newsroom must
Όταν η Megan Thee Stallion απέσπασε το πρώτο της Grammy στις 14 Μαρτίου ευχαρίστησε τη μητέρα της, τους μάνατζέρ της, που τη βοήθησαν να γίνει η πρώτη γυναίκα ράπερ που κερδίζει το βραβείο νέου καλλιτέχνη εδώ και δύο δεκαετίες. Αλλά η Μέγκαν Πιτ, όπως είναι το κανονικό της όνομα, ξέχασε να ευχαριστήσει έναν άλλο παράγοντα, που συνέβαλε στην τεράστια επιτυχία του τραγουδιού της Savage: την εφαρμογή TikTok.
To κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο πολλοί ποστάρουν και μοιράζονται βίντεο με μουσική, χορό και όχι μόνο, έχει γίνει η μηχανή παραγωγής επιτυχιών της νέας γενιάς, όπως επισημαίνει το Bloomberg σε ρεπορτάζ του. Όπως και πολλά ακόμη hits του TikTok το Savage φάνηκε να εκτινάσσεται από τον ενθουσιασμό των χρηστών στο άκουσμά του, από αυθόρμητα βίντεο με χορογραφίες πάνω στο τραγούδι. Ωστόσο η επιτυχία αυτή δεν έρχεται από το πουθενά.
Μία πολύ καλά οργανωμένη εκστρατεία μάρκετινγκ διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στο να γίνει το τραγούδι viral. Τα στελέχη του TikTok ανέλυσαν δεδομένα χρηστών και συμβούλευσαν τη δισκογραφική της Πιτ για το πώς ακριβώς να την προωθήσει στο μέσο, ώστε το τραγούδι να μεταδοθεί σε εκατομμύρια. Όλα τα social media έχουν παρόμοιους μηχανισμούς. Αλλά το TikTok είναι πιο ελεγχόμενο σε σχέση με ανταγωνιστικές εφαρμογές. Ουσιαστικά είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη του εκείνα που καθορίζουν ποια βίντεο γίνονται viral, ποια εμφανίζονται στις σελίδες με τις προτάσεις, ποια trends ανεβαίνουν κατακόρυφα και κατακλύζουν τον κόσμο με βάση την επεξεργασία των δεδομένων των εκατομμύρια χρηστών του.
Το TikTok ξεκίνησε από τον Άλεξ Ζου, ο οποίος δημιούργησε την εφαρμογή Musical.ly, μία εφαρμογή καραόκε, που εξελίχθηκε στο σημερινό TikTok. Ο Ζου μεγάλωσε στην Κίνα και σπούδασε πολιτικός μηχανικός. Μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο για να εργαστεί στη SAP και σε ένα ταξίδι του στη Σίλικον Βάλεϊ το 2014 γοητεύτηκε από το πώς οι Αμερικανοί έφηβοι ακούν μουσική και τραβούν βίντεο με τα κινητά τους συνεχώς και αποφάσισε να συνδυάσει αυτά τα δύο στοιχεία.
Πηγή: kathimerini.gr