Μαρία Καραμάνου
Οι New York Times δέχονται πυρά επειδή δημοσίευσαν ένα άρθρο που εικάζει τη σεξουαλικότητα της Taylor Swift. Σε ένα άρθρο γνώμης 5.000 λέξεων με τίτλο «Look What We Made Taylor Swift Do», η εκδότρια Anna Marks απαριθμούσε αναφορές στην κοινότητα LGBTQ+ που ήταν εμφανείς ή αντιληπτές στη μουσική της Swift και θεώρησε ότι η τραγουδίστρια έστελνε κωδικοποιημένα μηνύματα ότι ήταν κρυφά μέλος της κοινότητας.
Το κομμάτι έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους αναγνώστες των Times καθώς και από τους «συνεργάτες» της Swift, σύμφωνα με το CNN. Η Taylor Swift εμφανίζεται στη σκηνή στο Allianz Parque στο Σάο Πάολο τον Νοέμβριο του 2023
Ένα μέλος της ομάδας της Swift, μιλώντας στην εφημερίδα υπό τον όρο της ανωνυμίας, απέδωσε την απόφαση να δημοσιευτεί το άρθρο σε σεξισμό και ηθικά κενά. «Λόγω της τεράστιας επιτυχίας της, αυτή τη στιγμή υπάρχει μια τρύπα σε σχήμα Taylor στην ηθική των ανθρώπων», είπε το άτομο. «Αυτό το άρθρο δεν θα είχε επιτραπεί να γραφτεί για τον Shawn Mendes ή για οποιονδήποτε άνδρα καλλιτέχνη του οποίου η σεξουαλικότητα έχει αμφισβητηθεί από τους θαυμαστές.
«Φαίνεται να μην υπάρχει κανένα όριο που κάποιοι δημοσιογράφοι δεν θα περάσουν όταν γράφουν για την Taylor, ανεξάρτητα από το πόσο επεμβατικό, αναληθές και ακατάλληλο είναι – όλα κάτω από το προστατευτικό πέπλο ενός «κομματιού γνώμης»», πρόσθεσε το άτομο.
«Αυτό ήταν το λιγότερο υπερασπίσιμο op-ed που μπορώ να θυμηθώ που είδα ποτέ τη σειρά των NYT, που έγινε χειρότερο από το γεγονός ότι γράφτηκε από ένα άτομο, που ειδικεύεται σε αυτές τις εικασίες», ο Chris Willman, ο επικεφαλής μουσικής και κριτικός στο Variety έγραψε στο Twitter, «Το 2022, η Marks έγραψε ένα δοκίμιο για τους Times που εικάζει επίσης τη σεξουαλικότητα του Harry Styles».
Το tweet της Wilman αναδημοσιεύτηκε από την Chely Wright, μια queer τραγουδίστρια της country η οποία δήλωσε, «Νομίζω ότι ήταν απαίσιο από τους New York Times να το δημοσιεύσουν».
Η Marks υποστήριξε ότι από την αρχή της καριέρας της, η Swift προσπαθούσε να δώσει κρυφά σήμα ότι ταυτίζεται ως queer. «Αυτές οι εικασίες που έπεσαν άρχισαν να εμφανίζονται στην τέχνη της κυρίας Swift πολύ πριν η ταυτότητα του queer γίνει αναμφισβήτητα εμπορεύσιμη στην επικρατούσα Αμερική».
Η Swift έχει αγκαλιάσει την κοινότητα LGBTQ+ στο παρελθόν, αποκαλώντας τις συναυλίες της «ασφαλή χώρο» για τους LGBTQ+ και υπερασπιζόμενη τους δημόσια σε μια συνέντευξη του 2019 στο περιοδικό Vogue ενάντια σε έναν αριθμό ρεκόρ αντι-gay νομοσχεδίων που εισήχθησαν σε πολιτείες σε όλη τη χώρα. «Δεν είχα συνειδητοποιήσει μέχρι πρόσφατα ότι μπορούσα να υποστηρίξω μια κοινότητα στην οποία δεν ανήκω», είχε δηλώσει η ίδια.
Αλλά η Taylor δεν έχει ταυτιστεί ως μέλος της queer κοινότητας. Στον πρόλογο της εκ νέου ηχογράφησης του άλμπουμ της το 1989, που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο, η Σςιφτ είπε ότι κάλεσε τις φίλες της σε ένα σημείο της καριέρας της για να αντιμετωπίσει τις αδιάκοπες εικασίες των μέσων ενημέρωσης για την ερωτική της ζωή. «Αν έκανα παρέα μόνο με τις φίλες μου, οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να το σεξουαλικοποιήσουν – σωστά; Έμαθα αργότερα ότι οι άνθρωποι μπορούν και οι άνθρωποι το έκαναν», έγραψε.
Η Marks, φαινομενικά ενήμερη για την κριτική που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το άρθρο της, προσπάθησε προληπτικά να αντιμετωπίσει πιθανές αντιδράσεις στο άρθρο της. «Γνωρίζω ότι η συζήτηση για τις δυνατότητες του queerness ενός σταρ πριν από μια επίσημη δήλωση της ταυτότητας είναι, για κάποιους, πολύ κακόβουλη και τροφοδοτούμενη από κουτσομπολιά για να είναι άξια συζήτησης», έγραψε.
«Συμμερίζομαι πολλές από αυτές τις επιφυλάξεις. Αλλά οι ιστορίες που κυριαρχούν στη συλλογική μας φαντασία διαμορφώνουν αυτό που η κουλτούρα μας επιτρέπει αλλά και αυτό που λέει το κοινό, ότι είναι ή δεν είναι οι καλλιτέχνες», πρόσθεσε. «Κάθε φορά που ένας καλλιτέχνης μεταδίδει το queerness και αυτή η μετάδοση πέφτει στο κενό, αυτό το σήμα πεθαίνει. Η αναγνώριση της πιθανότητας queerness – ενώ έχει επίγνωση της διαφοράς μεταξύ πιθανότητας και βεβαιότητας – κρατά αυτό το σήμα ζωντανό».
Οι Times αρνήθηκαν να σχολιάσουν απευθείας το άρθρο και επεσήμαναν όσα έγραψε ο Marks για την κριτική στο ίδιο το κομμάτι.