ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Maxi φούστα, πουκάμισο και leather σακάκι
 

Calvin Klein: Ο άνθρωπος που έκανε το minimal sexy και άλλαξε τα πάντα

Από το τζιν της Brooke Shields μέχρι τις τολμηρές διαφημίσεις και τη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας - Η ιστορία του σχεδιαστή που απογείωσε το αμερικανικό casual chic.

Μαρία Καραμάνου

Μαρία Καραμάνου

Γεννημένος στις 19 Νοεμβρίου 1942 στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, ο Calvin Richard Klein μεγάλωσε σε μια εβραϊκή οικογένεια με ρίζες από την Ουγγαρία. Από μικρός είχε κλίση προς τη μόδα, κάτι που ενθάρρυνε ιδιαίτερα η μητέρα του. Ως παιδί, αντί να παίζει στους δρόμους, προτιμούσε να σκιτσάρει ρούχα και να συνοδεύει τη μητέρα του στις αγορές υφασμάτων. Αυτό το πάθος τον οδήγησε να σπουδάσει στο «Fashion Institute of Technology» στη Νέα Υόρκη, από όπου αποφοίτησε το 1962. Μετά από λίγα χρόνια μαθητείας στη βιομηχανία της μόδας, το 1968, στα 26 του χρόνια, αποφάσισε να δημιουργήσει τον δικό του οίκο.

Photo By @haeeinckitty On Twitter

Η τυχαία ανακάλυψη που τον έκανε διάσημο

Ο Calvin Klein ξεκίνησε με 2.000 δολάρια δικά του και ένα δάνειο 10.000 δολαρίων από τον παιδικό του φίλο Barry Schwartz, ο οποίος έγινε και συνέταιρός του.

Η τύχη του άλλαξε όταν ένας buyer από τα πολυκαταστήματα Bonwit Teller μπήκε κατά λάθος στο μικρό του showroom και εντυπωσιάστηκε από τα minimal παλτό που είχε σχεδιάσει. Η πρώτη του παραγγελία, ύψους 50.000 δολαρίων, έφερε τη μάρκα Calvin Klein στο προσκήνιο. Ένα editorial στη Vogue ακολούθησε και η επιτυχία του ήταν πλέον δεδομένη.

Τα τζιν που άλλαξαν τη μόδα για πάντα

Το 1973, ο Klein λάνσαρε μια σπορ σειρά ρούχων, φέρνοντας το αμερικανικό casual chic στο προσκήνιο. Το στυλ του ήταν απλό, κομψό και λειτουργικό, σε μια εποχή που οι γυναίκες είχαν κουραστεί από τα βαριά και επιτηδευμένα ρούχα της γαλλικής μόδας. Η μεγάλη επανάσταση, όμως, ήρθε το 1980, όταν ο Klein παρουσίασε μια σειρά από στενά τζιν και επέλεξε τη 15χρονη Brooke Shields για τη διαφημιστική του καμπάνια.

«Τίποτα δεν μπαίνει ανάμεσα σε εμένα και τα Calvin μου», έλεγε η Shields στην προκλητική διαφήμιση. Αμέσως, τα Calvin Klein jeans έγιναν το απόλυτο trend, με 200.000 κομμάτια να πωλούνται μέσα σε μία εβδομάδα.

Οι διαφημίσεις που προκάλεσαν σκάνδαλο και άλλαξαν τη βιομηχανία

Οι τολμηρές καμπάνιες του Calvin Klein προκάλεσαν σοκ, αλλά τελικά τον βοήθησαν να απογειώσει τις πωλήσεις του. Το 1982, παρουσίασε τη σειρά ανδρικών εσωρούχων με το λογότυπο CK στο λάστιχο. Τα εσώρουχά του έγιναν ανάρπαστα και καθόρισαν τη νέα sexy αισθητική της ανδρικής μόδας. Στη δεκαετία του ‘90, η Kate Moss και ο Mark Wahlberg πρωταγωνίστησαν στις πιο εμβληματικές διαφημίσεις, με τον Klein να ορίζει τη sexy, μινιμαλιστική εικόνα της εποχής. Το 1995, η καμπάνια CK One έγινε η πρώτη gender-neutral διαφήμιση αρώματος, ανοίγοντας το δρόμο για ένα νέο, unisex κίνημα στη μόδα.

Αν και πολλοί θεώρησαν τις καμπάνιες του σκανδαλώδεις, οι περισσότεροι τον μιμήθηκαν, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο που διαφημίζονταν τα ρούχα.

Το Studio 54, το αλκοόλ και η κρίση

Η επιτυχία έφερε δόξα και χλιδή, αλλά και μια άγρια ζωή. Μετά το διαζύγιό του το 1974, ο Klein έγινε τακτικός θαμώνας του θρυλικού Studio 54, του πιο διάσημου κλαμπ της Νέας Υόρκης. Το 1978, η κόρη του απήχθη και, παρότι επέστρεψε ασφαλής, το γεγονός τον έκανε να αποσυρθεί από τη νυχτερινή ζωή. Τη δεκαετία του ‘80, η επιχείρησή του κινδύνευε με χρεοκοπία. Οι πληροφορίες για την υγεία του, φήμες ότι είχε AIDS και ο εθισμός του στη βότκα και το Valium, τον έφεραν στο χείλος του γκρεμού. Σώθηκε όμως οικονομικά χάρη στον δισεκατομμυριούχο φίλο του David Geffen και το λάνσαρισμα νέων σειρών, όπως η CK.

Η πώληση του οίκου και η παρακαταθήκη του

Το 2002, ο Calvin Klein πούλησε την εταιρεία του στην Phillips-Van Heusen (PVH) έναντι 430 εκατομμυρίων δολαρίων. Από τότε, ο ίδιος αποσύρθηκε από τη μόδα και ζει ήσυχα στη Νέα Υόρκη, δηλώνοντας ότι δεν του λείπει η πίεση της βιομηχανίας.

«Οι τάσεις δεν έχουν πια νόημα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, το όνομά του παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά brand στη μόδα, με τα CK Jeans, CK Underwear και CK Fragrances να παραμένουν εμβληματικά.

Όπως είπε κάποτε: «Έχω κάνει ρούχα που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται όμορφοι, sexy και δυνατοί. Αυτό δεν αλλάζει ποτέ».

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση