ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: lace καλσόν, μίνι μαυρο φόρεμα και ankle boots
 

Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για τον εμβολιασμό κατά της COVID-19

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τον εμβολιασμό κατά της COVID-19

newsroom must

Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 δίδει στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υγείας.

1. Ποια εμβόλια έχουν αδειοδοτηθεί και είναι διαθέσιμα για εμβολιασμό;

Τα εμβόλια κατά της COVID-19 που έχουν αδειοδοτηθεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (EMA) είναι τα: Pfizer/BioNTech, AstraZeneca, Moderna και Johnson&Johnson.

2. Πόσο διάστημα μεσολαβεί από την 1η και τη 2η δόση ανά εμβόλιο;

• Pfizer/BioNTech: Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech χορηγείται σε δύο δόσεις με χρονική διαφορά 3 εβδομάδων μεταξύ τους.
• AstraZeneca: Το εμβόλιο της AstraZeneca χορηγείται σε δύο δόσεις με χρονική διαφορά 8 εβδομάδων μεταξύ τους.
• Moderna: Το εμβόλιο της Moderna χορηγείται σε δύο δόσεις με χρονική διαφορά 28 ημερών μεταξύ τους.
• Johnson&Johnson: Το εμβόλιο της Johnson&Johnson χορηγείται σε μία δόση και όποιος το λάβει ολοκληρώνει το εμβολιαστικό του σχήμα.

3. Πώς μπορώ να επιβεβαιώσω το ραντεβού μου εάν δεν μου έχει σταλεί γραπτό μήνυμα ή δεν μου έχει σταλθεί η σχετική βεβαίωση;

Σε αυτή την περίπτωση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο 1474.

4. Με ποιο άλλο τρόπο μπορώ να εξασφαλίσω ραντεβού εκτός από τη διαδικασία που γίνεται μέσω της Πύλης Εμβολιασμού;

Εκτός από τον προγραμματισμό ραντεβού μέσω της Πύλης Εμβολιασμού, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τον Προσωπικό τους Ιατρό και, σε περίπτωση που ο γιατρός έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του να εμβολιάζει τους δικαιούχους του ηλικίας 30 ετών και άνω στο ιατρείο του με εμβόλιο της AstraZeneca, να εμβολιαστεί μέσω του Προσωπικού του Ιατρού σε ημέρα και ώρα που θα διευθετηθεί από τον γιατρό.

5. Εάν δεν είμαι εγγεγραμμένος ή δικαιούχος στο ΓεΣΥ, πώς μπορώ να εξασφαλίσω ραντεβού;

Πολίτες που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο λογισμικό του ΓεΣΥ ή δεν είναι δικαιούχοι του ΓεΣΥ και επιθυμούν να εμβολιαστούν στο πλαίσιο του Εθνικού Πλάνου Εμβολιασμών για COVID-19 θα πρέπει να υποβάλουν στο Υπουργείο Υγείας κατάλληλα συμπληρωμένο το Έντυπο Αίτησης Εγγραφής Πολιτών που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο ΓεΣΥ στην Πύλη Εμβολιασμών για COVID-19. Το έντυπο θα πρέπει να υποβάλλεται μαζί με αντίγραφο του Δελτίου Ταυτότητας, του Δελτίου Εγγραφής Αλλοδαπού ή άλλου Εγγράφου Ταυτοποίησης και αντίγραφο της Ταυτότητας Νοσηλείας, σε περίπτωση που είναι κάτοχος τέτοιας. Τα έγγραφα μπορούν να αποστέλλονται στο Υπουργείο Υγείας, ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: covidvac@moh.gov.cy, ταχυδρομικά στο Υπουργείο Υγείας στη διεύθυνση Προδρόμου 1 και Χειλώνος 17, 1449, Λευκωσία ή να παραδίδονται ιδιοχείρως στον Τομέα Ταυτοτήτων Νοσηλείας, Υπουργείο Υγείας, Προδρόμου 1 και Χειλώνος 17, Λευκωσία.

6. Θα πρέπει να αναβάλλεται ο εμβολιασμός μου εάν είμαι κρούσμα κορωνοϊού ή στενή επαφή κρούσματος;

Ναι, και στις δύο περιπτώσεις, ο εμβολιασμός θα πρέπει να αναβάλλεται.

Οι πολίτες που έχουν διευθετημένο ραντεβού και στο ενδιάμεσο έχουν προκύψει είτε ως στενή επαφή κρούσματος είτε ως θετικό κρούσμα, μπορούν να ζητήσουν επαναπρογραμματισμό του, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση 5.

7. Πρέπει να προχωρήσω σε προγραμματισμό του ραντεβού μου όταν ανοίξει η Πύλη Εμβολιασμού, ακόμα κι αν είμαι κρούσμα κορωνοϊού ή στενή επαφή;

Ναι, ο πολίτης, ανεξαρτήτως εάν είναι θετικός στον ιό ή είναι στενή επαφή, θα πρέπει να διευθετεί το ραντεβού του όταν η Πύλη Εμβολιασμού είναι διαθέσιμη για την ηλικιακή του ομάδα.

