

Μαρία Καραμάνου
Η ιστορία της Tiffany & Co. ξεκινά το 1837, όταν ο Charles Lewis Tiffany και ο John B. Young άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα στη Νέα Υόρκη, επενδύοντας 1.000 δολάρια. Αρχικά, το κατάστημα πουλούσε χαρτικά και «φανταχτερά» είδη, όμως γρήγορα ο Charles Tiffany αντιλήφθηκε την αξία των πολυτελών κοσμημάτων και έστρεψε την επιχείρησή του προς αυτή την κατεύθυνση.
Το 1867, η Tiffany & Co. έγινε η πρώτη αμερικανική εταιρεία που τιμήθηκε με βραβείο αριστείας στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, καθιερώνοντας τη φήμη της για την εξαιρετική της δουλειά στο ασήμι.
Το διαμάντι Tiffany – Ένα από τα πιο πολύτιμα στον κόσμο
Το 1878, η Tiffany & Co. έκανε μια ιστορική αγορά: ένα από τα μεγαλύτερα κίτρινα διαμάντια που είχαν ανακαλυφθεί ποτέ. Το Tiffany Diamond βρέθηκε στη Νότια Αφρική και ζύγιζε αρχικά 287,42 καράτια. Μετά την κοπή του, μειώθηκε στα 128,54 καράτια, αλλά η λάμψη του έγινε ακόμα πιο εντυπωσιακή.
Αυτό το πολύτιμο διαμάντι έχει φορεθεί ελάχιστες φορές στη δημόσια ζωή, φορέθηκε το 1961 από την Audrey Hepburn σε φωτογράφιση για την προώθηση της ταινίας «Breakfast at Tiffany’s». Το 2019, το φόρεσε η Lady Gaga στα Όσκαρ, κάνοντας την πρώτη δημόσια εμφάνιση του κοσμήματος μετά από δεκαετίες. Ενώ, το 2021, η Beyoncé έγινε η πρώτη Αφροαμερικάνα γυναίκα που φόρεσε το Tiffany Diamond, σε καμπάνια του οίκου.
Audrey Hepburn modeling Tiffany & Co.’s canary yellow diamond necklace for her film Breakfast at Tiffany’s, New York, 1960. #audreyhepburn pic.twitter.com/5b7BqWt3s1
— Audrey Hepburn in Paris (@rareaudrey) December 5, 2018
Ο Charles Tiffany και το μονόπετρο που άλλαξε τα πάντα
Το 1886, ο Charles Tiffany παρουσίασε ένα νέο, επαναστατικό σχέδιο δαχτυλιδιού. Το Tiffany Setting, το κλασικό μονόπετρο δαχτυλίδι αρραβώνων, σχεδιάστηκε ώστε το διαμάντι να υψώνεται πάνω από τη βέρα και να συγκρατείται από έξι λεπτά πλατινένια δοντάκια, επιτρέποντας στο φως να το διαπερνά και να λάμπει ακόμα πιο έντονα.
Πριν από αυτή την καινοτομία, τα περισσότερα διαμάντια τοποθετούνταν χαμηλά και ήταν σχεδόν κρυμμένα μέσα στο μέταλλο της βέρας. Αυτό το σχέδιο καθιέρωσε το μονόπετρο ως το απόλυτο δαχτυλίδι αρραβώνων, κάνοντας κάθε γυναίκα να ονειρεύεται να λάβει ένα τέτοιο σε ένα γαλάζιο κουτάκι Tiffany.
Breakfast at Tiffany’s – Το brand γίνεται κομμάτι της pop κουλτούρας
Η Tiffany & Co. εδραιώθηκε στη μόδα και τον κινηματογράφο όταν το 1961 κυκλοφόρησε η ταινία «Breakfast at Tiffany’s» με πρωταγωνίστρια την Audrey Hepburn. Η εναρκτήρια σκηνή, όπου η Hepburn περπατά στην Fifth Avenue, φορώντας ένα μαύρο Givenchy φόρεμα, μαργαριταρένιο κολιέ και oversized γυαλιά, κοιτάζοντας τις βιτρίνες της Tiffany, έγινε μία από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία του κινηματογράφου. Αυτή η ταινία καθιέρωσε την Tiffany & Co. ως σύμβολο κομψότητας και διαχρονικού ρομαντισμού.
Το Tiffany Blue Box – Το πιο διάσημο κουτί στον κόσμο
Το χαρακτηριστικό γαλάζιο κουτί Tiffany, γνωστό ως «Tiffany Blue Box», είναι σήμερα παγκόσμιο σύμβολο πολυτέλειας. Η απόχρωση αυτή, γνωστή και ως «Robin’s Egg Blue», καταχωρήθηκε επίσημα ως «Tiffany Blue», και είναι τόσο εμβληματική που οι πελάτες της Tiffany αγοράζουν τα κοσμήματα της εταιρείας όχι μόνο για την ποιότητα, αλλά και για την εμπειρία του να λάβουν το γαλάζιο κουτί με τη λευκή κορδέλα.
Μάλιστα, ο Charles Tiffany ήταν τόσο περήφανος για αυτό που απαγόρευσε την πώληση των κουτιών Tiffany – μπορείς να το αποκτήσεις μόνο αν αγοράσεις κάτι από την εταιρεία.
Από τη Νέα Υόρκη στη LVMH – Η νέα εποχή της Tiffany
Το 2019, η Tiffany & Co. εξαγοράστηκε από τη γαλλική LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) έναντι 16,2 δισ. δολαρίων, στην μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της βιομηχανίας των ειδών πολυτελείας. Η εξαγορά αυτή σήμανε μια νέα εποχή για το brand, με εκσυγχρονισμένες συλλογές, νέα διαφημιστική καμπάνια με τη Beyoncé και τον Jay-Z, αλλά και την ανακαίνιση του θρυλικού καταστήματος στην 5η Λεωφόρο.
Beyoncé & JAY-Z for Tiffany & Co pic.twitter.com/xmd873DDtH
— Couture is Beyond (@CoutureIsBeyond) August 23, 2021
Γιατί η Tiffany & Co. παραμένει ένα διαχρονικό brand
Η ποιότητα και η δεξιοτεχνία – Κάθε κομμάτι είναι μοναδικό και φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά.
Το «Tiffany Setting» – Το πιο διάσημο μονόπετρο στον κόσμο, που καθόρισε την έννοια της πρότασης γάμου.
Η pop κουλτούρα – Από την Audrey Hepburn μέχρι τη Lady Gaga και την Beyoncé, το brand έχει συνδεθεί με icons όλων των εποχών.
Το γαλάζιο κουτί – Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα πολυτέλειας στον κόσμο.
Και όπως έχει πει η Holly Golightly στο «Breakfast at Tiffany’s»: «Nothing bad can happen to you at Tiffany’s».