Μαρία Καραμάνου
Η φρενίτιδα της Black Friday δεν απογοήτευσε ούτε φέτος, με τους Αμερικανούς καταναλωτές να ξοδεύουν 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές αγορές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Adobe Analytics. Η εορταστική περίοδος για το λιανικό εμπόριο ξεκίνησε δυναμικά, καταγράφοντας αύξηση 10,2% στις διαδικτυακές πωλήσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Οι Αμερικανοί, εξοπλισμένοι με smartphones, laptops και tablets, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις προσφορές, με τις αγορές να επικεντρώνονται σε προϊόντα μακιγιάζ, περιποίησης μαλλιών, bluetooth ηχεία και μηχανές εσπρέσο. Στον τομέα των παιχνιδιών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά εντυπωσιακό 622% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, ενώ τα κοσμήματα και οι οικιακές συσκευές σημείωσαν αυξήσεις 561% και 476% αντίστοιχα.
Γίγαντες όπως η Amazon και η Walmart έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της φετινής Black Friday. Η Walmart, με 4.700 καταστήματα στις ΗΠΑ, επένδυσε σημαντικά στις υπηρεσίες κατ’ οίκον παράδοσης, προσελκύοντας αγοραστές που προτιμούν τη διαδικτυακή εμπειρία.
Τα τελευταία χρόνια, οι διαδικτυακές δαπάνες της Black Friday ακολουθούν αυξητική πορεία: από τα 9,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 στα 9,8 δισεκατομμύρια το 2023, φτάνοντας φέτος το νέο ρεκόρ των 10,8 δισεκατομμυρίων. Οι καταναλωτές δείχνουν να προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες και στις ευκολίες που προσφέρουν οι διαδικτυακές αγορές, ενώ οι επιχειρήσεις ενισχύουν τη στρατηγική τους για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου αγοραστή.
Όπως περιέγραψε ο Κόρει Κοσκιόνι, 58 ετών, που συμμετείχε ενεργά στις αγορές της Black Friday, αναζητούσε «δώρα για όλους: τη σύζυγό μου, την κόρη μου και για εμένα τον ίδιο».
Η Black Friday παραμένει η ημέρα που καθορίζει τις τάσεις για τη χριστουγεννιάτικη σεζόν, αναδεικνύοντας τη δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες εβδομάδες, οι προσφορές συνεχίζονται, με τη Cyber Monday να ακολουθεί, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εορταστική αγορά.