Τα παιδιά έχασαν κατά μέσο όρο σε όλο τον κόσμο 74 ημέρες σχολικής εκπαίδευσης, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο μιας σχολικής χρονιάς, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με τις ανισότητες να παρουσιάζουν αύξηση, ανακοίνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση Save the Children.
«Σχεδόν έναν χρόνο μετά την επίσημη κήρυξη της πανδημίας, εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να στερούνται την σχολική εκπαίδευση», υπογραμμίζει η διευθύνουσα σύμβουλος της Save the Children Ίνγκερ Άσινγκ και απευθύνει έκκληση να καταστεί η επιστροφή στο σχολείο προτεραιότητα. Στην κορύφωση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, το 91% των μαθητών στον κόσμο στερούνταν την σχολική εκπαίδευση.
Το κλείσιμο των σχολείων διεύρυνε το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιες και φτωχές χώρες, αλλά και εντός των ίδιων των χωρών, ανάμεσα σε πλούσιες και ευάλωτες οικογένειες, αστικές και αγροτικές, παιδιά προσφύγων ή μη, παιδιά με κάποια αναπηρία ή χωρίς, επισημαίνει η μη κυβερνητική οργάνωση.
Στις ΗΠΑ, όταν ξεκίνησε η πανδημία της COVID-19, περισσότεροι από 15 εκατομμύρια μαθητές από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο δεν διέθεταν επαρκή σύνδεση με το ίντερνετ ώστε να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως.
Τα παιδιά που ζουν στη Λατινική Αμερική, στην Καραϊβική και τη νότια Ασία έχασαν σχεδόν τις τριπλάσιες ημέρες σχολείου από ό,τι τα παιδιά στη δυτική Ευρώπη, μένοντας αντίστοιχα 110 μέρες χωρίς εκπαίδευση έναντι 38, επισημαίνει η οργάνωση αυτή υπεράσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού, η οποία ανέλυσε τα δεδομένα από 194 χώρες και διάφορες περιοχές.
Πέραν της απώλειας ημερών μαθήσεως, οι ανήλικοι που δεν πάνε σχολείο διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο παιδικής εργασίας, παιδικών γάμων κι άλλων μορφών κακομεταχείρισης, τονίζει η Save the Children.
Τρεις μήνες πριν από την σύνοδο κορυφής της G7, η οποία θα διεξαχθεί τον Ιούνιο στη Βρετανία, η μη κυβερνητική οργάνωση ζητεί «οι ηγέτες του κόσμου να δώσουν προτεραιότητα στην επιστροφή των παιδιών στο σχολείο με τον πιο ασφαλή δυνατό τρόπο, ιδιαίτερα των κοριτσιών».