ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Όσα επιφυλάσσει η βιομηχανία της μόδας το 2023

Ποιο θα είναι το μέλλον των μεγάλων οίκων την φετινή χρονιά;

Ζωή Τουτουντζίδου

Μετά από αρκετά ντεμπούτο, αποχωρήσεις και πρωτιές στη μόδα, η βιομηχανία φαίνεται να έτοιμη για άλλη μια χρονιά γεμάτη συγκινήσεις και μεγάλες στιγμές. Ο χώρος της μόδας ετοιμάζεται και αυτός με την σειρά του να δημιουργήσει, να εμπνευστεί αλλά και να εμπνεύσει, με τα μεγαλύτερα events να έχουν ήδη δρομολογηθεί.

«Ποδαρικό» στην βιομηχανία της μόδας την νέα χρονιά έκανε ο Louis Vuitton λανσάροντας την νέα του συλλογή σε συνεργασία με την μεγάλη Ιάπωνα καλλιτέχνη Yayoi Kusama. Πρόκειται για μία συνεργασία ορόσημο στην ιστορία του οίκου, δέκα χρόνια μετά την πρώτη τους καμπάνια.

photo by @louisvuitton on instagram

Η Kusama είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για την τέχνη της, η οποία τυπικά διαθέτει τελείες και καθρέφτες, η οποία είναι εμπνευσμένη από την επανάληψη, την αιωνιότητα και την ψευδαίσθηση ενός ατελείωτου χώρου.

photo by @louisvuitton on instagram

«Τα μοτίβα της Kusama και οι φαντασιώσεις του απείρου καταλαμβάνουν το maison και όλες τις κατηγορίες προϊόντων μας» αναφέρει ο γνωστός οίκος για την συνεργασία τους με την καλλιτέχνη. «Η νέα συλλογή περιλαμβάνει από τσάντες μέχρι ανδρικά ρούχα, γυναικεία ρούχα μέχρι γυαλιά ηλίου, αρώματα σε παπούτσια και αξεσουάρ. Επίσης, υπάρχουν μια εξέλιξη μερικών από τα εμβληματικά κομμάτια του Louis Vuitton, καθιστώντας τα εξίσου μέρος του δικού τους κόσμου και του μεταμορφωτικού κόσμου της Kusama».

photo by @virgilabloh on instagram

Όλα αυτά φυσικά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που ο γνωστός οίκος ψάχνει ακόμη τον αντικαταστάτη του creator director Virgil Abloh, ο οποίος έφυγε από την ζωή τον Νοέμβριο του 2021.

photo by @alessandro_michele on instagram

 Σε αναζήτηση καλλιτεχνικού διευθυντή βρίσκεται και ο οίκος Gucci μετά την αποχώρηση του Alessandro Michele το Νοέμβριο του 2022. Ο 49χρονος Michele, σχεδιαστής γεννημένος στη Ρώμη, που ανέλαβε τη κορυφαία θέση στον οίκο το 2015, είχε συμβάλει στη μεταμόρφωση της Gucci. Το νέο του όραμα για τη μάρκα εξαπλώθηκε στη βιομηχανία της μόδας και έβγαλε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για την Kering, το γαλλικό συγκρότημα πολυτελείας που κατέχει επίσης την Saint Laurent και την Balenciaga, μεταξύ άλλων μαρκών. Ωστόσο, ο οίκος Gucci ήταν υπεύθυνος για το μεγαλύτερο μέρος των κερδών του ομίλου, τα οποία απέφεραν έσοδα ύψους σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021.
 
photo by @karllagerfeld on instagram

Συνεχίζοντας, είναι αδύνατο να μην σχολιάσουμε την φετινή θεματική του μεγαλύτερου fashion event της χρονιάς που δεν είναι άλλο από το Met Gala. Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης ότι η έκθεση του The Costume Institute για την άνοιξη του 2023 θα εξετάσει το έργο του Karl Lagerfeld (1933–2019). Εστιάζοντας στο στιλιστικό λεξιλόγιο του σχεδιαστή, όπως αυτό εκφράστηκε μέσα από γραμμές -αισθητικά θέματα που εμφανίζονται ξανά και ξανά- στη μόδα του από τη δεκαετία του 1950 έως την τελευταία του συλλογή το 2019, η έκθεση θα αναδείξει τη μοναδική μεθοδολογία εργασίας του σχεδιαστή.

Τα περισσότερα από τα περίπου 150 κομμάτια που θα εκτεθούν θα συνοδεύονται από σκίτσα του Lagerfeld, τα οποία υπογραμμίζουν την περίπλοκη δημιουργική του διαδικασία και τις σχέσεις συνεργασίας με τις πρεμιέρες του. Το Karl Lagerfeld: A Line of Beauty θα παρουσιαστεί στο The Met Fifth Avenue στην γκαλερί Tisch, από τις 5 Μαΐου έως τις 16 Ιουλίου 2023.