8. Στη συνέχεια, πώς μπορεί να επαναπρογραμματιστεί το ραντεβού μου σε περίπτωση που είμαι κρούσμα κορωνοϊού ή στενή επαφή κρούσματος;

Αρχικά, διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση επαναπρογραμματισμού δίνεται στον πολίτη νέο ραντεβού στο ίδιο Εμβολιαστικό Κέντρο και για τον ίδιο τύπο εμβολίου που αφορούσε το αρχικό ραντεβού του, στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

Για να επανδιευθετηθεί το ραντεβού, είναι απαραίτητο να ενημερωθεί άμεσα το Υπουργείο Υγείας. Ο πολίτης μπορεί είτε να καλέσει τηλεφωνικά το Κέντρο Τηλεξυπηρέτησης 1474, όπου θα κληθεί να δώσει τα στοιχεία για το ραντεβού και τον λόγο αίτησης ακύρωσης του ραντεβού του, καθώς και πιθανές ημερομηνίες επαναπρογραμματισμού, είτε να αποστείλει ηλεκτρονικό μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση director@mphs.moh.gov.cy αναφέροντας τα εξής στοιχεία:

• Ονοματεπώνυμο
• Αρ. Δελτίου Ταυτότητας
• Ημερομηνία γέννησης
• Ημερομηνία και ώρα του ραντεβού
• Εάν ο επαναπρογραμματισμός αφορά την 1η ή τη 2η δόση
• Εμβολιαστικό Κέντρο
• Είδος εμβολίου
• Αρ. Τηλεφώνου επικοινωνίας
• Λόγος που ζητείται αλλαγή του ραντεβού (π.χ. κρούσμα κορωνοϊού, στενή επαφή κρούσματος, κοκ)
• Πότε είναι επιθυμητός ο επαναπρογραμματισμός

Αφού ληφθούν τα πιο πάνω στοιχεία από το Υπουργείο Υγείας και επαληθευτούν, θα προωθηθεί ο επαναπρογραμματισμός του ραντεβού και θα ενημερωθεί σχετικά ο πολίτης. Ο πολίτης δεν χρειάζεται να προβεί σε άλλες ενέργειες μέσω της Πύλης Εμβολιασμού.

9. Μπορεί κάποιος πολίτης, εάν δεν επιθυμεί να γίνει επαναπρογραμματισμός του ραντεβού του, να διεκδικήσει νέο ραντεβού με άλλο τύπου εμβόλιο;

Ναι, αυτό μπορεί να γίνει αφού πρώτα ακυρώσει το υφιστάμενο ραντεβού καλώντας την τηλεφωνική γραμμή 1474 και στη συνέχεια θα μπορεί να διεκδικήσει νέο ραντεβού μέσω της Πύλης Εμβολιασμών, όταν αυτή θα είναι διαθέσιμη για την ηλικιακή ομάδα του πολίτη.

Η Πύλη Εμβολιασμού είναι διαθέσιμη καθημερινά για διαφορετική ηλικιακή ομάδα και οι πολίτες που ενδιαφέρονται για εμβολιασμό θα πρέπει να προχωρούν στον προγραμματισμό του ραντεβού τους το συντομότερο δυνατό, ώστε να εμβολιάζονται τάχιστα, προστατεύοντας την υγεία τους.

10. Πότε διενεργείται ο εμβολιασμός μετά από ασθένεια με COVID-19;

Ο εμβολιασμός διενεργείται εντός τριών (3) μηνών μετά την ανάρρωσή και αφού έχουν περάσει τουλάχιστον 42 ημέρες μετά από την ανάρρωση/οροαρνητικότητα στα διαγνωστικά τεστ.

11. Πότε διενεργείται ο εμβολιασμός στις επαφές κρούσματος;

Στις περιπτώσεις επαφών, η διενέργεια εμβολιασμού μπορεί να προχωρήσει μετά το πέρας της περιόδου του αυτοπεριορισμού. Στην περίπτωση που η επαφή εξελιχθεί σε θετικό κρούσμα, ο εμβολιασμός διενεργείται εντός τριών (3) μηνών μετά την ανάρρωσή και αφού έχουν περάσει τουλάχιστον 42 ημέρες μετά από την ανάρρωση/οροαρνητικότητα στα διαγνωστικά τεστ.

12. Ποιο είναι το ποσοστό προστασίας μετά από κάθε δόση ανά εμβόλιο;

• Pfizer/BioNTech: προσφέρει ανοσία 52% επτά ημέρες μετά την 1η δόση, με το ποσοστό να αυξάνεται στο 89% ύστερα από μια ακόμη εβδομάδα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Pfizer, επτά ημέρες μετά τη 2η δόση, η αποτελεσματικότητα φτάνει στο 91,3% έναντι της ήπιας νόσου COVID-19 και 95,3% έναντι της σοβαρής.
• AstraZeneca: διασφαλίζει ανοσία κατά 70% τρεις εβδομάδες από την 1η δόση, ενώ 15 ημέρες μετά τη 2η δόση επιτυγχάνεται προστασία έναντι της COVID-19 της τάξεως 76% έως 94% και είναι 100% αποτελεσματικό στην αποτροπή σοβαρής νόσου και νοσηλείας.
• Moderna: η αποτελεσματικότητα φθάνει στο 92% 14 ημέρες μετά την 1η δόση, ενώ 14 ημέρες από τη 2η δόση, η αποτελεσματικότητα αγγίζει το 94,1%, ενώ η προστασία έξι (6) μήνες μετά τη 2η δόση ανέρχεται σε 90% έναντι της ήπιας νόσου COVID-19 και στο 95% για σοβαρή.
• Johnson&Johnson: η προστασία αρχίζει μετά από 14 ημέρες, ενώ η αποτελεσματικότητά του έναντι των σοβαρών επιπτώσεων της νόσου COVID-19, μετά τις 28 ημέρες, αγγίζει το 85%. Μετά από 49 ημέρες, το εμβόλιο έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει σχεδόν πλήρως τις εισαγωγές στο νοσοκομείο και τον κίνδυνο θανάτου.

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X