newsroom must
Οι influencers είναι πλέον κάτι που γνωρίζουμε όλοι. Όλοι ακολουθούμε έστω και έναν και στη σπάνια περίπτωση που δεν το κάνουμε ξέρουμε τι εστί ''influencer''. Φυσικά με τον όρο αυτό δεν εννοούμε όποιον έχει έναν αριθμό followers στο Instagram, αλλά αυτούς που έχουν ένα κοινό, μικρό ή μεγάλο, στο οποίο ασκούν επιρροή.
Όσο τα social media, και κυρίως το Instagram, βρίσκονται στις ζωές μας, το λεγόμενο ''influencer marketing'' αναπτύσσεται όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα να βλέπουμε όλο και περισσότερους στο Instagram να προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες, καθιερώθηκαν και οι micro influencers που πολλοί πιστεύουν είναι πιο αποτελεσματικοί και το ερώτημα είναι, πόσο αποτελεσματικός είναι πλέον αυτός ο τρόπος προώθησης;
Υπάρχει περίπτωση να δεις ένα προϊόν σε έναν λογαριασμό γεμάτο με προωθητικές αναρτήσεις και να σου γεννηθεί η επιθυμία να το αποκτήσεις;
Ας δούμε πρώτα τους λόγους που οι εταιρείες επιλέγουν influencers αντί των συνηθισμένων τρόπων διαφήμισης.
1.Σύμφωνα με έρευνες, το 26% τον χρηστών desktop και laptop υπολογιστών και το 15% των χρηστών κινητών χρησιμοποιούν εφαρμογές για να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, τα λεγόμενο adblocking, που πλήττει σοβαρά τους διαφημιστές. Με τους influencers αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.
2. Το 92% των καταναλωτών δείχνουν, όπως αναφέρουν μελέτες, δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε προϊόντα που προτείνουν άνθρωποι που ακολουθούν και κατα κάποιο τρόπο γνωρίζουν παρά σ' αυτά που προωθούν άγνωστοι.
«Οι συστάσεις από φίλους και συνομηλίκους είναι πιο ρεαλιστικές και αυθεντικές από τις εικόνες που παράγονται από τα brands» λέει ο Brett Zucker, επικεφαλής μάρκετινγκ στη Monotype.
Το 2019 η Rakuten Marketing κατέληξε σε ενδιαφέροντα στοιχεία όσον αφορα στο Influencer Marketing. Κατ' αρχάς, 4 στους 5 καταναλωτές προχώρησαν στην αγορά ενός προϊόντος με link που προώθησε ένας influencer.
To 66% εμπιστεύονται ένα προϊόν αρκεί ο influencer που το προωθεί να ξεκαθαρίσει την σχέση του με το brand. Αν το δοκιμάζει χρόνια ο ίδιος κτλ για να κάνει τη διαφήμιση πιο προσωπική και το 38% σταματούν να ακολουθούν κάποιον αν προωθήσουν κάτι που δεν ταιριάζει στις αρχές τους ή στις απόψεις τους.
Ο κόσμος δείχνει εμπιστοσύνη σε influencers που δείχνουν πως δεν διαφημίζουν απλά ένα προϊόν αλλά όντως το αγαπούν.
Σε παλαιότερη αποκλειστική συνέντευξη μας, η Έβελυν Καζαντζόγλου είχε μιλήσει ακριβώς γι' αυτό.
''Όταν φοράω ένα ρούχο για να το διαφημίσω, κατά πάσα πιθανότητα θα το φορέσω και στην καθημερινότητά μου. Πιο εύκολα θα το πουλήσω αν με δεις στον δρόμο πάρα στην τέλεια τη φωτογραφία στο Instagram, γιατί έτσι θα δουν όλοι ότι όντως μου αρέσει. Το ένστικτο του κόσμου δουλεύει πολύ καλά, οπότε καταλαβαίνει αν προωθείς κάτι επειδή σου αρέσει ή όχι. Πραγματικά, πιστεύω πολύ στο ένστικτο του follower'' είπε απαντώντας αν θα προωθούσε ποτέ κάτι που δεν θα χρησιμοποιούσε η ίδια, ενώ μας απάντησε επίσης και για τις σχέσεις που πρέπει να χτίζει κάποιος με ένα brand για ένα καλύτερο αποτέλεσμα: ''Πιστεύω πολύ στο να χτίζω σχέσεις. Ο άλλος σε πιστεύει περισσότερο όταν σε βλέπει καιρό με ένα προϊόν, δεν μπορείς με μία εικόνα να τον πείσεις. Δημιουργείς, επίσης, μια σχέση πιο φιλική με τον πελάτη''.
Από την άλλη οι micro influencers έχουν όλο και περισσότερη πέραση. Με τον όρο αυτό εννοούμε τους Instagrammers που έχουν μικρότερο κοινό αλλά πιο πιστό κοινό (από 1000 μέχρι 10 χιλιάδες ακόλουθους). Οι εταιρείες φαίνεται πως τους επιλέγουν με το σκεπτικό πως όσα θα έδιναν σε έναν μεγάλο influencer για 1 post, μπορούν να τα μοιράσουν σε micro influencers με σταθερό κοινό.
Καταλήγουμε πως ο κόσμος για να προχωρήσει σε αγορά πρέπει να καταλάβει πως μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στον influencer που ακολουθεί. Όταν κάποιος γεμίζει τον λογαριασμό του με προϊόντα, αυτός που τον ακολουθεί με τον καιρό θα χάσει το ενδιαφέρον του και θα σταματήσει να βλέπει τα προϊόντα που διαφημίζει.
Οι influencers έχουν ακόμα επίδραση στον κόσμο αρκεί να μην έχουν τους ακολουθούς τους δεδομένους και να προσπαθούν να παρουσιάσουν το καλύτερο δυνατό προϊόν έτσι ώστε να πείσουν τον κόσμο πως δεν κάνουν απλά μια δουλειά, αλλά προωθούν κάτι που αρέσει και στους ίδιους.