Μια άλλη έκπληξη για τη χρονιά που έρχεται είναι σίγουρα ο διορισμός του Daniel Lee στην θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Burberry ο οποίος θα παρουσιάσει τον επόμενο Φεβρουάριο στο Λονδίνο την νέα του συλλογή. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σχεδιαστής κατάφερε μέσα σε τρία μόνο χρόνια να ανυψώσει το status της Bottega Veneta, μετατρέποντας την ύφανση intrecciato και το greenshop σε δύο εμβλήματα της βιομηχανίας, γεγονός που στήνει αρκετά ψιλά το πήχη όσον αφορά την νέα του συνεργασία του με τον μεγάλο οίκο, κάνοντας μάς να ανυπομονούμε για τις επερχόμενες αλλαγές που θα φέρει στον οίκο Burberry.

 

photo by @balenciaga on instagram

Τουλάχιστον επίφοβο θα μπορούσε από την άλλη να χαρακτηριστεί το μέλλον του γνωστού οίκου Ballenciaga μετά τον σάλο που προκλήθηκε την προηγούμενη χρονιά όταν λάνσαραν την νέα τους καμπάνια στην οποία είχαν παιδιά να ποζάρουν κρατώντας αρκουδάκια τα οποία ήταν ντυμένα με στολές BDSM, κάτι το οποίο πολλοί χρήστες του διαδικτύου βρήκαν όχι μόνο προσβλητικό, αλλά και ακατάλληλο.

Με τον οίκο να αποποιείται τις έφθινες αναφέροντας «Οι δύο ξεχωριστές διαφημιστικές καμπάνιες που εξετάζονται, αντικατοπτρίζουν μια σειρά από σοβαρά λάθη, για τα οποία η Balenciaga αναλαμβάνει την ευθύνη» σημειώθηκε στο statement, ενώ ο οίκος πρόσθεσε ότι η απόφαση της Balenciaga να παρουσιάσει παιδιά με λούτρινα αρκουδάκια ντυμένα με «ρούχα εμπνευσμένα από το BDSM» ήταν μια «λανθασμένη επιλογή» και «ευθύνη γι' αυτό έχει μόνο η Balenciaga».

Τις τελευταίες εβδομάδες ο γνωστός οίκος έχει χάσει μεγάλο μέρος της αξίας του ενώ πολλοί είναι αυτοί που στέφθηκαν εναντίων του. Μέχρι στιγμής ο Balenciaga δεν έχει ανακοινώσει κάποια νέα συνεργασία του, γεγονός που χαρακτηρίζεται από πολλούς ως την αρχή του τέλους για τον οίκο.

Μπορεί το μέλλον το μεγάλων οίκων της μόδας να θεωρείται για πολλούς τουλάχιστον αβέβαιο, ωστόσο ένα είναι μόνο σίγουρο, πλέον σχεδόν εξαναγκάζονται να ακολουθήσουν τα βήματα της τεχνολογίας και να δημιουργήσουν παράλληλα πιο sustainable δομές.

Η ψηφιακή πραγματικότητα «χτύπησε» την πόρτα της βιομηχανίας και πλέον έχει ενταχθεί απόλυτα στα νέα δεδομένα, ειδικά μετά την δημιουργία της πρώτης ψηφιακής εβδομάδας μόδας που δημιούργησε η Metaverse τον περασμένο χρόνο.

Η πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας Decentraland διοργανώσε τη Metaverse Fashion Week, ψηφιακή Εβδομάδα Μόδας με εικονικές επιδείξεις στις οποίες avatar βαδίζουν σε εικονικές πασαρέλες φορώντας ψηφιακές δημιουργίες, που μπορούν να αγοράσουν οι επισκέπτες από εικονικά καταστήματα σε περιοχή εμπνευσμένη από την αρχιτεκτονική της λεωφόρου Montaigne στο Παρίσι.

Οι οίκοι Dolce&Gabbana, Dundas, Elie Saab, Tommy Hilfiger, Garrett Leight, Roberto Cavalli, Paco Rabanne, Hugo και Etro έλαβαν ήδη μέρος στις εικονικές επιδείξεις μόδας μαζί με ψηφιακά brands, όπως το The Fabricant και νέους σχεδιαστές που κάνουν το ντεμπούτο τους με ψηφιακά wearables (Kid Super και NFT celeb Fewocious).

Με σειρά να παίρνει φέτος είναι ακόμα TBC, το εικονικό κατάστημα Selfridges. Σύμφωνα με τη Leanne Elliott Young, Διευθύνουσα Σύμβουλο και συνιδρυτή του Ινστιτούτου Ψηφιακής Μόδας, αυτή η μετα-αλλαγή θα συνεχιστεί μόνο. «Καθώς ο όρος metaverse γίνεται πιο mainstream και λιγότερο clickbait, θα δούμε την ενέργεια από το μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις σε συνομιλίες παλαιού τύπου και C-suite για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι επωνυμίες θα πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται με περισσότερες εταιρείες με επίκεντρο το Web3 για να διατηρήσουν αξία στην ψηφιακή αρένα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X