Μαρία Σάββα
Οι οδηγοί που περνούν από τις συμβολές του συστήματος φωτοεπισήμανσης ενημερώνονται πλέον με διπλή προειδοποιητική σήμανση, τοποθετημένη περίπου 50 μέτρα και ένα μέτρο πριν τις κάμερες. Ο Αλέξης Αυγουστή, Συγκοινωνιολόγος και Εκτελεστικός Μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Έργων, μιλώντας από τη συμβολή των οδών Αθαλάσσας – Ακροπόλεως και Ιωσήφ Χατζηιωσήφ, εξήγησε ότι η νέα σήμανση είναι τοποθετημένη ένα μέτρο πριν το αλτ και περίπου 50-70 μέτρα πιο πίσω, συνοδευόμενη από προειδοποιητική πινακίδα. Με ύψος μόλις 1,5 χιλιοστά, η σήμανση δεν προκαλεί θόρυβο.
Μέχρι στιγμής, η νέα σήμανση έχει τοποθετηθεί στα εξής τέσσερα σημεία της Λευκωσίας:
- Αθαλάσσας – Ακροπόλεως και Ιωσήφ Χατζηιωσήφ
- Δημοσθένη Σεβέρη – Γρίβα Διγενή
- Λεμεσού – Αρμενίας
- Στροβόλου – Μαχαιρά
Επιπλέον, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την τοποθέτησή τους και στην Πάφο, ενώ το έργο θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες επαρχίες.
Παρά το νέο μέτρο, αρκετοί οδηγοί σταματούν πριν την προειδοποιητική σήμανση. Ο κ. Αυγουστή τονίζει ότι δεν έχει αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας των καμερών και ότι οι οδηγοί πρέπει να σταματούν κανονικά πριν τη γραμμή του αλτ.
Σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ο κ. Αυγουστή ανακοίνωσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα πραγματοποιηθούν εργασίες στη συμβολή των οδών Γρίβα Διγενή με Προδρόμου, με στόχο την ενεργοποίηση του πράσινου τόξου στην αρχή του σήματος. Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο ενεργοποίησης ενός πλήρους πράσινου φωτός ("full green") για την ευθεία και τη στροφή. Παράλληλα, θα αυξηθεί ο χρόνος του πράσινου βέλους, καθώς πολλοί οδηγοί παραπονιούνται ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για τη στροφή.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, σχολίασε θετικά τις αλλαγές, εξηγώντας ότι οι οδηγοί προειδοποιούνται επαρκώς και έχουν τον χρόνο να αντιδράσουν σωστά. Τόνισε επίσης την ανάγκη για τη συντήρηση των σημάνσεων ώστε να παραμένουν ευδιάκριτες με την πάροδο του χρόνου.
Τέλος, ο κ. Μουσιούττας ανέφερε ότι ενδεχομένως να ψηφιστεί σύντομα η διαβάθμιση των προστίμων σε €25, €85 και €300, αναλόγως της σοβαρότητας της παράβασης, καλύπτοντας παραβάσεις όπως η υπέρβαση της γραμμής του αλτ, η διασταύρωση και ο κόκκινος σηματοδότης αντίστοιχα.