Η Καθημερινή
Της Μαρίας Ηρακλέους
Με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητα του χαλλουμιού ως κυπριακό προϊόν, την είσοδο σε νέες αγορές και κατ' επέκταση την αύξηση των εξαγωγών, το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας προχώρησε στον καταρτισμό συγκεκριμένου σχεδίου δράσης για την περίοδο 2022-2024 προς περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας της κυπριακής βιομηχανίας χαλλουμιού.
Ήδη τρέχει η εξειδικευμένη ιστοσελίδα halloumi.cy, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (ΥΕΕΒ) με στόχο να αποτελέσει ένα από τα εργαλεία ενημέρωσης εισαγωγέων και καταναλωτών στο εξωτερικό για το χαλλούμι. Η ιστοσελίδα διαθέτει συμβατότητα με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και είναι διαθέσιμη στα Αγγλικά, Κινέζικα, Ιαπωνικά και Αραβικά, ενώ περιλαμβάνει την ιστορική αναδρομή χαλλουμιού και τη σύνδεση του με την Κύπρο. Περιλαμβάνει επίσης στοιχεία όπως:
- Τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας – ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim» και εμπορικά σήματα ΧΑΛΛΟΥΜΙ / HALLOUMI.
- Συστατικά και θρεπτικά στοιχεία του χαλλουμιού.
- Ανάδειξη χαλλουμιού ως υγιεινή επιλογή.
- Τρόπους μαγειρέματος, συνταγές κλπ.
- Συνεχής εμπλουτισμός με συνταγές, άρθρα, δραστηριότητες.
- Συμπερίληψη Μητρώου Δικαιούχων Χρήσης (εγκεκριμένων παραγωγών ΠΟΠ) της ένδειξης ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim».
Η ιστοσελίδα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ενώπιον του Υπουργού Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, στελεχών του ΚΕΒΕ και της ΟΕΒ, καθώς εκπροσώπων του κλάδου. Στο πλαίσιο της διάσκεψης αναφέρθηκε επίσης ότι θα γίνουν ενέργειες για την ενίσχυση του brand του χαλλουμιού ως Αυθεντικού Κυπριακού Προϊόντος που παράγεται μόνο στην Κύπρο και κάτω από τις συγκεκριμένες προδιαγραφές ΠΟΠ ενώ παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια σύνδεσης της ονομασίας χαλλούμι με την Κύπρο.
-Θα γίνει επίσης στοχευμένη και συνεχόμενη επικοινωνία και προβολή των προωθητικών μηνυμάτων, ομαδοποίηση κοινού με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συμπεριφορές (π.χ. home chefs, health conscious, vegetarians).
-Σύνδεση του προϊόντος με διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας.
-Δημιουργία εικόνων που θα δίνουν έμφαση στη μαγειρική χρήση του χαλλουμιού.
-Ενίσχυση της εκστρατείας αντιμετώπισης των ανταγωνιστικών προϊόντων που κυκλοφορούν παράτυπα.
- Προβολή επιλογών κατανάλωσης & διατήρησης του προϊόντος σε συνδυασμό με άλλα παραδοσιακά προϊόντα της Κύπρου,
όπως τα λουκάνικα πιτσιλιάς, η λούντζα και ο κυπριακός οίνος.
-Ανάπτυξη εργαλείων προβολής όπως, ενημερωτικές καμπάνιες μέσω των εμπορικών κέντρων του Υπουργείου, που εδρεύουν σε 14 χώρες και καλύπτουν συνολικά 42 αγορές. Θα καταχωρούνται επίσης διαφημίσεις σε εξειδικευμένα έντυπα και εκπομπές, θα γίνονται αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και θα διασυνδέεται το προϊόν με διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας κ.ά.
Η καμπάνια στοχεύει στην ενίσχυση του brand με βάση την ιστορία, την παράδοση, την ποιότητα και τη μοναδική του γεύση, την επανατοποθέτηση του ως premium προϊόν και εδραίωσή του στην υψηλή γαστρονομία.
Παράλληλα με το χαλλούμι θα προωθηθούν και τα προϊόντα που δεν συνάδουν με τις προδιαγραφές ΠΟΠ κάτω από την ομπρέλα ενός ευρύτερου brand κυπριακών παραδοσιακών προϊόντων ποιότητας.
Σημειώνεται ότι το χαλλούμι εξάγεται αυτή την στιγμή σε περισσότερες από 50 χώρες, με κύριες χώρες εξαγωγής το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία, τη Γερμανία, την Αυστραλία, την Συστρία και τη Δανία. Αυτές οι αγορές συγκεντρώνουν το 81% των συνολικών εξαγωγών χαλλουμιού διεθνώς. Βάσει των στοιχείων, παρά τη μικρή συνολική πτώση στις εξαγωγές το 2020, τόσο τα φαρμακευτικά προϊόντα όσο και το χαλλούμι σημείωσαν αύξηση 18,8% και 18,9% αντίστοιχα, φτάνοντας τα €352.9 και €266.4 εκατ.