Γιώργος Γκαρακλίδης
Η εταιρεία της Google είναι η προσωποποίηση του «δεν επαναπαυόμαστε» αφού η ομάδα πίσω από τη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης καινοτομεί διαρκώς, ελίσσεται και εξελίσσεται κάνοντάς μας την καθημερινότητα πολύ πιο εύκολη καθώς και τον κόσμο γύρω μας πιο προσβάσιμο από ποτέ.
Αυτή τη φορά τα νέα αφορούν μια νέα τακτική που ακολούθησε το επιτελείο ως προς τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας αναζήτησης των χρηστών. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι οι χρήστες να είναι σε θέση να βρίσκουν πιο εύκολα τα αποτελέσματα που ψάχνουν στο διαδίκτυο με΄σω της Google προσθέτοντας, εκτός από λέξεις, και εικόνες.
Η εταιρεία έχει στα σκαριά μια νέα λειτουργία της αναζήτησης που ουσιαστικά εκτός από τις λέξεις που έγραφε ο κάθε χρήστης για να αρχίσει την αναζήτηση, πλέον θα μπορεί να επισυνάπτει και εικόνα για πιο ακριβή αποτελέσματα. Μέσα από την Google Lens, όπως και θα λέγεται, θα προσαρμόζει την αναζήτησή του σε αυτό που έχει στο μυαλό του.
Για να θέσουμε ένα παράδειγμα, φανταστείτε ότι ένας χρήστης προσπαθεί να βρει ένα μοντέλο αυτοκινήτου του οποίου το όνομα δεν γνωρίζει απλώς έτυχε και το είδε κάπου. Η πορεία που θα ακολουθήσει είναι η εξής: γράφει τις λέξεις κλειδιά ως είθισται και ακολούθως υποβάλει στη μηχανή μια εικόνα πατώντας στη συνέχεια κουμπί αναζήτησης. Έτσι, ο χρήστης εντοπίζει το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει και μαζί όλα όσα μοιάζουν με αυτό, στο χρώμα, στο σχέδιο, στο μοντέλο και σε όσα στοιχεία έχει υποβάλει στη Google.
Το Multisearch, όπως και λέγεται βρίσκεται στην εφαρμογή Google στο κινητό πατώντας το εικονίδιο της κάμερας στα δεξιά της αναζήτησης. Χρησιμοποιώντας την κάμερά του, ο χρήστης, βγάζει φωτογραφία ενός αντικειμένου για παράδειγμα ή επιλέγει μια ήδη αποθηκευμένη εικόνα και αρχίζει την αναζήτηση. Στο κουμπί «προσθήκη στην αναζήτησή μου» εμφανίζεται πλαίσιο όπου γράφει κι άλλα στοιχεία που μπορεί να έχει στη διάθεσή του για να βρει αυτό που ψάχνει.
Για να χρησιμοποιήσει ο χρήστης τη νέα λειτουργία Multisearch, πρέπει να ανοίξει την εφαρμογή Google στο τηλέφωνό του και, στη συνέχεια, να πατήσει το εικονίδιο της κάμερας στη δεξιά πλευρά της γραμμής αναζήτησης για να εμφανιστεί το Google Lens. Από εδώ, μπορεί να χρησιμοποιήσει την κάμερά του για να αναγνωριστεί ένα αντικείμενο στον φυσικό κόσμο ή να επιλέξει μια υπάρχουσα εικόνα. Μόλις αναγνωριστεί ένα αντικείμενο, ο χρήστης σαρώνει προς τα πάνω για να εμφανίσει οπτικές αντιστοιχίες και, στη συνέχεια, πατάει το κουμπί “Προσθήκη στην αναζήτησή μου” στο επάνω μέρος της οθόνης. Αυτό εμφανίζει ένα πλαίσιο κειμένου όπου μπορεί να πληκτρολογήσει πιο εξειδικευμένα στοιχεία αναζήτησης για να περιοριστούν τα αποτελέσματα. Τέλος, η multisearch επιλογή ακολουθεί τα πρότυπα της πραγματικής offline ζωής όπως θα περιέγραφε ένας άνθρωπος κάτι σε έναν άλλο.
View this post on Instagram