Μαρία Καραμάνου
Παρόλο που η τάση των "άσχημων παπουτσιών" ξεκίνησε το 2016 με τα εμβληματικά Triple S sneakers του οίκου Balenciaga, φαίνεται ότι επιμένει και συνεχίζει να εξασκεί γοητεία σε μόδα και παπούτσια. Οι γνωστοί οίκοι μόδας και οι highstreet εταιρίες έχουν παρουσιάσει αφθονία παπουτσιών με χοντροκομμένα, πολύχρωμα αθλητικά, sneakers-μποτάκια και παπούτσια με περίεργα τακούνια, διακοσμητικά στοιχεία και ιδιαίτερα κοψίματα.
Από τότε, η τάση αυτή έχει εξελιχθεί προς πιο κομψές και εκλεπτυσμένες εκδοχές παπουτσιών. Τα "άσχημα παπούτσια" εμφανίζονται τώρα σε μορφή λευκών, γοητευτικών sneakers, μπαλαρίνες, mary janes και γόβες με σοφιστικέ χαμηλά τακούνια.
Παρόλο που η τάση των "άσχημων" παπουτσιών έφυγε από το προσκήνιο για λίγο, ποτέ πραγματικά δεν εξαφανίστηκε. Στην πραγματικότητα, αξιόπιστες μάρκες ανατομικών παπουτσιών που είχαν ήδη ένα αφοσιωμένο κοινό είδαν τα προϊόντα τους να γίνονται viral μέσα σε μία σεζόν.
Ενώ τα "άσχημα" Crocs έγιναν δημοφιλή, με οίκους όπως το Gucci να παρουσιάζουν σχεδιαστικές εκδοχές τους, η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν τα Birkenstock.
Το 2019, πωλήθηκαν σχεδόν 24 εκατομμύρια ζευγάρια Birkenstock σε περισσότερες από 100 χώρες. Στις αρχές του Οκτωβρίου, η Birkenstock ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με εκτιμώμενη αξία 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα ανατομικά καλοκαιρινά σανδάλια της Birkenstock απολαμβάνουν μεγάλη δημοτικότητα και θαυμασμό από τις πιο επιδραστικές γυναίκες στον χώρο της μόδας. Επιπλέον, τα Birkenstock clogs, μια κλειστή εκδοχή των παπουτσιών της εταιρείας, έγιναν πολύ δημοφιλή και συνεχώς εξαντλούνται, ιδίως σε συγκεκριμένα χρώματα.
Η Birkenstock, παρότι βρίσκεται πιθανώς στα καλύτερά της, εισάγει επίσημα χειμερινές εκδοχές των παπουτσιών της με υφή κοτλέ. Τα κοτλέ σανδάλια και clogs είναι διαθέσιμα σε σκούρο μπλε, φωτεινό κόκκινο και ταμπά χρώματα, και μπορούν να συνδυαστούν εξαιρετικά με κάλτσες σε αποχρώσεις neutral, προσδίδοντας ένα άνετο χειμερινό ύφος στο ντύσιμο.
Για την προώθηση της νέας συλλογής, η Birkenstock συνεργάστηκε με το περιοδικό Dazed για μια φωτογράφιση με faded χαρακτηριστικά, δίνοντας μια φθινοπωρινή αισθητική στην καμπάνια της.