ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: lace καλσόν, μίνι μαυρο φόρεμα και ankle boots
 

Πως να δείτε τι γνωρίζει για εσάς η Google

Νομίζετε ότι η Google σας παρακολουθεί;

Μαρία Καραμάνου

Η Google, όπως γνωρίζουμε σήμερα, ιδρύθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1998. Αν και υπάρχουν και άλλες ημερομηνίες που σχετίζονται με την ιστορία της, αυτή η ημερομηνία θεωρείται ως η επίσημη γιορτή των γενεθλίων της εταιρείας. Η ιστορία της Google ξεκίνησε από το 1995 στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, όπου ο Larry Page σκεφτόταν να ακολουθήσει το μεταπτυχιακό του και από εκεί ξεκίνησε η ανάπτυξη της επιχείρησης που θα οδηγούσε στη δημιουργία της Google.

Από τη στιγμή που συνεργάστηκαν, ο Larry Page και ο Sergey Brin διαφώνησαν σε πολλά θέματα. Ωστόσο, αν και είχαν διαφορετικές απόψεις, αποφάσισαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια μηχανή αναζήτησης που θα αξιοποιούσε τα links για να κατατάσσει τις ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.

Αρχικά, ονόμασαν τη μηχανή αναζήτησής τους "BackRub" επειδή χρησιμοποιούσε τα "back links" του ίντερνετ για τη λειτουργία της. Ωστόσο, περίπου το 1997, ο Larry Page αποφάσισε ότι το όνομα "BackRub" δεν ήταν πολύ κατάλληλο. Έτσι, μαζί με συμφοιτητές του από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, άρχισε να αναζητά ένα νέο όνομα που θα αντικατοπτρίζει τον τεράστιο όγκο δεδομένων που η μηχανή αναζήτησης επεξεργαζόταν.

Ένας φοιτητής του Στάνφορντ, ο Sean Anderson, πρότεινε το όνομα "Google" όταν αναζητούσαν ένα νέο όνομα για τη μηχανή αναζήτησής τους. Αρχικά, είχε προτείνει τη λέξη "googolplex," αλλά ο Larry Page επέλεξε το πιο σύντομο "googol." Το "googol" είναι ο αριθμός 1 με 100 μηδενικά, ενώ το "googolplex" είναι ο αριθμός 1 με googol μηδενικά.

Ο Anderson πληκτρολόγησε τη λέξη "google" σε έναν υπολογιστή για να ελέγξει εάν το domain αυτό είχε κατοχυρωθεί. Κατά λάθος, γράφτηκε "google.com." Αυτό το όνομα άρεσε στον Page, και μαζί με τον Sergey Brin, κατοχύρωσαν το domain στις 15 Σεπτεμβρίου του 1997.

Στα επόμενα χρόνια, η Google μετατράπηκε σε έναν κολοσσό της τεχνολογίας και έγινε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας.

Η Google και άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προβλέπουν τις προτιμήσεις και τις συνήθειες των χρηστών τους με βάση τα δεδομένα που συλλέγουν. Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως η ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, η οικογενειακή κατάσταση, τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα κάθε χρήστη.

Οι διαφημίσεις που βλέπουμε στο διαδίκτυο συχνά προσαρμόζονται ακριβώς στο προφίλ μας, και αυτό συμβαίνει επειδή η Google χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις αυτές είναι εύστοχες επειδή η Google χρησιμοποιεί αλγόριθμους και τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει τα δεδομένα και να προβλέψει τις προτιμήσεις των χρηστών.

Έτσι, μοιάζει σαν να "διαβάζει τις σκέψεις" μας, αλλά στην πραγματικότητα βασίζεται σε ανάλυση δεδομένων και αλγορίθμους πρόβλεψης για να προσφέρει τις διαφημίσεις που θα είναι πιο πιθανό να μας ενδιαφέρουν.

Για να δείτε πώς η Google σας βλέπει και να απενεργοποιήσετε την εξατομίκευση των διαφημίσεων, μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

1. Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στην Google.

2. Κάντε κλικ στο "Privacy & personalization" ή "Απορρήτου και προσαρμογής" ανάλογα με τη γλώσσα του λογαριασμού σας.

3. Στο τμήμα "Personalized ads" ή "Εξατομίκευση διαφημίσεων," επιλέξτε "My ad center" ή "Το κέντρο διαφημίσεων μου."

Από εκεί, μπορείτε να δείτε τις προτιμήσεις σας για τις διαφημίσεις, καθώς και το προφίλ σας όπως το βλέπει η Google. Εάν επιθυμείτε να απενεργοποιήσετε την εξατομίκευση των διαφημίσεων, μπορείτε να πατήσετε το "Ad Settings" ή "Ρυθμίσεις διαφημίσεων" και να απενεργοποιήσετε το "Ad personalization" ή "Εξατομίκευση διαφημίσεων."

Αυτό θα απενεργοποιήσει τη δυνατότητα της Google να εξατομικεύει τις διαφημίσεις που βλέπετε με βάση το προφίλ σας.

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση