ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Σκανδαλώδης επίδειξη Τούρκου σχεδιαστή μπροστά στoν Παρθενώνα

«Ευτελίζουν και προσβάλλουν το μνημείο».

Μαρία Καραμάνου

Με έμπνευση από τη μνημειώδη εμφάνιση της Μαρίας Κάλλας ως Μήδεια το 1953 στη Σκάλα του Μιλάνο, ο τούρκος σχεδιαστής Erdem Moralıoğlu παρουσίασε την τελευταία του συλλογή στο βρετανικό Μουσείο, μπροστά από τα αρχαία Γλυπτά του Παρθενώνα.

«Η εμφάνιση της μυθικής σοπράνο Μαρίας Κάλλας στον ρόλο της εκδικητικής "μάγισσας" της ελληνικής μυθολογίας έγινε σε συνεργασία με τον Σικελό καλλιτέχνη, γλύπτη και σκηνογράφο Salvatore Fiume», ανέφερε ο σχεδιαστής πριν την παρουσίαση της συλλογής του για την επόμενη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνα 2024 στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, με τα αρχαία ελληνικά γλυπτά να αποτελούν φόντο της επίδειξης.

Η επιλογή του Τούρκου σχεδιαστή να παρουσιάσει τη συλλογή του στο Βρετανικό Μουσείο προκαλεί εντύπωση, ιδίως εν μέσω της διαμάχης για τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα και της προσπάθειας της Ελλάδας να τα επαναπατρίσει. Το Βρετανικό Μουσείο έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι διαφυλάσσει τα γλυπτά από την κακή φροντίδα ή συντήρηση που θα μπορούσαν να έχουν υποστεί στην Ελλάδα, επιχειρώντας να δικαιολογήσει την κατοχή τους. Ωστόσο, τέτοιες εκδηλώσεις στο μουσείο μπορούν να ερμηνευθούν από την ελληνική πλευρά ως αντίθετες προς την προσπάθεια επαναπατρισμού τους.

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, έδειξε έντονη αντίδραση έναντι της επίδειξης μόδας του Τούρκου σχεδιαστή στο Βρετανικό Μουσείο, εντός των αιθουσών όπου φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

«Με τη διοργάνωση μιας επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο δείχνει για μια ακόμη φορά τον απαράδεκτο έλλειμμα σεβασμού προς την αξία αυτών των αριστουργημάτων του Φειδία», αναφέρει σε δήλωσή της η Λίνα Μενδώνη.

Και συνέχισε λέγοντας, «Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X