Ζωή Τουτουντζίδου
Έχουν συμπληρωθεί ήδη δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας, μιας πανδημία που έμελλε να αλλάξει όσα πιστεύαμε ως δεδομένα. Αποστασιοποιηθήκαμε κοινωνικά ενώ επηρεάστηκαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό η προσωπική και επαγγελματική μας ζωή.
Σταματήσαμε τις πολλές εξόδους, φοράμε μάσκες προστασίας και δουλεύουμε από απόσταση ασφαλείας μέσω της ασύγχρονης τηλεργασίας, μία μέθοδο αρκετά άγνωστη σε πολλούς από εμάς. Καθώς τα σχήματα εργασίας, τα εργαλεία, τα περιβάλλοντα και οι προτεραιότητες μας έχουν επηρεαστεί από την ανάγκη για προστασία της δημόσιας υγείας.
photo by @Avel Chuklanov on Unsplash
Σύμφωνα με στατιστικές αναλύσεις στον τομέα των επιχειρήσεων «Το 63% των επιχειρήσεων έχει ήδη ενεργοποιήσει το λεγόμενο υβριδικό μοντέλο εργασίας και πλέον οι εργαζόμενοι έχουν την επιλογή να εργάζονται εξ αποστάσεως ή στα γραφεία τους».
Με μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στον επαγγελματικό τομέα να είναι η πραγμάτωση της εργασίας από απόσταση. Η εργασία από το σπίτι έγινε η νέα κανονικότητα ενώ παράλληλα άλλαξαν και τα ωράρια εργασίας.
Αυτό φυσικά αδημονεί κινδύνους όπως η ψυχολογική και σωματική κόπωσης, εξαιτίας της έλλειψης επαγγελματικού χώρου ή υποδομών. Καθώς δεν φτιάχνουμε τα σπίτια μας με γνώμονα την εργασία.
Με τον ΠΟΥ να τονίζει την ανάγκη για την σωστή χρήση της τηλεργασίας «Οταν είναι σωστά οργανωμένη και υποστηρίζεται, η τηλεργασία μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία του εργαζόμενου και στην κοινωνική του ζωή. Ωστόσο, όταν η υγεία και οι κίνδυνοι ασφαλείας από την τηλεργασία δεν αποφεύγονται και οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να κάνουν υγιεινές επιλογές ενώ τηλεργάζονται, αυτό το είδος εργασίας μπορεί να επιφέρει σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία».
Πως επιτεύχθηκε αυτή η αλλαγή;
photo by @anniespratt on Unsplash
Φυσικά μέσω της ανάπτυξης νέων συστημάτων επικοινωνίας και την ένταξη τους στον επαγγελματικό τομέα. Καθώς έγινε πιο επιτακτική από ποτέ η χρήση διαδικτυακών πλατφόρμων επικοινωνίας όπως το Zoom, Zoom, το Meet και το Teams.
Η χρήσης τους «αντικατέστησε» τους παραδοσιακούς τρόπους συνάντησης των εργαζομένων παρέχοντας μας τα λεγόμενα «group meetings» για σκοπούς τηλεκπαίδευσης, οργάνωσης ακόμη και συνεντεύξεων για δουλεία. Όπου δύναται η ευκαιρία να συζητηθούν ζητήματα όπως χρονοδιαγράμματα, οι αναθέσεις και ένα γενικό περίγραμμα της ροής εργασιών.