Μαρία Σάββα
Ο ιταλικός οίκος Dolce & Gabbana κάνει το ντεμπούτο του σε μια νέα αγορά με το Fefé, ένα πολυτελές άρωμα ειδικά σχεδιασμένο για σκύλους. Το άρωμα αυτό, που δεν περιέχει αλκοόλ, δημιουργήθηκε για τον πιο πιστό φίλο του ανθρώπου και απευθύνεται αποκλειστικά στους τετράποδους συντρόφους μας.
Ωστόσο, η RSPCA, η μεγαλύτερη φιλοζωική οργάνωση στη Βρετανία, προειδοποίησε ότι το άρωμα μπορεί να επηρεάσει την εξαιρετική όσφρηση των σκύλων, επισημαίνοντας πως μπορεί να τους είναι δυσάρεστο και να επηρεάσει την ικανότητά τους να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους.
Παρά τις ανησυχίες, οι Dolce & Gabbana προχώρησαν με την καμπάνια για το νέο τους προϊόν, χρησιμοποιώντας φράσεις όπως «αγάπη άνευ όρων», «πιστός» και «παιχνιδιάρικο». Η διαφήμιση ξεκινά με την πρόταση «Είμαι ευαίσθητος, αυθεντικός, χαρισματικός», παρουσιάζοντας πλάνα από σκύλους ντάξχουντ, τσιουάουα και μπισόν φριζέ πάνω σε σκαμπό. «Επειδή δεν είμαι απλώς ένας σκύλος, είμαι η Fefé».
Με τιμή 99 ευρώ ή 108 δολάρια, οι κηδεμόνες των σκύλων μπορούν να χαρίσουν στα κατοικίδιά τους τις «ζεστές νότες» του υλάνγκ υλάνγκ, του μόσχου και του σανταλόξυλου. Το άρωμα συνοδεύεται από ένα γυάλινο μπουκάλι με επιχρυσωμένο πόδι 24 καρατίων και προσφέρεται μαζί με ένα ειδικά δημιουργημένο κολάρο Dolce & Gabbana.
Italian fashion house Dolce & Gabbana has launched a €99 ($166) dog perfume, named Fefé in honour of co-founder Domenico Dolce’s beloved pet pooch.
— The Project (@theprojecttv) August 6, 2024
READ MORE: https://t.co/84HZ67cvgx pic.twitter.com/EBEWvfR8Cr
Η ανώτερη επιστημονική αξιωματούχος της RSPCA, Άλις Πότερ, δήλωσε: «Μερικές φορές οι γραμμές μεταξύ του τι αρέσει στα σκυλιά και του τι εμείς, ως άνθρωποι, πιστεύουμε ότι θα τους αρέσει γίνονται ασαφείς. Οι σκύλοι βασίζονται στην όσφρησή τους για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους, καθώς και με τους ανθρώπους και τα άλλα ζώα. Ως εκ τούτου, συμβουλεύουμε να αποφεύγονται προϊόντα με έντονο άρωμα, όπως αρώματα ή σπρέι, καθώς ορισμένες μυρωδιές μπορεί να είναι πραγματικά δυσάρεστες για τους σκύλους».
Η ζήτηση για το Fefé, το οποίο πήρε το όνομά του από τον σκύλο του συνιδρυτή της μάρκας Domenico Dolce, μένει να φανεί. Ο Stefano Gabbana, συνιδρυτής της μάρκας, δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera: «Διανέμουμε το Fefé αμέσως σε όλη την Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στη συνέχεια θα επεκταθούμε σταδιακά. Είναι ήδη διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Η αγορά αντέδρασε καλά. Όλοι τρελάθηκαν με την ανακοίνωση».
Αν και τα αρώματα για σκύλους δεν είναι κάτι νέο, αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας κορυφαίος οίκος μόδας λανσάρει τέτοιο προϊόν. Έως το 2030, η παγκόσμια βιομηχανία κατοικίδιων ζώων αναμένεται να φτάσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια από 320 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg Intelligence του 2023. Η Diana Rosero-Pena, αναλύτρια του Bloomberg και συν-συγγραφέας της έκθεσης, δήλωσε: «Βλέπουμε μια βαθιά αύξηση στις καταναλωτικές δαπάνες για κατοικίδια και αναμένουμε να συνεχιστεί μέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τα κατοικίδιά τους».
Το 2007, το πολυτελές πολυκατάστημα του Λονδίνου Harrods παρουσίασε το άρωμα σκύλου Sexy Beast. Τον Φεβρουάριο του 2022, κυκλοφόρησε η κολόνια για σκύλους Happy Hounds από το Μπάκιγχαμ, διακοσμημένη με το έμβλημα του βασιλικού κτήματος Sandringham. Για 20 λίρες, το βρετανικό κατάστημα Space NK πουλά ένα σπρέι για σκύλους με «κορυφαίες νότες», ενώ η Kiehl's, που ανήκει στη L'Oréal, διαθέτει ένα άρωμα για 18 λίρες.