις

Το Pafos Aphrodite Festival Cyprus επιστρέφει μετά από τέσσερα χρόνια και παρουσιάζει την όπερα «LA TRAVIATA» του Giuseppe Verdi.

Το Pafos Aphrodite Festival Cyprus επιστρέφει μετά από τέσσερα χρόνια και παρουσιάζει την όπερα «LA TRAVIATA» του Giuseppe Verdi, μία από τις σημαντικότερες όπερες όλων των εποχών, σε μία εντυπωσιακή παραγωγή του φημισμένου Κρατικού Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου της Τιφλίδας.

Στην παραγωγή αυτή συμμετέχουν μια πλειάδα λυρικών τραγουδιστών παγκοσμίου φήμης, η Χορωδία της Κρατικής Όπερας της Τιφλίδας, ομάδα από το Κρατικό Μπαλέτο της Τιφλίδας και η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Levan Jagaev.

Η Όπερα αυτή παρουσιάστηκε το 2005 στο Pafos Aphrodite Festival με μεγάλη επιτυχία.

Η όπερα βασίζεται στο μυθιστόρημα «Η κυρία με τις καμέλιες» (La Dame aux Camélias) του Αλέξανδρου Δουμά υιού, και αφηγείται την ιστορία της Βιολέτας Βαλερύ,

μιας διάσημης εταίρας στο Παρίσι, η οποία ερωτεύεται τον νεαρό Αλφρέντο Ζερμόν, αλλά οι κοινωνικές προκαταλήψεις και οι δυσκολίες την οδηγούν σε τραγικό τέλος.

Η συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου της Τιφλίδας διασφαλίζει μια παραγωγή υψηλής ποιότητας, αναδεικνύοντας τόσο την καλλιτεχνική αρτιότητα των συμμετεχόντων όσο και την πολιτιστική σημασία του φεστιβάλ.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία, συνδυάζοντας την απαράμιλλη ομορφιά της μουσικής του Verdi με τις επιβλητικές ερμηνείες των καλλιτεχνών, την πλούσια χορογραφία και τη ζωντανή απόδοση της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.

Οι παραστάσεις θα γίνουν Παρασκευή, 6 & Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου στην Πλατεία του Κάστρου της Πάφου, στις 7.30 μ.μ.

CAST

Παρασκευή | Friday

7 Σεπτεμβρίου |September 2024

Violetta Valéry, a courtesan SOFIA MCHEDLISHVILI Flora Bervoix, Violetta's friend IRINA ALEKSIDZE Annina, Violetta's maid MARIAM KOBALIANI Alfredo Germont OTAR JORJIKIA

Giorgio Germont, Alfredo's father VAKHTANG JASHIASHVILI

Gastone de Letorières TAMAZ SAGINADZE

Barone Douphol IRAKLI MUJIRI Marchese d'Obigny GIORGI CHELIDZE Dottore Grenvil LEVAN MAKARIDZE

 

Λιμπρέτο | Libretto: Francesco Maria Piave

βασισμένο στο θεατρικό έργο Η Κυρία με τις καμέλιες του Αλέξανδρου Δουμά υιού (1852) after the play La Dame aux camélias by Alexandre Dumas fils (1852)

Πρώτη επίσημη παράσταση: Βενετία, Θέατρο La Fenice - 6 Μαρτίου 1853

First performance at the Teatro La Fenice, Venice, on 6th March 1853

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΠΕΡΑΣ ΚΑΙ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΤΙΦΛΙΔΑΣ TBILISI OPERA AND BALLET STATE THEATRE CHORUS AND BALLET

Πρώτος Διευθυντής Χορωδίας | Principal Chorus Master: AVTANDIL CHKHENKELI

Μουσικός Διευθυντής Παραγωγής | Music Director of the Production ZAZA AZMAIPARASHVILI

Μαέστρος | Conductor LEVAN JAGAEV

Διευθυντής | Director LAURENT GERBER

Βοηθός Διευθυντής | Assistant Director ZAAL AGLADZE Σκηνογράφος | Scenographer MASSIMO BELLANDO RANDONE Σχεδιαστής Κοστουμιών | Costume Designer ESTER MARTIN Χορογράφος | Choreographer NINA ANANIASHVILI

Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κρατικού Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου Τιφλίδας Artistic Director of the Tbilisi Opera and Ballet State Theatre BADRI MAISURADZE

 

CAST

Σάββατο | Saturday

7 Σεπτεμβρίου |September 2024

Violetta Valéry, a courtesan MARIKA MACHITIDZE Flora Bervoix, Violetta's friend IRINA ALEKSIDZE Annina, Violetta's maid MARIAM KOBALIANI Alfredo Germont ARMAZ DARASHVILI

