ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Πώς ο κόσμος της μόδας αντιδρά στην εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία

Μηνύματα στήριξης και προσπάθειες βοήθειας στον ουκρανικό λαό από όλους σχεδόν τους οίκους μόδας

Έχει περάσει ήδη πάνω από μια βδομάδα από την ημέρα που ήχησαν οι σειρήνες του πολέμου στην Ουκρανία μετά από εισβολή φιλορωσικών δυνάμεων στην χώρα και όλοι μας, παρακολουθούμε με τρόπο και αγωνία τις εξελίξεις, ενώ δεν μπορούμε ούτε στιγμή να βγάλουμε από το μυαλό μας τα θύματα και φυσικά, τις συγκλονιστικές συνέπειες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι αθώοι πολίτες της χώρας.

Αν και ως ανθρωπότητα αυτή την στιγμή νιώθουμε αβοήθητη, ωστόσο, αντιλαμβανόμαστε πως διάφοροι φορείς και πολλοί ανθρώποι με δύναμη, κάνουν ό,τι μπορούν για να υποστηρίξουν τους πληγέντες. Μεταξύ αυτών και ο κόσμος της μόδας, ο οποίος, όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, δεν έμεινε άπραγος μπροστά σε αυτή την τραγική κατάσταση. Ας δούμε αναλυτικότερα πώς αντέδρασε ο κόσμος της μόδας στην εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία.

Εκπρόσωποι της βιομηχανίας της μόδας με ανοιχτή επιστολή ζητούν από τις επιχειρήσεις του κλάδου και τους επικεφαλής τους να συμπαρασταθούν στην Ουκρανία και να καταδικάσουν με δριμύτητα την εισβολή της Ρωσίας. «Ως σχεδιαστές, στυλίστες, φωτογράφοι, διδάσκοντες, φοιτητές, ερευνητές, μοντέλα, καλλιτέχνες, γραφίστες, διευθυντές δημιουργικού, πράκτορες, συγγραφείς και συντάκτες, προσπαθούμε συνεχώς για έναν κόσμο, στον οποίο η δημιουργική έκφραση, η πολιτιστική ανταλλαγή και η συνεργασία μπορούν να ανθίσουν. Η βία της απρόκλητης εισβολής στην Ουκρανία έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα υποστηρίζουμε. Αυτός ο πόλεμος δεν φέρνει τίποτα άλλο εκτός από καταστροφή, δεινά και θλίψη» επισημαίνεται στην επιστολή. «Η μόδα έχει δύναμη. Η μόδα είναι μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων δολαρίων με τεράστια πολιτιστική, οικονομική, ακόμη και πολιτική επιρροή. Σε περιόδους κρίσης, είναι εύκολο να αγνοούμε αυτή τη δύναμη, να την αποκαλούμε περιττή, εκτός πραγματικότητας, υποκριτική ή όχι στοιχειώδη. Αλλά οι αλυσίδες εφοδιασμού μας συνδέουν χώρες σε όλο τον κόσμο, τα μέσα μας προσεγγίζουν κόσμο ή ακόλουθους παντού, η κοινή γλώσσα δημιουργικότητας είναι καθολική. Είμαστε μια βιομηχανία γεμάτη ταλέντα, δεξιότητες, δίκτυα και συνδέσεις. Αυτά τα εργαλεία μπορούν πάντα να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω μας - είτε είναι σε μεγάλη κλίμακα είτε σε πιο στενή. Όπου κι αν βρίσκεστε σήμερα, μην γυρίζετε την πλάτη σας, μην κλείνετε τα μάτια σας» αναφέρεταιστην επιστολή μεταξύ άλλων, την οποία συνυπογράφουν περισσότεροι από 1.500 εκπρόσωποι της βιομηχανίας σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Αυτή βέβαια δεν είναι η μόνη ενέργεια που έγινε μετά τον πόλεμο από τον κόσμο της μόδας. Με τις εβδομάδες μόδας να βρίσκονται σε εξέλιξη, σχεδιαστές, δημοσιογράφοι και μοντέλα, έδειξαν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο την αντίδρασή τους στα όσα συμβαίνουν. Ένα από τα πιο έντονα παραδείγματα αντίδρασης στην κίνηση των Ρώσων, ήταν ο Armani, ο οποίος παρουσίασε την F/W 22-23 συλλογή του χωρίς τη συνοδεία μουσική. Κατά την έναρξη, μάλιστα του σόου, στα ηχεία μεταδόθηκε το εξής μήνυμα: «Η απόφασή μου να μη χρησιμοποιήσω μουσική αποτελεί μία ένδειξη σεβασμού απέναντι στους ανθρώπους που βρίσκονται στον πυρήνα της τραγωδίας που συμβαίνει στην Ουκρανία».

