Τα ζώδια και το Όσκαρ που θα κέρδιζαν
ΚΡΙΟΣ
Βραβείο Πρώτου Ρόλου θα έπαιρνε ο Κριός, ανδρικού ή γυναικείου, δεν έχει σημασία. Θα μπορούσε και να πουλήσει και την ψυχή του για να το κερδίσει. Άσε που έχει μαζέψει τις περισσότερες υποψηφιότητες για το εν λόγω Όσκαρ από κάθε άλλο ζώδιο, κάνοντας επί μονίμου βάσεως ό,τι πιο τρελό, φιγουρατζίδικο, ηρωικό, εντυπωσιακό ή… εξευτελιστικό θα μπορούσε να διανοηθεί άνθρωπος. Τέτοια τρέλα δηλαδή που θα μπορούσε να πάρει και το τιμητικό Όσκαρ post mortem για τη γενικότερη προσφορά του στο να μας δημιουργεί έντονες συγκινήσεις (Θεός φυλάξοι δηλαδή).
ΤΑΥΡΟΣ
Θα μπορούσε κάλλιστα να κερδίσει βραβείο για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ ο Ταύρος. Διότι είναι «ψαγμένος» τύπος και ό,τι κάνει είναι εξαρχής εμπεριστατωμένο και στη συνέχεια καλαίσθητα παρουσιασμένο. Και με άποψη, έστω κι αν δεν είναι εκείνη που θα συνταράξει το κατεστημένο. Αλλά και οι πολλές αναταράξεις του… status quo δεν γοητεύουν τις κριτικές επιτροπές των Όσκαρ. Έτσι ο Ταυρούλης μας κάνει και τη ζωή του ένα ωραία σκηνοθετημένο ντοκιμαντέρ, που σέβεται το κοινό του και είναι άξιο κάθε τιμής και χειροκροτήματος.
ΔΙΔΥΜΟΣ
Ομόφωνα το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου θα πήγαινε στον Δίδυμο. Η ικανότητά του να παίρνει την πραγματικότητα, να τη φέρνει το μέσα-έξω και να την παρουσιάζει ως μια άλλη, εξίσου πειστική και ενδιαφέρουσα αλήθεια, είναι παροιμιώδης. Και όπως ακριβώς δηλώνουν οι βραβευμένοι με Όσκαρ στις συνεντεύξεις «ταυτίστηκα με την ιστορία», ακριβώς αυτό κάνει και ο Δίδυμος, έστω κι αν ο… άλλος του εαυτός, για το καλό της ψυχικής του ισορροπίας, διαχωρίζεται και λέει από μέσα του: «Ε ρε, πώς τους δούλεψα πάλι, μα ποιος είμαι;»
ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Το Όσκαρ για τα Καλύτερα Ηχητικά Εφέ πάει στον Καρκίνο. Ο οποίος Καρκίνος έχει την πλουσιότερη γκάμα στο να αποδίδει τα συναισθήματά του με ήχους, χωρίς να εκτίθεται, λέγοντάς τα ξεκάθαρα στον άλλο. Πολύ απλά, εφόσον έχει τσαντιστεί από κάτι, σκοπός του είναι να το δείξει με τον εκφραστικότερο, αμίλητο τρόπο. Παίζει νευρικά ταμπούρλο με τα δάκτυλα στο τραπέζι, κοπανάει αντικείμενα και πόρτες, απαντά «τσκ» αν τον ρωτήσουν «έχεις κάτι;» και εκπέμπει αναστεναγμούς, των οποίων η ηχητική γκάμα ξεπερνά και την πιο πλούσια ομιλούμενη γλώσσα.
ΛΕΩΝ
Είδες ποτέ τον Λέοντα σε κακά χάλια; Τόσο που να τον λυπηθεί η ψυχή σου; Μάλλον όχι, διότι ακόμα κι αν έτσι αισθανόταν, κατάφερε να το κρύβει. Γι’ αυτό δικαιούται το Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ. Όχι με την έννοια (μόνο) ότι μπορεί να βάζει μέικ-απ, αλλά και έχει το σπάνιο ταλέντο να προβάλει προς τους άλλους την εικόνα που θέλει. Όποια και να είναι αυτή. Θα σου παραστήσει τον σούπερ-ήρωα, που βάζει κάτω ίσαμε πεντακόσιους εχθρούς, τον ακαταμάχητο γόη ή τον τρυφερό γατούλη (διάβαζε τίγρη) με την ίδια επιτυχία.
ΠΑΡΘΕΝΟΣ
Και τώρα το βραβείο του Δεύτερου Ρόλου: Απονέμεται με τιμή και δόξα στον Παρθένο. Γιατί χωρίς τον δεύτερο ρόλο δεν θα υπήρχε πρώτος και γιατί, και στο σινεμά και στη ζωή, ο Νο 2 σώζει επανειλημμένως την κατάσταση. Είναι εκείνος που στηρίζει στιβαρά, αλλά και διακριτικά, τον υποτιθέμενο «αρχηγό», εκείνος που ανασκουμπώνεται και… βγάζει δουλειά, εκείνος που, αν έλειπε, τίποτα δεν θα έμενε στη θέση του. Και θα δεχτεί το Όσκαρ χαμογελώντας με μετριοφροσύνη, ενώ από μέσα του θα λέει: «να δω τι θα κάνατε χωρίς εμένα, άχρηστοι».