Giorgio Germont, Alfredo's father ZAAL KHELAIA Gastone de Letorières TAMAZ SAGINADZE Barone Douphol IRAKLI MUJIRI

Marchese d'Obigny GIORGI CHELIDZE

Dottore Grenvil LEVAN MAKARIDZE

Η ιστορία του Κρατικού Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου της Τιφλίδας αντιστοιχεί σε περισσότερα από 170 χρόνια. Η κατασκευή του Θεάτρου Όπερας υπό την επίβλεψη του Ιταλού αρχιτέκτονα Αντόνιο Σκουντιέρι ξεκίνησε στις 15 Απριλίου 1847 και διήρκεσε τέσσερα χρόνια.

Στις 12 Απριλίου 1851, το πρώτο Θέατρο Όπερας στην Περικαυκασία άνοιξε με ένα μεγάλο χορό μασκαρεμένων, στον οποίο παρευρέθηκε η υψηλή κοινωνία της Τιφλίδας. Στις 25 Οκτωβρίου του ίδιου έτους, ένα δημοφιλές παρι- ζιάνικο περιοδικό, το L’Illustration, δημοσίευσε ένα μεγάλο άρθρο από τον Εντμόν ντε Μπαρ με δύο εικόνες του εσωτερικού του Θεάτρου. Ο συγγραφέας έγραψε:

«Αυτό είναι το μοναδικό θέατρο στην πόλη, το εσωτερικό του οποίου είναι εντελώς μιάς άλλης και σαγηνευτικής αρχιτεκτονικής στο στυλ, και αναμφίβολα είναι ένα από τα πιο κομψά, όμορφα και μαγευτικά κτίρια θεάτρου που μπορεί να συλλάβει ο άνθρωπος».

Στις 9 Νοεμβρίου 1851, μια ιταλική ομάδα, υπό τον Μαέστρο Μπαρμπιέρι, άνοιξε την πρώτη σεζόν όπερας στη Τιφλίδα με το έργο Lucia di Lammermoor του Τζετά- νο Ντονιτσέτι. Κατά τη διάρκεια τριών μηνών, ο Μπαρ- μπιέρι παρουσίασε 12 διαφορετικές παραγωγές όπερας, μεταξύ των οποίων: το Ernani του Τζουζέπε Βέρντι, η Norma του Βιντσέντζο Μπελλίνι, ο Il Barbiere di Siviglia του Τζοακίνο Ροσσίνι και άλλα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου εκείνης της εποχής, κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, η Όπερα της Τιφλίδας προσπάθησε να συναγωνιστεί τα πιο σημα- ντικά θέατρα στην Ευρώπη. Τα κοστούμια και οι παρτι- τούρες αγοράζονταν από το Παρίσι και το Μιλάνο. Ιταλι- κά, Γερμανικά και Γαλλικά αριστουργήματα της όπερας παρουσιάζονταν στο κοινό τηςΤιφλίδας μόλις λίγα χρόνια μετά τις παγκόσμιες πρεμιέρες τους. Ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας Αλεξάντερ Ντυμάς, ο οποίος επισκέφθηκε την Τιφλίδα το 1858, αφιέρωσε ολόκληρο κεφάλαιο στο Θέατρο της Όπερας τηςΤιφλίδας στο βιβλίο του. «Μπορώ να πω χωρίς κανένα δισταγμό, ότι σε ολόκληρη μου τη ζωή, δεν έχω δει ένα χώρο παράστασης τόσο όμορφο όσο το Θέατρο της Όπερας της Τιφλίδας».

Στις 11 Οκτωβρίου 1874, το Θέατρο της Όπερας κατα- στράφηκε από πυρκαγιά. Η όπερα μεταφέρθηκε στην ‘καλοκαιρινή σκηνή’ για 22 χρόνια. Η υλοποίηση του έργου για την δημιουργία θεάτρου όπερας στην Τιφλίδα σύμφωνα με το σχέδιο του Βίκτορ Σρέτερ, βασίστηκε στους Γερμανούς αρχιτέκτονες Σάλτσμαν και Σίμονσον, που ζούσαν στην πόλη. Το 1896, ολοκληρώθηκε η κατα- σκευή του νέου Θεάτρου της Όπερας του Τιφλίδας. Σήμερα, αυτό το όμορφο κτίριο με αρχιτεκτονικά στοιχεία όπως η πρώτη κατασκευή και στυλ αποτελεί έναν από τα κύρια αξιοθέατα και πολιτιστικά μνημεία της πρωτεύου- σας.

