Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις στα κεντρικά γραφεία του Netflix και μάλλον μιλάμε για τέλος εποχής, αφού μετά την πρωτοφανή απώλεια χιλιάδων συνδρομητών η γνωστή πλατφόρμα φέρεται να καταφεύγει σε εισαγωγή διαφημίσεων.
Μόνο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η πλατφόρμα έχασε συγκεκριμένα 200 χιλιάδες συνδρομητές ενώ αναμένεται μεγάλη μείωση στο αμέσως επόμενο διάστημα, γεγονός που δεν είναι άσχετο με τη σημαντική αύξηση του ανταγωνισμου από άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες.
Αξίζει χαρακτηριστικά να ειπωθεί ως εκεί που το Netflix στόχευε στην εγγραφή 2,5 εκατομμυρίων νέων συνδρομητών τώρα καταγράφει τις μεγαλύτερές του απώλειες για πρώτη φορά σε δέκα χρόνια.
Όπως είναι γνωστό, μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα για τα έσοδα της πλατφόρμας αποτελούν επιπροσθέτως οι 100 περίπου εκατομμύρια συνδρομητές που μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασής τους με φίλους και συγγενείς.
Κι ενόσω συμβαίνουν όλα αυτά, η μετοχή του Netflix στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης βιώνει σχεδόν 40% πτώση σημειώνοντας τις γιγαντιαίες απώλειες των 40 και πλέον δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρία χρηματοπιστωτικής ανάλυσης Factset.
Πέραν του έντονου ανταγωνισμού με άλλες πλατφόρμες, τα κακά μαντάτα με την απώλεια συνδρομητών και την πτώση μετοχών φαίνεται να συνδέεται και με τον τρομακτικό πόλεμο στην Ουκρανία, αφού η πλατφόρμα έχει αναστείλει τη λειτουργία της υπηρεσίας του στη Μόσχα.
Έρχονται διαφημίσεις
Μέσα στους επόμενους μήνες, οι απώλειες στους συνδρομητές αναμένεται να συνεχίσουν την κατιούσα και το Netflix πρέπει να βρει εναλλακτικές. Σύμφωνα με δημοσίευμα στο pop culture, που αντλεί πληροφόρηση από το Deadline, είναι πολύ υψηλόβαθμο στέλεχος του αμερικανικού κολοσσού έχει δηλώσει ότι είναι θέμα χρόνου να ενσωματωθούν διαφημίσεις στην πλατφόρμα.
Αυτό που δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί είναι πότε οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε εφαρμογή. Ενδέχεται να συμβεί εντός του 2023 ή του 2024, δήλωσε ο Reed Hastings, ο οποίος είναι το δεξί χέρι του CEO της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφόρηση, είναι πολύ πιθανό να υιοθετηθεί το μοντέλο που ακολουθούν πλατφόρμες όπως οι Peacock και η Disney+ που δίνουν τη δυνατότητα μιας ad-free επιλογής στους συνδρομητές τους, με την καταβολή ενός έξτρα ποσού φυσικά.