Κατά την διάρκεια του fashion week του Παρισιού, η ιδρύτρια του γαλλικού brand KOCHÉ Christelle Kocher εμφανίστηκε στο φινάλε της συλλογής φορώντας δύο φλοράλ καρφίτσες στα χρώματα της ουκρανικής σημαίας, ενώ γενικότερα έξω από τους περισσότερους χώρους που διεξήχθηκαν τα σόου, συγκεντρώθηκαν ακτιβιστές που κρατούσαν ουκρανικές σημαίες και έστειλαν τα δικά τους ηχηρά μηνύματα περί ειρήνης.

 Από πλευράς του, ο Olivier Rousteing του Balmain, λίγο μετά την παρουσίαση της συλλογής του, έκανε μια ιδιαίτερη ανάρτηση και μεταξύ άλλων, ενημέρωσε ότι δώρισε ένα ποσό στην Ύπατη Αρμοστεία Ενωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες, ενώ προέτρεψε τους ακολούθους του να πράξουν αντίστοιχα.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by OLIVIER R. (@olivier_rousteing)

 Ο Balenciaga προχώρησε επίσης σε μια ιδιαίτερη κίνηση, αφού πήρε την απόφαση να αφιερώσει όλα του τα social media στην ενημέρωση για τις εξελίξεις στην εμπόλεμη Ουκρανία καθώς και στη συγκέντρωση δωρεών για το Πρόγραμμα Τροφίμων των Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες που αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα τους.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by OLIVIER R. (@olivier_rousteing)

Άπραγος δεν έμεινε ούτε και ο οίκος Gucci, ο οποίος στο πλαίσιο της παγκόσμιας ανθρωπιστικής καμπάνιας τού CHIME FOR CHANGE, δώρισε ποσό ύψους 500.000 δολαρίων στην Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών προκειμένου να βοηθηθούν όσοι θέλουν να εγκαταλείψουν την Ουκρανία. Σε αντίστοιχη κίνηση, προχώρησε και ο όμιλος Kering, στον οποίο ανήκει μεταξύ άλλων ο Gucci,  και μέσω των κοινωνικών του δικτύων εημέρωσε πως συμβάλλει στην προσπάθεια να σταλεί βοήθεια στους ανθρώπους που ξαφνικά βρέθηκαν πρόσφυγες.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KERING (@kering_official)

Mε την σειρά του ο όμιλος LVMH παραχώρησε στα 5 εκατομμύρια ευρώ στην Παγκόσμια Επιτροπή Ερυθρού Σταυρού, ενώ την ίδια στιγμή λάνσαρε και μια καμπάνια για τη συγκέντρωση χρημάτων για τον οργανισμό από όλα τα μέλη του ομίλου, ενώ ο Burberry έκανε και τη δική του δωρεά στον Ερυθρό Σταυρό.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LVMH (@lvmh)

Οίκοι μόδας όπως οι Nanushka και Ganni γνωστοποίησαν την παύση των πωλήσεών τους στη ρωσική αγορά, ενώ online εταιρείς όπως Theresa, Matchesfashion και Farfetch ανακοίνωσαν πως δεν θα κάνουν αποστολές στην Ρωσία.

Από πλευράς του, ο όμιλος OTB, στον οποίο ανήκουν τα brands Diesel, Maison Margiela και Jil Sander, τοποθετήθηκε επί του ζητήματος δημοσιεύοντας μια φωτογραφία στα χρώματα της ουκρανικής σημαίας στην οποία αναγραφόταν η φράση «ΟΧΙ ΠΟΛΕΜΟΣ».

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by OTB (@otb)

Με την σειρά του, ο Valentino δώρισε  500.000 ευρώ στην Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών, σε συνεργασία με το Camera Nazionale della Moda Italiana και μέσα από δημοσίευσή του ανακοίνωσε πως ελπίζει στην ειρηνική επίλυση της διαμάχης».

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

Διάσημα μοντέλα, όπως η Bella Hadid και η Micaela Argañaraz, παίρνουν θέση και μέσα από αναρτήσεις τους υποστηρίζουν τον ουκρανικό λαό.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Bella (@bellahadid)

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
μόδα  |  Gucci  |  Valentino  |  Balenciaga  |  μόδα  |  πόλεμος  |  Ουκρανία  |  Ρωσία  |  εισβολή  |  fashion  |  brands  |  news  | 

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X