Κατά τις δεκαετίες του ‘80 και του ‘90 του 19ου αιώνα, το Αυτοκρατορικό Μπαλέτο της Αγίας Πετρούπολης εμφανί- στηκε στην Τιφλίδα. Ήταν εδώ στη Τιφλίδα που ο Μιχαήλ Φοκίν σκηνοθέτησε τα πρώιμα καινοτόμα μπαλέτα του, τα οποία του έφεραν αναγνώριση στο Παρίσι, επί εποχής ρωσσικών μπαλέτων του Διαγιέλεφ. Η Ιταλίδα μπαλαρίνα Μαρία Περίνι έκανε το διεθνές ντεμπούτο της στο Θέατρο της Όπερας της Τιφλίδας και αργότερα εκπαίδευσε μελλοντικούς αστέρες του Γεωργιανού μπαλέτου στα μαθήματα μπαλέτου της.

Ο Αντιβασιλιάς του Καυκάσου, Μιχαήλ Βορόντσοφ, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για την κατασκευή του θεάτρου τη δεκαετία του 1840, επιδίωκε επίσης, μεταξύ άλλων, τη ρωσοποίηση του τοπικού πληθυσμού με τη δημιουργία ενός θεάτρου. Κατά τη δεκαετία του 1880, οι Γεωργιανοί, που είχαν υιοθετήσει την Ευρωπαϊκή μουσική πολιτιστική κουλτούρα μέσω του μουσικού θεάτρου, άρχισαν να συζητούν για τη δημιουργία ενός Γεωργιανού εθνικού θεάτρου όπερας. Τα πρώτα κλασικά παραδείγμα- τα αυτών των έργων, δηλαδή η Legend of Shota Rustavelli του Δημητρίου Αρακισβίλι, το Abesalom and Eteri του Ζακαρία Παλιασβίλι και το Keto and Kote του Βίκτορ Ντολίντζε, εμφανίστηκαν στο Θέατρο της Όπερας της Τιφλίδας το 1919. Αυτά τα έργα έγιναν το θεμέλιο της Γεωργιανής μουσικής τέχνης στον 20ο αιώνα.

Η χρονιά ανοίγει παραδοσιακά με την όπερα του Ζακαρία Παλιασβίλι, Abesalom and Eteri. Το Θέατρο Όπερας της Τιφλίδας έχει ονομαστεί όπως ο συνθέτης από το 1937.

Το 1936, παρουσιάστηκε το πρώτο κλασικό μπαλέτο, το Mzechabuki ( ή Καρδιά των Βουνών ) του Αντρέα Μπαλα- ντσιβάντζε από τον Βαχτάνγκ Τσαμπουκιάνι, τον μεγαλύ- τερο Γεωργιανό χορευτή και μαέστρο μπαλέτου όλων των εποχών, έναν από τους μετριαστές του κλασικού ανδρι- κού χορού, γνωστό ως «μάγος του χορού» και ιδρυτή της Σχολής Μπαλέτου της Γεωργίας.

Μετά την πυρκαγιά του 1973, το εσωτερικό του κτηρίου καταστράφηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου - η πολύ γνωστή, εκπληκτική κουρτίνα του Σέργιο Κομπουλατζέ, κοστού- μια, σκηνικά και προπτυχιακά, εκθέματα, αρχειακό υλικό καταστράφηκαν και έγιναν στάχτες.

Το 1978, το Θέατρο Όπερας της Τιφλίδας αποκαταστάθη- κε όπως ήταν στην αρχική του μορφή ( από τους αρχιτέ- κτονες: Λέρι Μεντζμαριασβίλι, Μουρτάζ Τσατσανίντζε). Οι κατασκευαστές κατάφεραν να διατηρήσουν το ανατο- λίτικο, στυλ του κτιρίου. Δημιουργήθηκαν έξι αίθουσες πρόβας (τρεις για μπαλέτο, δύο για όπερα και μία για ορχήστρα). Στο foyer του θεάτρου, τρεις αξιόλογες αίθου- σες, η ονομαζόμενη Κόκκινη Αίθουσα, οι Αίθουσες Καθρέφτη/Μπλε, φιλοξένησαν συναυλίες φωνητικής και δωματίου μουσικής, εκθέσεις και συναντήσεις διαφόρων ειδών.