ΖΥΓΟΣ
Επάξιος αποδέκτης του Όσκαρ για τα Σκηνικά-Κοστούμια είναι ο Ζυγός. Δεν υπάρχει άλλος που να δείχνει τέτοια απαράμιλλη επιμέλεια για ό,τι τον περιβάλλει. Ο χώρος του είναι φτιαγμένος λες και πρόκειται να γυριστεί εκεί ταινία, ακόμα κι αν πρόκειται για ελληνικό ασπρόμαυρο δράμα του ’60. Για το ντύσιμό του δεν συζητάμε καν. Ακόμα και το κινέζικο μπουφάν από το Μοναστηράκι καταφέρνει να το κάνει να φαίνεται σαν φίρμα. Και αποδεικνύει πως μια αισθητικώς άρτια παρουσίαση δεν είναι θέμα μπάτζετ, αλλά αποκλειστικά και μόνον γούστου.
ΣΚΟΡΠΙΟΣ
Είναι ο καλύτερος σκηνοθέτης του ζωδιακού ο Σκορπιός και λαβαίνει επάξια το αντίστοιχο Όσκαρ. Γιατί γι’ αυτόν η κάθε σκηνή της καθημερινής ζωής αποτελεί μια μελετημένη σύνθεση διαλόγων και κινήσεων. Εσείς οι υπόλοιποι μπορείτε να δράτε και να αντιδράτε αμπλαούμπλικα, όπως σας έρχεται. Ο Σκορπιός ποτέ. Κάνει τα απλά πολύπλοκα και τα πολύπλοκα απλά, χειραγωγεί καταστάσεις, όμως ποτέ δεν θα είναι προβλέψιμος και μονοδιάστατος. Η ζωή είναι μια ταινία, επιδέξια σκηνοθετημένη μόνο από τον ίδιο. Έστω κι αν οι άλλοι δεν παίρνουν χαμπάρι.
ΤΟΞΟΤΗΣ
Το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων θα πήγαινε δικαίως στον Τοξότη. Όπως τα καρτούν είναι γεμάτα φαντασία, ζωντάνια και εξωπραγματικά σκηνικά, αντίστοιχα και η ζωή γι’ αυτό το ζώδιο είναι μια ζωγραφιστή περιπέτεια. Κι αν δεν είναι, θα την κάνει ο ίδιος, ή τουλάχιστον αυτό επιδιώκει. Θα τη γεμίζει με απρόβλεπτες καταστάσεις, παραμυθένιες εκδοχές και το πνεύμα της παιδικότητας που ο ίδιος δεν εγκαταλείπει ποτέ. Συν ένα αισιόδοξο μήνυμα, πως το καλό κερδίζει πάντα και το μόνο αποδεκτό φινάλε είναι ένα happy end, μπροστά στο ηλιοβασίλεμα.
ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
Παρόλο που σπάνια το αντιλαμβανόμαστε, το μοντάζ είναι εκείνο που μπορεί να ανεβάσει ή να χαντακώσει μια ταινία. Είναι το μελετημένο timing και η κατάλληλη συναρμολόγηση, που θα αναδείξουν ολόκληρη την ιστορία. Και δεν υπάρχει καλύτερος σ’ αυτό από τον Αιγόκερω, που δικαιούται το Όσκαρ για το Καλύτερο Μοντάζ. Ο Αιγόκερως βάζει κάτω τις επιλογές του, χρονομετρεί και τις προγραμματίζει, τις κόβει και τις ράβει, έτσι που να έχει το τέλειο αποτέλεσμα. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη, καθώς εκείνος κινεί αόρατος τα νήματα, φέρνοντας την επιθυμητή έκβαση.
ΥΔΡΟΧΟΟΣ
Το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας θα μπορούσε κάλλιστα να απονεμηθεί στον Υδροχόο, μια και πολλές φορές η νοοτροπία και το στιλ της ζωής του είναι στα μάτια των άλλων ακριβώς αυτό: μια ταινία από άλλη κουλτούρα. Οι αντιλήψεις του Υδροχόου είναι γενικά αξιοπρόσεκτες και αρκετοί θαυμάζουν το θάρρος του να τις υποστηρίζει, όπως θαυμάζονται και όλες εκείνες οι αλλοδαπής προέλευσης παραγωγές. Μόνο που είναι κάτι που θα το έβλεπες ευχαρίστως σαν παρατηρητής, αλλά όχι να το ζήσεις. Το ίδιο που κάνεις με τη ζωή του Υδροχόου.
ΙΧΘΕΙΣ
Το βραβείο που θα ταίριαζε στον Ιχθύ είναι των Καλύτερων Οπτικών Εφέ. Γιατί αυτό ακριβώς καταφέρνει στη ζωή του: να τη βλέπει μέσα από ένα πρίσμα που παραμορφώνει ευχάριστα (ή και δυσάρεστα) την εικόνα, με τόσο εντυπωσιακό τρόπο, που θα τον ζήλευαν οι καλύτεροι δημιουργοί του κινηματογράφου, στον σχετικό τομέα. Αν η ζωή δεν έχει αρκετή μαγική σκόνη παραμυθιού, ο Ιχθύς θα τη δημιουργήσει ο ίδιος, επιστρατεύοντας όλη τη φαντασία που του χάρισε η μητέρα (αστρολογική) φύση. Και μπορεί να σας δανείζει και λίγη, όταν παραγίνεστε πεζοί.
ΠΗΓΗ: myastro.gr