Τα πρωτοφανή γεγονότα που ζήσαμε με την πανδημία έχουν επηρεάσει και αναδιαμορφώσει δραστικά το branding και την ευρύτερη βιομηχανία της διαφήμισης. Η ψηφιοποίηση έχει επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο και δεν τίθεται αμφιβολία πως το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) αναπτύσσεται πλέον με αστραπιαίους ρυθμούς και από συμπληρωματικό και δεύτερο αποκτά πρωταγωνιστικό και καθοριστικό πια ρόλο.
Σύμφωνα με έρευνες, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, το e-commerce εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί διεθνώς κατά μέσο όρο περίπου 47%! Οι μισές δηλαδή επιχειρήσεις αναμένεται να το υιοθετήσουν. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον τομέα αναμένεται να τον γνωρίσει η ασιατική με το εντυπωσιακό 51%, η Ευρώπη ακολουθεί με 42% και η Βόρεια Αμερική κατά 35%.
Εξατομίκευση: Μια λέξη - κλειδί
Οι διάφορες μάρκες, με σκοπό να αξιοποιήσουν αυτή την ανάπτυξη, η οποία δεν φαίνεται να έχει ταβάνι, εστιάζουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα ψηφιακά μέσα, αλλά αυτές που πιθανότατα θα επιτύχουν λαμβάνουν υπόψιν τους την εξατομίκευση (personalization) ώστε να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες και να κερδίσουν την προσοχή των πελατών.
Στο ψηφιακό marketing, η εξατομίκευση είναι η δυνατότητα να παρέχει μια εταιρεία πιο συναφή και προσαρμοσμένα μηνύματα στους πελάτες της. Αυτό μπορεί να βασίζεται στο ιστορικό αγορών, τα δημογραφικά στοιχεία και τη συμπεριφορά περιήγησης ενός πελάτη, ενώ μπορεί να αναπτυχθεί σε ολόκληρο τον μεμονωμένο ιστότοπο μιας μάρκας ή μέσω offsite ψηφιακών καναλιών.
Τα οφέλη της εξατομίκευσης μπορούν να μεταμορφώσουν μια επιχείρηση. Αν γίνει με τον κατάλληλο τρόπο, μπορεί να αυξήσει την προσοχή των πελατών, τη διατήρηση, την ενισχυμένη αφοσίωση, καθώς και να αυξήσει τις πωλήσεις.
Σύμφωνα με τη Forrester, το 89% των ψηφιακών επιχειρήσεων επενδύουν στην εξατομίκευση. Ωστόσο, πολλές εξακολουθούν να δυσκολεύονται να κατανοήσουν τους καταναλωτές, να συλλέξουν δεδομένα πελατών και να προσφέρουν εμπειρίες σχετικές και προστιθέμενης αξίας.
Η contextual διαφήμιση ως ανερχόμενη τάση
Πρόκειται για ένα πολύ δημοφιλές και καινούριο είδος διαφήμισης και ένα πολύ καλό παράδειγμα μιας τέτοιας contextual, με βάση το περιεχόμενο, δηλαδή, προσέγγισης, προσφέρει το ουίσκι Jameson.
Το πασίγνωστο ανακοίνωσε συγκεκριμένα συνεργασία με την πλατφόρμα Pinterest, για το λανσάρισμα του νέου ποτού του, Jameson Orange.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, το Jameson «αποκτά» ουσιαστικά τη λέξη-κλειδί «orange» (πορτοκαλί – ή και πορτοκάλι). Όταν δηλαδή οι επισκέπτες του Pinterest κάνουν μια αναζήτηση χρησιμοποιώντας τη λέξη «orange», το Jameson μπορεί να εμφανίζεται στο εξατομικευμένο feed τους.
Οι προκλήσεις γύρω από το metaverse
Σύμφωνα με το THE TOTALBUSINESS, ένας από τους πιο ενδιαφέροντες τομείς στο marketing είναι σίγουρο το metaverse , ωστόσο εκκρεμούν πολύ σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η προστασία της ιδιωτικής ζωής, η οποία αποτελεί μια ολοένα και πιο σημαντική αξία για τους καταναλωτές, θα λαμβάνεται επαρκώς υπόψη.
Η έλλειψη τεχνικών γνώσεων σχετικά με την επαυξημένη πραγματικότητα/εικονική πραγματικότητα (AR/VR), οι ιστορικά αργοί κανονισμοί πολιτικής και ο σκεπτικισμός των καταναλωτών δημιουργούν μια περίπλοκη κατάσταση για τις εταιρίες, οι οποίες θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη την προστασία της ιδιωτικής ζωής, στην περίπτωση που το metaverse φτάσει ποτέ στο επίπεδο του δημόσιου ενδιαφέροντος στο οποίο ελπίζουν.
Με όλες αυτές τις προκλήσεις στον προσκύνιο, το metaverse συναντά την ευκαιρία να αποτελέσει μια επανάσταση στο ψηφιακό marketing που συμμορφώνεται με την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Οι εταιρείες έχουν το πλεονέκτημα να αξιοποιήσουν τα διδάγματα από προηγούμενες προσπάθειες ψηφιακού marketing, όπως η σημασία της συγκατάθεσης, και να τα εφαρμόσουν στην ανάπτυξη των πλατφορμών metaverse.
Παράλληλα, με την επικείμενη κατάργηση των third-party cookies, ο χώρος θα μπορούσε να αποτελέσει ένα νέο ξεκίνημα που θα βασίζεται σε εναλλακτικές λύσεις παρακολούθησης με μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Πολλοί καταναλωτές θέλουν εξατομίκευση αλλά όχι μέσω επεμβατικών μεθόδων και αυτό βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου παραδείγματος προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Καθώς δημιουργείται το metaverse, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν στρατηγικές δεδομένων που να είναι διαφανείς αλλά και αρκετά απλές για να τις κατανοήσουν οι καταναλωτές.