Μετά από έξι χρόνια εκτεταμένων ανακαινίσεων, με χρηματοδότηση από το διεθνές φιλανθρωπικό ίδρυμα Καρτού, το Θέατρο Όπερας επανήλθε στις 30 Ιανουαρίου 2016 με μία νέα παραγωγή μιας κλασικής Γεωργιανής όπερας - το Abesalom and Eteri του Ζακαρία Παλιασβίλι.

Η σημασία του Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου της Τιφλί- δας, όπως ονομάστηκε από τον Ζακαρία Παλιασβίλι, είναι ιδιαίτερη για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς τους λόγους είναι ότι η ιστορική σκηνή του θυμίζει την αρχή του θριαμβευτικού δρόμου των γεωργιανών αστέ- ρων της παγκόσμιας όπερας. Η λίστα τους είναι εκτενής και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας συχνά έχουν τη δυνα- τότητα να απολαύσουν τις εμφανίσεις τους δίπλα σε αστέρες της παγκόσμιας όπερας.

 

ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΥΠΡΟΥ

H Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου ιδρύθηκε το 1987 ως Κρατική Ορχήστρα Δωματίου Κύπρου από το Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ από το 2007 βρίσκεται υπό τη διαχείριση του Ιδρύματος Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.

Ως το μοναδικό επαγγελματικό συμφωνικό σύνολο στην Κύπρο σήμερα, η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου αποτελεί- ται από 42 μέλη. Έχει ανελιχθεί ραγδαία εντός της νέας χιλιετίας σε μια σύγχρονη και δυναμική ορχήστρα με έντονη παρουσία στα μουσικά δρώμενα του τόπου. Στοχεύει διαρκώς στην καλλιτεχνική αριστεία και την κοινωνική δικτύωση, ενώ ταυτόχρονα, αποτελεί εθνικό σύμβολο πρεσβεύοντας την Κύπρο στην Ευρώπη και παραπέρα, έχοντας περιοδεύσει πολλές φορές στο εξωτερικό (Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Δανία, Γαλλία, Μάλτα, Σερβία).

Απευθυνόμενη σε όλους τους Κύπριους, η Σ.Ο.Κ. παρουσιά- ζει 25-28 διαφορετικά προγράμματα, που φτάνουν μέχρι και 60 παραστάσεις ετησίως, σε όλες τις πόλεις της Κύπρου. Το ολοένα ευρύτερο και πιστό της ακροατήριο μπορεί να απολαύσει μια ποικιλία μουσικών ειδών που περιλαμβά- νουν κλασικό και σύγχρονο συμφωνικό ρεπερτόριο, όπερα, μιούζικαλ, crossover, κ.α.

Η Ορχήστρα έχει θεσμοθετήσει επτά συναρπαστικές σειρές συναυλιών, με την κάθε μια να προβάλλει μια διαφορετική πτυχή της καλλιτεχνικής αποστολής της ορχήστρας. Οι σειρές αυτές συναυλιών είναι οι ακόλουθες: Starlight: η Ορχήστρα συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα της διεθνούς σκηνής, Premiere: η Ορχήστρα συνεργάζεται με καταξιωμέ- νους και ανερχόμενους Κύπριους και ξένους σολίστ, καθιε- ρωμένο αλλά και σύγχρονο ή πειραματικό ρεπερτόριο, Events: αυτόνομες συμπαραγωγές με ξεχωριστή ταυτότητα που αποκλίνουν από το συμφωνικό ρεπερτόριο, Κυπροφω- νια: η σειρά προβάλλει την Κυπριακή δημιουργία και το Κυπριακό μουσικό μέλλον, Orchestra 4 All: η Ορχήστρα παίρνει τη μουσική στον κόσμο: σε δρόμους, πάρκα, πλατεί- ες, κοινότητες, χωριά, Οικογενειακές Συναυλίες: ένας υπέρο- χος μουσικός κόσμος για τους μικρούς φίλους της Ορχή- στρας και τις οικογένειές τους και Μουσική Δωματίου: τα μουσικά σχήματα των μουσικών της Ορχήστρας παρουσιά- ζουν έργα μουσικής δωματίου, προσφέροντας μια ποικιλία ειδών και εποχών στο κοινό.

 

ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ - MAJOR SPONSOR

ΧΟΡΗΓΟΣ - SPONSOR

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - MEDIA SPONSORS

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ - HOSPITALITY

Θεσμικός Χορηγός: Υφυπουργείο Πολιτισμού

Μέγας χορηγός: ΟΠΑΠ Κύπρου

Χορηγός: Τράπεζα Κύπρου

Εισιτήρια | Πληροφορίες: www.ticketmaster.cy - Τηλ: 77 77 70 40 και σε όλα τα καταστήματα ACS COURIER

 

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση

X