Μαρία Καραμάνου
Οι λάτρεις της Eurovision αναμένουν με ανυπομονησία τον μεγάλο τελικό της 68ης διοργάνωσης που θα λάβει χώρα το Σάββατο στο Μάλμε της Σουηδίας.
Η Ελλάδα με την Μαρίνα Σάττι και η Κύπρος με την Σίλια Καψή είναι ανάμεσα στις 26 χώρες που θα διεκδικήσουν τη νίκη. Για πολλούς, η Eurovision έχει εξελιχθεί από έναν απλό διαγωνισμό τραγουδιού σε ένα συναρπαστικό τηλεοπτικό γεγονός, όπου η μουσική μπορεί να μην είναι πάντα στο επίκεντρο. Παρ' όλα αυτά, το τηλεοπτικό αποτέλεσμα είναι πολλές φορές εντυπωσιακό, με γρήγορες εναλλαγές ανάμεσα στα τραγούδια που συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.
Η φετινή σκηνή της Eurovision αποτελεί ένα αριστούργημα τεχνολογίας και σχεδίασης. Με τον σκηνογράφο Φλόριαν Βίντερ και τον φωτισμό από τον Σουηδό Φρέντρικ Στόρμπιινγκ, η σκηνή παρουσιάζει κινητούς κύβους και δάπεδα LED που ενσωματώνονται σε ένα εντυπωσιακό σχήμα σταυρού. Αυτός ο σχεδιασμός δημιουργεί μια εμπειρία 360 μοιρών για τους θεατές, που αναμένεται να εντυπωσιαστούν από την εκπληκτική αισθητική και τις γρήγορες αλλαγές που είναι ικανή να προσφέρει η σκηνή.
Η κατασκευή αυτής της εντυπωσιακής σκηνής ξεκίνησε στις 2 Απριλίου και ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 25 Απριλίου, δίνοντας έτσι το στίγμα της τεχνολογικής και αισθητικής πολυτέλειας που χαρακτηρίζει τη Eurovision.
Το προσωπικό της Eurovision έχει περιορισμένο χρόνο για να διαμορφώσει τη σκηνή μεταξύ των τραγουδιών, μόλις 50 δευτερόλεπτα ανάμεσα στις εμφανίσεις των καλλιτεχνών. Κατά τη διάρκεια αυτού του σύντομου διαλείμματος, πρέπει να προετοιμάσουν τη σκηνή για τον επόμενο καλλιτέχνη, με νέα σκηνικά, φωτισμό, πυροτεχνήματα και άλλες εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Για να μην διακόπτεται η ροή του θεάματος, χρησιμοποιούνται οι «καρτ ποστάλ», μικρά εισαγωγικά βίντεο που προβάλλονται στην τηλεόραση κατά τη διάρκεια των αλλαγών στη σκηνή.
Οι «καρτ ποστάλ» διαρκούν περίπου 40 δευτερόλεπτα και παρουσιάζουν πλάνα που τραβήχτηκαν από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες μέσω του «selfie-mode», παρουσιάζοντας τους ίδιους και τη χώρα που εκπροσωπούν. Επιπλέον, χρησιμοποιείται αρχειακό υλικό από προηγούμενες εκδηλώσεις της Eurovision για να προσθέσει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον στα βίντεο.
Η Wall Street Journal είχε μια ευκαιρία να ρίξει μια ματιά στα παρασκήνια του μεγαλύτερου διαγωνισμού τραγουδιού στον κόσμο και να καταγράψει τον αγώνα δρόμου των τεχνικών. Κατά τη διάρκεια των «καρτ ποστάλ», οι τεχνικοί βρίσκονται σε μια ανελέητη κούρσα για να εξασφαλίσουν ότι όλα είναι στη θέση τους και η επόμενη εμφάνιση μπορεί να ξεκινήσει άμεσα. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί συνεχή συνεργασία και αποφασιστικότητα από το προσωπικό τεχνικής υποστήριξης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού.