Μαρία Καραμάνου
Η Angelina Jolie επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με έναν ρόλο που υπόσχεται να αφήσει εποχή. Στη βιογραφική ταινία «Maria», σε σκηνοθεσία Pablo Larraín, ενσαρκώνει τη θρυλική τραγουδίστρια της όπερας Μαρία Κάλλας. Αν και η Jolie είναι γνωστή για την επιβλητική της παρουσία και την ικανότητά της να «κλέβει» κάθε σκηνή, αυτή τη φορά έχει έναν εξίσου δυναμικό ανταγωνιστή: την εκπληκτική γκαρνταρόμπα που σχεδίασε ο διάσημος ενδυματολόγος Massimo Cantini Parrini.
Τα κοστούμια δεν είναι απλώς εντυπωσιακά, αλλά λειτουργούν και ως κλειδιά για να ξεκλειδώσουν τις διαφορετικές εποχές και πτυχές της ζωής της Κάλλας. Από τα 60 προσαρμοσμένα looks που δημιούργησε ο Parrini, κάθε κομμάτι αφηγείται μια ιστορία. Τα κοστούμια που φοριούνται στη σκηνή αντλούν έμπνευση από τα εμβληματικά outfits που φορούσε η Κάλλας στις σημαντικότερες παραστάσεις της. Δραματικά φορέματα, πλούσια υφάσματα και μοναδικά κεντήματα αναδεικνύουν το μεγαλείο της φωνής και της προσωπικότητάς της.
Στην ταινία, πολυτελή μάλλινα παλτό και εξαιρετικά προσαρμοσμένα φορέματα εκπροσωπούν τη ζωή της Κάλλας εκτός σκηνής, μια ζωή γεμάτη αίγλη, αλλά και αμφιλεγόμενες σχέσεις. Τα looks αυτά αναδεικνύουν τη διαχρονική κομψότητα και την απαράμιλλη αίσθηση του στυλ της ντίβας. Μεγάλα γυαλιά, εντυπωσιακές καρφίτσες και εκθαμβωτικά αξεσουάρ είναι σύμβολα της τελειομανίας της Κάλλας. Αυτές οι μικρές, αλλά σημαντικές λεπτομέρειες, αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της.
Ο Massimo Cantini Parrini, γνωστός για την ικανότητά του να ζωντανεύει ιστορικές εποχές μέσα από τη μόδα, συνεργάστηκε στενά με την Jolie για να πετύχει την τέλεια αναπαράσταση της Κάλλας. «Η Angelina έχει βαθιά κατανόηση της μόδας και της σημασίας της για την αφήγηση μιας ιστορίας. Ήταν χαρά μου να δουλέψω μαζί της για να δημιουργήσουμε την εικόνα μιας από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της όπερας,» δήλωσε ο Parrini στο Harper's Bazaar.
Για την Jolie, η ένδυση ήταν απαραίτητη για την ερμηνεία της. Ένα από τα πιο δυνατά κομμάτια ήταν μια απλή γυναικεία ρόμπα, συνδυασμένη με παντόφλες και γυαλιά. «Ήταν τόσο γήινο, τόσο αληθινό — μια πραγματική γυναικεία ρόμπα,» περιέγραψε η ηθοποιός, εξηγώντας πώς το σύνολο αυτό τη βοήθησε να κατανοήσει την ιδιωτική πλευρά της Κάλλας, πέρα από τη λάμψη της σκηνής.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σκηνικά της ταινίας είναι το «μυστικό δωμάτιο» της Κάλλας, γεμάτο από φορέματα, παπούτσια, τσάντες, κασκόλ και κοσμήματα — αναμνηστικά μιας λαμπρής καριέρας. Τα ρούχα που εμφανίζονται εκεί αντικατοπτρίζουν τις δεκαετίες του '50 και του '60, φέρνοντας στο φως το μεγαλείο της και το πάθος της για τη μόδα.
Ο Parrini, σε συνεργασία με τη σχεδιάστρια παραγωγής, ανέδειξε το δωμάτιο αυτό ως μια οπτική αναπαράσταση της ζωής της Κάλλας, γεμάτο από τις μνήμες και τις εμπειρίες που τη διαμόρφωσαν. Τα ρούχα, κάποια τοποθετημένα σε μανεκέν, αφηγούνται ιστορίες από τις πιο σημαντικές της στιγμές — τόσο στην προσωπική της ζωή όσο και στην καριέρα της.
Τα αξεσουάρ διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ταινία. Κάθε καπέλο, ζευγάρι σκουλαρίκια, καρφίτσα, γάντι ή κασκόλ είναι προσεκτικά επιλεγμένα για να αποδώσουν την τελειομανία και την κομψότητα της Κάλλας. Ειδικά τα γάντια, που φοριούνται σε πολλές σκηνές, δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας και vintage αισθητικής.
Η δημιουργία αυτής της γκαρνταρόμπας απαίτησε αφοσίωση και έρευνα. Αν και ορισμένα κοσμήματα ήταν αυθεντικά vintage, τα περισσότερα έπρεπε να αναδημιουργηθούν, καθώς η εύρεση αυθεντικών αντικειμένων ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Ο Parrini ταξίδεψε στο Λονδίνο και την Ιταλία για να εντοπίσει τα τέλεια κομμάτια που θα αναδείκνυαν τον κόσμο της Κάλλας, εξασφαλίζοντας ότι κάθε λεπτομέρεια θα ήταν ιστορικά ακριβής και αισθητικά καθηλωτική.
Ο σχεδιαστής κοστουμιών Massimo Cantini Parrini μοιράστηκε δύο από τα κομμάτια που δημιούργησε και για τα οποία είναι ιδιαίτερα περήφανος: μια ρόμπα και ένα φόρεμα από την όπερα «Μήδεια». Η ρόμπα που φορά η Angelina Jolie στις πιο οικείες στιγμές της ως Κάλλας είναι ένα έργο τέχνης από μόνο του. Αν και αρχικά φαίνεται ένα απλό ένδυμα, η δημιουργία του απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες.
«Ήθελα να βγει με τις σωστές αναλογίες και να είναι ξεχωριστή», εξηγεί ο Parrini. «Δεν ήθελα να μοιάζει με καμία κλασική ρόμπα της δεκαετίας του '70. Ήθελα να έχει μια ιδιαίτερη γοητεία». Το αποτέλεσμα είναι μια ρόμπα που αντικατοπτρίζει τη γυναικεία πλευρά της Κάλλας, συνδυάζοντας απλότητα και κομψότητα, και προσδίδει μια αίσθηση αυθεντικότητας στον χαρακτήρα της.
Το δεύτερο κοστούμι που ξεχωρίζει είναι το φόρεμα που φορούσε η Κάλλας στις παραστάσεις της όπερας «Μήδεια». «Το φόρεμα έχει μια πολύ απλή σιλουέτα, με καθαρές γραμμές, αλλά το ιδιαίτερο στοιχείο του είναι ότι είναι εντελώς βαμμένο στο χέρι», αποκαλύπτει ο Parrini.
Η διαδικασία αναπαραγωγής του φορέματος από την αρχή απαιτούσε χρόνο και ακρίβεια, ώστε να αποδώσει πιστά την αισθητική του πρωτοτύπου. Το φόρεμα, με τη λιτότητα της σχεδίασής του και τη μοναδική του υφή, αναδεικνύει τη μαγευτική παρουσία της Κάλλας στη σκηνή, ενώ παράλληλα τιμά το καλλιτεχνικό της μεγαλείο.