ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Πού ανοίγει δίκτυο καταστημάτων της Shein

Ήδη αναζητά εργαζόμενους.

Μαρία Καραμάνου

Η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα γρήγορης μόδας «Shein», που έχει κερδίσει παγκόσμια δημοτικότητα χάρη στα οικονομικά της ρούχα και αξεσουάρ, κάνει το επόμενο βήμα στην ελληνική αγορά. Παρά τη διεθνή κριτική που αντιμετωπίζει για αδιαφάνεια στους προμηθευτές, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κατηγορίες για αντιγραφή προϊόντων, η Shein φαίνεται να επεκτείνεται δυναμικά, εγκαινιάζοντας φυσικά καταστήματα και στην Ελλάδα.

Η Shein, που παραδοσιακά βασιζόταν αποκλειστικά στην ηλεκτρονική πώληση, έχει ανακοινώσει από το 2022 την πρόθεσή της να δημιουργήσει ένα omnichannel δίκτυο, συνδυάζοντας τόσο τα ηλεκτρονικά όσο και τα φυσικά καταστήματα. Η στρατηγική αυτή ξεκίνησε με το πρώτο της κατάστημα στο Τόκιο και, τώρα, επεκτείνεται στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα, η Shein έχει ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση καταστημάτων σε Αγρίνιο και Πάτρα, ενώ το επόμενο βήμα περιλαμβάνει το άνοιγμα καταστήματος στο Παγκράτι της Αθήνας. Η εταιρεία φαίνεται να επικεντρώνεται σε μικρού μεγέθους καταστήματα, κάτω των 100 τ.μ., που λειτουργούν περισσότερο ως σημεία εξυπηρέτησης πελατών και παραλαβής προϊόντων, παρά ως μεγάλα εμπορικά κέντρα.

Η επιλογή της Ελλάδας για τη δημιουργία φυσικών καταστημάτων μπορεί να αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στην Ευρώπη, σε αγορές όπου το brand έχει ήδη ισχυρή διαδικτυακή βάση καταναλωτών. Παρά την απουσία νομικής μορφής ή λεπτομερειών σχετικά με τη νομική της παρουσία στην Ελλάδα, η Shein αναζητά ήδη προσωπικό για το κατάστημα της Αθήνας.

Τα καταστήματα αυτά, λόγω του μικρού τους μεγέθους, δεν αναμένεται να προσφέρουν πλήρη γκάμα προϊόντων, αλλά μάλλον να διευκολύνουν τους πελάτες να βλέπουν δείγματα και να παραλαμβάνουν παραγγελίες που έχουν κάνει διαδικτυακά. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει στην εταιρεία να διατηρήσει το βασικό της πλεονέκτημα, δηλαδή τις χαμηλές τιμές και την τεράστια ποικιλία, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσει σε μεγάλους φυσικούς χώρους.

Παρά την επιτυχία της, η Shein βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο κριτικής για τις πρακτικές της. Οι κατηγορίες για αδιαφάνεια στους προμηθευτές και τις συνθήκες παραγωγής, η περιβαλλοντική ζημιά από τις πρακτικές της «γρήγορης μόδας» και οι ισχυρισμοί για αντιγραφή σχεδίων έχουν δημιουργήσει αμφιλεγόμενη φήμη γύρω από το brand. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.

Η εταιρεία έχει επίσης προσπαθήσει να εισαχθεί σε μεγάλη χρηματιστηριακή αγορά, με τις πρώτες κινήσεις να στοχεύουν στη Wall Street. Παρά την αρχική πρόθεση, υπαναχώρησε λόγω των αυξημένων απαιτήσεων συμμόρφωσης και των εντάσεων στις σινο-αμερικανικές εμπορικές σχέσεις. Τώρα, η Shein εξετάζει την πιθανότητα εισαγωγής της στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, χωρίς ωστόσο σαφές χρονοδιάγραμμα.

CELEBS: Τελευταία Ενημέρωση

X